شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایجاد کلکسیون گلابی بومی در لاهیجان
    05 بهمن 1395 - 23:04
    شناسه : 30728
    0

    رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از ایجاد تنها کلکسیون منحصر به‌فرد گلابی بومی کشور در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی در لاهیجان خبر داد. به گزارش «بامردم»، مریم فلاحی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات این شهرستان به عنوان نخستین ایستگاه تحقیقات کشاورزی در شمال کشور اظهار کرد: سال 1306 ایستگاه […]

    پ
    پ

    رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از ایجاد تنها کلکسیون منحصر به‌فرد گلابی بومی کشور در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی در لاهیجان خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، مریم فلاحی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات این شهرستان به عنوان نخستین ایستگاه تحقیقات کشاورزی در شمال کشور اظهار کرد: سال 1306 ایستگاه تحقیقات لاهیجان با مساحت 54 هکتار با نام مؤسسه چایکاری تاسیس شده است.

    وی ادامه داد: ایستگاه تحقیقات لاهیجان در ردیف نخسیتن مکان‌هایی بود که بوته‌های چای وارداتی توسط مرحوم کاشف‌السلطنه بانی چای ایران در این ایستگاه غرس شده است.

    رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان به نام‌های باغ اکولوژی لاهیجان، باغ گیاه‌شناسی لاهیجان، باغ چای لاهیجان، ایستگاه تحقیقات کشاورزی و ایستگاه تحقیقات باغبانی برای ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان اشاره کرد و افزود: تحقیقات مربوط به چای، برنج، سبزی و صیفی، حبوبات و محصولات باغی از فعالیت‌های ایستگاه مذکور است.

    فلاحی با بیان اینکه 87 رقم انواع درختان دانه‌دار و هسته‌دار در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان از دهه 40 نگه‌داری می‌شود، تصریح کرد: از سال 74 اساس سیاست‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تهیه نهال و بذر و پروژه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محسوب می‌شود.

    وی به تصمیم‌گیری‌ها و اولویت‌بندی جدید توسط موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر ابلاغی از زمستان سال 88 اشاره کرد و گفت: محصولات گلابی، ازگیل، ازگیل ژاپنی، تمشک و انگور فرنگی از فعالیت‌های تحقیقاتی مصوب ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان است.

    رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه تنها کلکسیون منحصر به‌فرد گلابی بومی با نام محلی «خوج» در کشور در این ایستگاه وجود دارد، بیان کرد: ایستگاه مذکور شامل 18 هکتار باغ چای و 12 هکتار نهالستان و کلکسیون میوه‌های دانه‌دار است.

    فلاحی به وجود شش هکتار فضای سبز در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: فضای سبز مذکور شامل انواع درختان و درختچه‌های زینتی و دارویی، چهار هکتار بامبو و 16 هکتار استخر آب است.


     منبع: فارس | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.