×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

82400202 71352478 - راهنمایان گردشگری گیلان به استاندارد جهانی مجهز می شوند -

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه آموزش یکی از اولویت هاست، گفت : کارگاه آموزشی استانداردهای جهانی راهنمای گردشگری با حضور مدرسان برتر کشور برای راهنمایان گردشگری برگزار شده است.

به گزارش «بامردم»، حمیدرضا آذرپور  افزود: کارگاه یاد شده در راستای ارتقای سطح علمی راهنمایان گردشگری و توسعه گردشگری استان برپا شده است.
وی اظهار کرد: آموزش یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است و بمنظور رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله و تحقق سهم استان از ۲۰ میلیون گردشگر ورودی به کشور، این امر بیش از همیشه می بایست مورد توجه تاسیسات گردشگری واقع شود.
آذرپور ادامه داد: در کارگاه پیش گفته آخرین دستاوردهای حوزه راهنمای گردشگری مبتنی بر استاندارهای WFTGA (فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری) همراه با بررسی و معرفی دوره HOT ارائه شده است.
آذرپور گفت: این دوره به عنوان دوره‌ای مقدماتی در زمینه مهارت‌های عملی راهنمایان گردشگری ارائه می‌شود و مدرسان دوره مذکور در زمره برترین راهنمایان گردشگری کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد اطلاعات ارائه شده را در کشور ارمنستان فرا گرفتند تا با آموزش به دیگر همکاران خود، گامی در راستای گسترش روابط گردشگری با این کشور بردارند.
آذرپور تاکید کرد: مسیر برگزیده دولت یازدهم بر مبنای ارتباط عزتمندانه با دولت ها و ملل دنیاست و گردشگری را به عنوان تعیین کننده ترین راهبرد در کانون توجه حوزه نظام برنامه ریزی کشور قرار داده، برهمین اساس گیلان به عنوان یک استان گردشگری، آموزش را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند.
حدود ۴۰۰راهنمای گردشگری در گیلان فعال هستند .


 منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.