×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

362

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قیمت خودروهای داخلی نه تنها نباید افزایش یابد بلکه نرخ این محصولات باید به نصف قیمت‌های فعلی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری با مردم، علی خاکساری اظهار کرد: خودروسازان تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و همواره به دنبال افزایش قیمت هستند.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو در ایران هیچ تناسبی با درآمد مردم ندارد، خاطرنشان کرد: در مقایسه با قیمت‌های جهانی و تناسب بین قدرت خرید مصرف‌کنندگان با قیمت خودرو، نرخ این محصولات در ایران حداقل دو برابر قیمت‌های جهانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بنابراین در این شرایط شورای رقابت باید نسبت به بررسی دقیق هزینه‌های تولید خودرو در کشور اقدام کرده و قیمت خودروهای داخلی را به نصف قیمت‌های فعلی کاهش دهد.

وی افزود: خودروسازان هزینه‌های سربار و غیر ضروری زیادی دارند و این هزینه‌ها را از جیب مصرف‌کنندگان تامین می‌کنند در حالیکه باید نسبت به اصلاح عملکرد خود اصلاح و هزینه‌هایشان را کاهش دهند.

خاکساری با بیان اینکه به عنوان مثال خودرویی در تهران تولید و برای رنگ بدنه به کرمان منتقل و دوباره برای مونتاژ به تهران آورده می‌شود، تصریح کرد: قرار نیست مصرف‌کنندگان هزینه بی‌تدبیری و برخی اقدامات خودروسازان را بدهند بنابراین اگر شورای رقابت بخواهد در قیاس با قیمت‌های جهانی قیمت خودروهای داخلی را تعیین کند قیمت‌های فعلی باید به نصف کاهش یابد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.