سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41332 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیین پاسداشت مقام شامخ شهدای فداکار آتش نشان در کلاچای برگزار شد
    13 بهمن 1395 - 20:48
    شناسه : 32777
    0

    به گزارش «بامردم»، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان که در حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری پلاسکوی تهران جان خود را در طبق اخلاص نهاده ودر این راه عزتمندانه به شهادت رسیدند مراسمی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاچای شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع این شهر برگزار شد. امام جمعه کلاچای […]

    پ
    پ

    photo 2017 02 01 02 08 42 - آیین پاسداشت مقام شامخ شهدای فداکار آتش نشان در کلاچای برگزار شد -

    به گزارش «بامردم»، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان که در حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری پلاسکوی تهران جان خود را در طبق اخلاص نهاده ودر این راه عزتمندانه به شهادت رسیدند مراسمی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاچای شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

    امام جمعه کلاچای در این مراسم از شهدای آتش نشان به عنوان مدافعین مردم یاد کرد که جانانه و عزتمندانه در راه صیانت از جان مردم از جان گذشتند و این گونه پیش مردم از قرب و اجر والایی برخوردارند.

    حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن لطیفی با بیان این که این شهدا به معنای واقعی و حقیقی کلمه اوج ایثار، فداکاری و اخلاص را از خود به نمایش گذاشتند افزود :مطمئنا راه و یاد این عزیزان همواره در اذهان زنده و جاوید باقی خواهند ماند.

    وی با اشاره به این مطلب که فرهنگ ایثار ،چانفشانی و فداکاری ریشه بلندی بر بلندای تاریخ دارد اظهار داشت :اگر از این شهدا تجلیل می کنیم این خود یک مبنای کاملا دینی ،قرآنی و روایی دارد که نمونه بارز آن این بوده که در تاریخ انسان هایی بودند که راه اخلاص و تلاش را برگزیدند و در راه خدای متعال ایثار جان کردند که نمونه بارز آن می توان به ایثارگری حضرت ابراهیم (ع)و امام علی (ع)اشاره کرد.

    امام جمعه کلاچای با یاد آوری این مطلب که مدال افتخار در قرآن کریم همواره نسبت به انسان های پرتلاش، خدوم و ایثارگر وجود دارد افزود :در طول تاریخ حیات انسان همیشه انسان هایی بودند که این تفکر پر برکت ایثار، فداکاری و جانفشانی را در فرهنگ بشریت نهادینه کردند.

    حجت الاسلام لطیفی به منشا و حرکت آتش نشانان و پیام مقام معظم رهبری در مورد عظمت و جایگاه آتش نشانان اشاره و گفت :مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت این حادثه غمبار بوقوع پیوست فرمودند این ایثار و فداکاری انسان را به یاد فداکاری و ایثار شهدای هشت سال دفاع مقدس می اندازد که چطور و چگونه هشت سال دفاع مقدس را دفاع و مدیریت کردند این گونه فداکاری قابل تجلیل است .

    وی با یاد آوری این مطلب که آتش نشانی یک شغل نیست بلکه عشق و علاقه است تصریح کرد :آتش نشانان با اخلاص و اراده و همت والا و بدون هیچ چشمداشتی آماده خدمت به مردم هستند و مردم به این عزیزان افتخار می کنند.

    وی در خاتمه سخنان خود بر لزوم الگو پذیری از ایثار و فداکاری آتش نشانان در جامعه تاکید کرد.

    به گزارش روابط عمومی آتش نشانی کلاچای پیش از این مراسم یکی از مداحان در وصف و عظمت شهدای آتش نشان به مداحی پرداخت و مردم با سینه زنی یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتند.

    در حادثه آتش سوزی صبح ۳۰دی امسال در مجتمع تجاری پلاسکو تهران ۱۶آتش نشان جان خود را از دست دادند.

    photo 2017 02 01 02 08 56 - آیین پاسداشت مقام شامخ شهدای فداکار آتش نشان در کلاچای برگزار شد -photo 2017 02 01 02 09 05 - آیین پاسداشت مقام شامخ شهدای فداکار آتش نشان در کلاچای برگزار شد -

     

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.