چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازدید نخست‌وزیر ایتالیا از موزه‌ ملی
    26 فروردین 1395 - 18:24
    شناسه : 3541
    0

    «متیو رنزی»، نخست وزیر ایتالیا عصر روز چهارشنبه 25 فروردین به همراه محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب دو گروه از دو موزه ایران باستان و دوران اسلامی بازدید کردند. به گزارش خبرگزاری بامردم؛ «متیو رنزی» به همراه سفیر ایتالیا در ایران و «جبرئیل نوکنده» مدیر موزه ملی ایران، از موزه ایران […]

    پ
    پ

    1460616195667_2

    «متیو رنزی»، نخست وزیر ایتالیا عصر روز چهارشنبه 25 فروردین به همراه محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب دو گروه از دو موزه ایران باستان و دوران اسلامی بازدید کردند.

    به گزارش خبرگزاری بامردم؛ «متیو رنزی» به همراه سفیر ایتالیا در ایران و «جبرئیل نوکنده» مدیر موزه ملی ایران، از موزه ایران باستان و نعمت‌زاده به همراه خانم «استفانیا جیانینی»، وزیر آموزش و پژوهش و هیات همراه از موزه دوران اسلامی بازدید کردند.

    «رنزی» در موزه ایران باستان از بخش‌های شهرسوخته، چغازنبیل، شوش، آثار دوره هخامنشی چون نقش برجسته، تندیس داریوش، تندیس پنه‌لوپه و درنهایت از تندیس اشکانی شمی، مرد نمکی و آثار ساسانی شهر بیشاپور به صورت ویژه و با تامل بیشتری بازدید کرد.

    وی در مقابل نقش برجسته هخامنشی که شخصی در برابر شاه دست بر مقابل دهان دارد و آن را نشانه‌ایی از احترام می‌دانند، گفت: امروزه زمانی‌که ما در حضور خبرنگاران یا در جمع صحبت می‌کنیم و کلام خصوصی داریم، دست در برابر دهان می‌گذاریم که طرف مقابل متوجه حرف‌های ما نشده و لب خوانی نکند.

    نخست‌وزیر ایتالیا در کنار ویترین پنه‌لوپه پس از دریافت اطلاعات جزیی از نمایشگاه مشترک اخیر بین ایران و ایتالیا با عنوان «پیکره‌ای برای صلح: تندیس‌های پنلوپه از تخت جمشید تا رم» اظهار کرد: امیدوارم این حرکت‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور تداوم یابد.

    وی در پایان بازدیدش از موزه ملی با تعدادی گردشگر هموطن ایتالیایی برخورد کرد و گپی دوستانه با آنها داشت.

    به گزارش روابط عمومی موزه‌ی ملی ایران، «متیو رنزی» در دفتر یادبود موزه ملی ایران نوشت: «باعث افتخار اینجانب است که از سوی دولت ایتالیا مراتب احترامم را ابراز نمایم. این موزه برگی از تمدن بی نظیر ایران، مرجعی برای دانش پژوهان و مردم کل دنیا است. امید که زیبایی‌های این مکان کمکی باشد به تمدن عصر حاضر، صلح، گفتمان و ایستادگی در برابر افراطی‌گری‌های تروریستی.پاینده باد دوستی ایران و ایتالیا.»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.