×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

IMG 7401 - ارجاع بیش از 70 فقره پرونده برداشت غیر مجازشن و ماسه در تالش به مراجع قضایی - کورش حیدرنژاد

از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۷۰ فقره پرونده قضایی در خصوص متخلفین برداشت غیر مجاز شن و ماسه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد .


به گزارش «بامردم»، کورش حیدرنژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش در این خصوص گفت :وجود ۹۴ کیلومتر نوار ساحلی و تعداد زیادی رودخانه و وجود جمعیت کثیری از متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در حوزه شهرستان تالش از جمله معضلات و چالش های حفاظت از این عرصه وسیع می باشد.
حیدرنژاد تصریح کرد شهرستان تالش با مساحت بالغ  ۲۱۵۵/۸۷۲ کیلومتر مربع ،دارای دو ناحیه عمده جغرافیایی جلگه ای و کوهستانی است و چهار بخش به نام های مرکزی اسالم، خاله سرا، خرجگیل، حویق، چوبر، خطبه سرا، لیسار، ساحل جوکندان، طولارود و کوهستانی تالش می باشد. این شهرستان از چهارشهر به نام‌های تالش، اسالم، لیسار و حویق تشکیل شده است . برداشت‌های بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها به شیوه مجاز و غیرمجاز استحکام پل ها به ویژه پل‌های قدیمی را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
وی افزود برداشت غیراصولی رسوبات شن و ماسه ای در رودخانه ها موجب ایجاد حفره هایی در بستر آن میَ َشود. همچنین به هم خوردن تعادل رسوبات سبب افزایش ظرفیت حمل رودخانه در پایین دست گودال شده و موجبات کف کنی آن را فراهم می سازد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.