×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

گروه های زیادی در موزیک ایران پا گرفته‌اند که حتی آغاز موفقی هم داشته اند اما فقط برخی از باندهای موسیقی که موفق و فعال عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بامردم؛ در سالهای اخیر بازار موسیقی ایران رونق بیشتری گرفته است که البته در این میان کمک و حمایت وزارت ارشاد اسلامی و استقبال مردم به خصوص در قشر جوان تهران و شهرستانها تاثیری به سزایی داشته است، حال در این بین عده ای گروهایی را تشکیل داده و به این صورت فعالیت خود را پی گرفته‌اند ، امروزه در سیستم های مدیریتی و سازمانی عباراتی مانند کار تیمی و گروهی نقش مهم و سازنده ای در موفقیت های سازمانی دارد. این مساله نه تنها در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و ورزشی بلکه در عرصه های هنری هم نمایان است. این سالها گروه های زیادی در موزیک ایران پا گرفته اند که حتی آغاز موفقی هم داشته اند اما همه آنها به نتیجه خوبی نرسیدند و همه‌ی آنها هم عمر طولانی نداشته اند که ما در این گزارش به بررسی، برخی از باندهای موسیقی که موفق و فعال عمل کرده‌اند، می‌پردازیم:
گروه آریان
آریان اولین گروهی است که پس از انقلاب اسلامی به صورت رسمی نخستین گام را در این نوع سبک از موسیقی برداشت،این گروه با دو خواننده اصلی (علی پهلوان، پیام صالحی) شروع به کار کرد که در پشت این نواها آوازی از خانم ها به عنوان همخوان شنیده می شد ، یکی از نکات قابل توجه در این گروه حضور محمدرضاگلزار به عنوان گیتاریست بود که بعد از مدتی این گروه را ترک کرد و بر روی بازیگری متمرکز شد که شاید همین موضوع یکی از دلایل افت سطح کیفی این گروه شد . گل آفتاب گردون یکی از محبوب ترین آلبوم های این گروه بوده است که در بین مردم جایگاه خوبی پیدا کرد اما آنها در سال ٩٣ با انتشار آلبوم “خداحافظ” به کار خود پایان دادند البته در این چند سال اخیر بسیار کم فروغ تر از سالهای ابتدایی خود ظاهر شدند.
گروه سون
این گروه از سال ٧٧-٧٨ کارشان را به صورت حرفه ای شروع کردند ولی به صورت رسمی از سال ٨۴ با قطعه “ستاره ” شناخته شدند، سون یکی از نمونه های شاخص و مطرح این گونه باندهاست که در این سالها قدرت و استحکام خود را حفظ کرده اند و توانسته اند عاشقانه هایی را در این سالها منتشر کنند که جایگاه خوبی در میان مردم داشته باشد .شروع کار این سه نفر از یک رفاقت و آشنایی بوده است که پیش از این هرکدام به طور جداگانه کار انفرادی داشته اند اما احترام به سلایق یکدیگر  باعث شده است که در یک کار تیمی هم موفق عمل کنند.
گروه چارتار

آرش فتحی آهنگساز ، احسان حائری ترانه سرا،آیین احمدی فر تنظیم کننده و آرمان گرشاسبی خواننده، در سال ١٣٩٠ دور هم جمع شدند و گروه موسیقی “چارتار”را تاسیس کردند.

ویژگی مهم افراد این  گروه جوان بودنشان است ، مشهورترین قطعه ای که در فضای مجازی داشته اند “باران تویی” بود که هوادارانشان آن را دائم زمزمه می کردند ، یکی از دلایل موفقیت  این گروه این است که همه اعضای چارتار صرفا علاقه شخصی خودشان را ارایه نمی دهند و سعی می کنند با هم به تعامل برسند . گفتنی است که آلبوم “بارون تویی” یکی از پرفروشترین آلبوم های موسیقی هم بوده است.
گروه دارکوب
دارکوب یک گروه شناسنامه دار است که تمامی اعضای آن هنرمندان تحصیل کرده عرصه موسیقی هستند که موسیقی را به خوبی می شناسند و به نوعی از بزرگان پاپ کشورمان در زمینه نوازندگی هستند، البته حضور “حامد بهداد” و “مهران مدیری” در مقطعی از زمان در این گروه جذابیت هایی را برای مخاطبان ایجاد کرد، امید حاجیلی نیز نوازنده  ترومپت در این گروه است که به طور جداگانه در زمینه خوانندگی هم فعالیت دارد و حضور این افراد بر محبوبیت این گروه افزوده است.
گروه رستاک
یکی از گروه های موسیقی ایرانی که فعالیت خود را از تابستان سال ٧۶ آغاز کرده است، این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه ای از موسیقی  توانسته است با انواع قوم ها و ملیت ها در ایران ارتباط پیدا کند و به نظر می رسد که این یکی از عوامل موفقیت این گروه است به دلیل اینکه ما در کشورمان دارای فرهنگ های متعدد و متنوعی هستیم که این گروه با تاثر از همین فرهنگ ها توانسته است جمع کثیری را به خود جذب کند و تجربه جدید و نویی را در این زمینه انجام دهد.
بنابراین قبل از هر نگاه تخصصی به نوع موسیقی ای که ساخته و منتشر می شود باید ما به معنای واقعی کار گروهی انجام دهیم و درک درستی از هدف خود داشته باشیم و بدانیم که همیشه و همه جا اختلاف نظرها وجود دارد و فقط باید به درستی مدیریت شوند که باعث تنش نشوند و زمانیکه یک موسیقی چه به صورت انفرادی و یا گروهی درست و صحیح ارائه شود شنونده را جلب خواهد کرد ،البته در بعضی موارد وسوسه ی شهرت و مسائل مادی باعث می شود که افراد تصمیم بگیرند که به صورت تکی و انفرادی کار کنند و تنها خود در راس امور و تصمیم گیریها قرار بگیرند ولی باید توجه داشت کار گروهی سختی های خاص خود را دارد و باید همه ی سلایق و علایق در نظر گرفته شود.
گزارش از عاطفه نوذری

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.