×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

تلاش های شهرداری آستانه اشرفیه در برف 45 - کاهش شدید دما و وزش باد از روز پنجشنبه | پیش بینی بارش ۷۰ سانتی متری برف در گیلان | احتمال طوفان شدید در سواحل انزلی و کیاشهر -

کمانگیر گفت: بارش ها در ابتدا به صورت مخلوط برف و باران باشد اما از عصر روز پنجشنبه بارش برف آغاز خواهد شد و مناطق مرکزی و شرقی را در بر می گیرد

به گزارش «بامردم»، بهمن کمانگر ساعتی پیش در جلسه اضطراری ستاد مدیرت بحران استان گیلان با بیان اینکه موج پرقدرتی از روز پنجشنبه و جمعه استان را دربرمیگیرد گفت:بارش هایی را طی روز چهارشنبه  در سطح استان شاهد هستیم ولی به نظر نمی رسد مشکلی را ایجاد کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: مشکل اصلی ما موجی خواهد بود که در عصر پنجشنبه در منطقه فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هوای بسیار سردی از سطوح ۵۰۰۰ متری روی منطقه ریزش می کند و با توجه به اینکه هوای سرد از اروپای شرقی وارد منطقه می شود،طبق سیتم قبلی از دریای سیاه مدیترانه  و دریای خزر عبور می کند گفت: این موج محتوای رطوبتی  بالایی را دارد و با توجه به همراهی دو سطح در  زمین و ۵۰۰۰ متری ناپیداری قوی خواهد داشت.
کمانگیر ادامه داد:درنتیجه کاهش شدیدد دما وزش شدید و یا خیلی شدید باد همراه با برف و باران در استان ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آغاز بارندگی از روز پنجشنبه است اظهار کرد:انتظار داریم این بارش ها در ابتدا به صورت مخلوط برف و باران باشد اما از عصر روز پنجشنبه بارش برف آغاز خواهد شد و مناطق مرکزی و شرقی را در بر می گیرد.

کمانگیر با تصریح بر اینکه انتظار می رود این بارش سراسری باشد افزود:نفوذ توده هوا با باد شدی همراه خواهد بود که باد در مناطق ساحلی می تواند به طوفانی با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساحل برسد و بخصوص در بندرانزلی و کیاشهر می تواند باعث طوفانی شدن دریا بشود.

مدیرکل هواشناسی  استان گیلان با بیان اینکه روز جمعه بارش در تمام مناطق به صورت برف خواهد بود تاکید کرد: طی صبح تا ظهر این بارش همراه با وزش شدید باد خواهد بود که کولاک برف محتمل هست.

وی با اشاره به اینکه این توده ها علاوه بر استان گیلان مازندران ادربیل قزوین را تحت تاثیر قرار میدهد گفت:این توده هوا بیشترین آسیب ها را به خوزستان ،هرزمگان و جنوب فارس خواهد زد و شرایط آن مناطق بسیا بحرانی است.

کمانگیر ادامه داد:از روز شنبه در نواحی غربی گیلان و در اوایل صبح با قطع بارش و کاهش ابر روبرو می شویم ولی انتظار داریم در مناطق مرکزی  و شرقی تا ظهر  بارش ها ادامه داشته باشد.
وی همچنین از سرد شدن شدید هوای استان خبر داد و افزود:طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی استان می تواند با کاهش دمای منفی ۶ درجه و منفی ۹ درجه روبرو شود که وقوع یخبندان شدید محتمل است.

مدیرکل هواشناسی گیلان میزان بارش ها در حوزه مرکزی و انزلی و جنوب غرب بیشتر از سایر نقاط عنوان کرد و بیان داشت:پیش بینی بارش برف برای رشت ۷۰ سانتی متر است که ممکن است بخشی از این میزان به صورت مخلوط برف و باران باشد.

کمانگیر با بیان اینکه با براورد تقریبی از رضوانشهر تا لاهیجان به صورت میانگین ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر بارش به صورت مایع و اگر به صورت برف باشد تا ۷۵ سانتی متر برف را شاهد خواهیم بود گفت:براورد ها در جنوب استان برای بارش برف بین ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر است.


منبع: ندای گیلان | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.