پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کارآفرینی در بخش های گردشگری و صنایع دستی گیلان با تسهیلات بانکی
    27 فروردین 1395 - 15:01
    شناسه : 3649
    0

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کارآفرینی در بخش های گردشگری و صنایع دستی استان با بهره گیری از تسهیلات و حمایت های بانکی خبر داد. به گزارش خبرگزاری بامردم، رضا علیزاده افزود: سال گذشته در توزیع فعالیت‌های استانی بر اساس اعتبارات پیش‌بینی شده در بانک های ملی، رفاه و صندوق کارآفرینی […]

    پ
    پ

    رضا-علیزاده-9

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کارآفرینی در بخش های گردشگری و صنایع دستی استان با بهره گیری از تسهیلات و حمایت های بانکی خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری بامردم، رضا علیزاده افزود: سال گذشته در توزیع فعالیت‌های استانی بر اساس اعتبارات پیش‌بینی شده در بانک های ملی، رفاه و صندوق کارآفرینی امید، ۵۰۰ شغل ایجاد شده است.

    وی اظهار کرد: بر اساس اعتبارات مصوب بانک ملی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال ، ۱۸۶ طرح حوزه مشاغل خانگی معرفی شد که ۱۱۲ طرح آن منجر به دریافت اعتبار و توسعه مشاغل خانگی شده است.
    به گفته علیزاده، در بانک رفاه نیز با اعتباری حدود پنج میلیارد ریال ۶۶ طرح در حوزه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی معرفی شد که ۳۷ مورد از طرح های مذکور منجر به دریافت تسهیلات بانکی شد.
    علیزاده با اشاره به دریافت اعتبار از صندوق کارآفرینی امید متذکر شد: سهم این صندوق ۲۰میلیارد ریال اعتبار بود که پس از معرفی ۱۰۲ طرح با ظرفیت اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر، تاکنون ۳۳ طرح منجر به دریافت تسهیلات به مبلغ شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال شده است.
    وی گفت: یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری، مؤلفه اقتصادی است و آنچه که امروز در دنیا به عنوان نتیجه و پیامد سفر و گردشگری در صنعت گردشگری مورد توجه است، مباحث اقتصادی سفر است که صنایع دستی بعنوان یکی از مولفه های گردشگری بسیار حایز اهمیت است .
    وی بر لزوم توجه به رویکردهای اقتصادی حوزه گردشگری به وسیله تأمین زیرساخت های لازم تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، باید جاذبه های فرهنگی، مذهبی و طبیعی تقویت شود.
    ۱۶هزار و ۷۰۰هنرمند در رشته های مختلف صنایع‌ دستی استان گیلان مشغول فعالیت هستند.
    از ۹۰ رشته صنایع دستی گیلان ۷۱ رشته فعال است و تاکنون شش هزار و ۲۹۸ هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
    رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، کدوی منقوش ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و … برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.

    ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.