×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

635211724150244878

مردانی در استان های مختلف کشور پس از دریافت پیامک از سوی یک ناشناس که به آنها پیشنهاد صیغه کردن می داد ، مبالغی پول به حساب او واریز می کردند اما پس از واریز پول به آن حساب ، نه صیغه و عقد موقتی در کار بود و نه حتی امکان برقراری تماس با آن فرد ناشناس فراهم می شد .

به گزارش خبرگزاری بامردم، با توجه به حساس بودن موضوع بسیاری از مردان مالباخته از پیگیری موضوع صرف نظر می کردند اما ماجرای این کلاهبرداری زمانی برملا شد که یکی از مالباختگان در استان فارس دل را به دریا زد و با مراجعه به بازپرس دادگاه شهرستان آباده ماجرای این کلاهبرداری را توضیح داد این شاکی گفت: چند روز قبل پیامکی با مضمون «حاضرم صیغه شما شوم فقط با ۹۰ هزار تومان» برایم آمد اما هر چقدر با آن شماره تماس گرفتم بی فایده بود تا این که چند روز بعد زنی تماس گرفت و مدعی شد که اگر می خواهم او را صیغه کنم باید ۵۰ هزار تومان نقداً به حسابش واریز کنم و مابقی را زمانی که او را دیدم بپردازم. من هم قبول کردم و با مراجعه به نزدیکترین عابربانک پول را برایش کارت به کارت فرستادم.
بعد از این جریان چندین بار با او تماس گرفتم اما پاسخ نداد و آن زمان بود که فهمیدم سرم کلاه رفته و فریب یک زن را خورده ام.

با توجه به حساسیت موضوع پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. در بررسی های اولیه مشخص شد که فردی با ارسال پیام های صیغه ۹۰ هزار تومانی افراد زیادی را در سراسر کشور سر کیسه کرده است و ردیابی تلفنی که متهم با آن تماس گرفته بود نشان داد او از شمال نقشه این کلاهبرداری را طراحی و اجرا کرده است.
در این مدت پرونده های متعددی پیرامون کلاهبرداری به این شیوه گشوده و در ادامه مشخص شد که این کلاهبردار برای رسیدن به اهداف شوم خود بسیار ماهرانه عمل کرده و پس از دریافت وجه نقد دیگر پاسخی به افراد نمی دهد .
با توجه به تعداد زیاد مالباختگان دستورات لازم از سوی مقام قضائی برای دستگیری متهم صادر شد و سرانجام پس از تحقیقات مفصل دو زن و مرد دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه |آن ها ۴۰۰ سیم کارت کشف شد . در تحقیقات مشخص شد که زن دستگیرشده هیچ دخالتی در کلاهبرداری ها نداشته و همه چیز زیر سر مرد جوان بوده است .
تحقیقات بعدی نشان داد که این مرد صدای یک زن جوان را ضبط کرده و زمان هایی که افراد برای صحبت کردن با او اصرار می کرده اند آن پیام صوتی را برای متقاضیان ازدواج موقت پخش می کرده است!
همچنین در ادامه یک دفترچه ۴۰۰ برگی حاوی شماره تلفن مردان مختلف از این متهم کشف و مشخص شد که این کلاهبردار از شبکه پیام رسان برای ارسال sms استفاده می کرده است.
در تحقیقات از این کلاهبردار حرفه ای و با بررسی شماره ها فاش شد که این مرد در فارس، آذربایجان، تهران و استان مرکزی مردان زیادی را سرکیسه کرده است.
این متهم دربازجویی های خود با اشاره به حجم زیاد پاسخ هایی که روزانه دریافت می کرد ، گفت : یک صبح تا ظهر بیش از ۸۰۰ پیام برایم ارسال می شد که محتوای این پیام ها «چرا پاسخ نمی دهی»، «پول به حسابت واریز شد»، «من راضی هستم» و … بود و بیشتر تماس ها هم مربوط به پیش شماره های ۰۹۱۷،۰۹۱۲، ۰۹۱۵،۰۹۱۴ و … می شد.

هفت صبح

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.