×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

۱۹ بهمن امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۴ عباس آباد از ماجرای هولناک آزار و اذیت دختر ۱۳ ساله‌اش توسط جوانی به نام امیر پرده برداشت. «ازچند روز قبل متوجه تغییر رفتار و افسردگی دختر ۱۳ ساله‌ام شدم

به گزارش «بامردم»، پسر جوان که با فریفتن دختر نوجوانی در شبکه‌های مجازی، او را در نخستین ملاقات هدف آزار و اذیت قرار داده و گریخته بود با ردیابی‌های ویژه پلیسی شناسایی و دستگیر شد.
ایران نوشت: ۱۹ بهمن امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۴ عباس آباد از ماجرای هولناک آزار و اذیت دختر ۱۳ ساله‌اش توسط جوانی به نام امیر پرده برداشت. «ازچند روز قبل متوجه تغییر رفتار و افسردگی دختر ۱۳ ساله‌ام شدم. من وهمسرم چندین بار سعی کردیم با اوحرف بزنیم اما او چیزی نمی‌گفت.تا اینکه سرانجام با اصرار ما زبان باز کرد و تازه فهمیدم او مدتی پیش به صورت مجازی با جوانی به نام امیر آشنا شده و در ملاقات حضوری با او مورد آزار و اذیت قرار گرفته و گوشی تلفن‌اش هم توسط همان پسر شرور ربوده شده است.»پس از تشکیل پرونده، به دستور رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری یک تهران، تحقیقات دراین باره به مأموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ سپرده شد.
دختر ۱۳ ساله که همراه پدر و مادرش در اداره آگاهی حاضر شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چند هفته قبل در اینستاگرام بی‌هدف می‌گشتم که اتفاقی شماره جوانی به نام امیر را دیدم که با تصویر خودش بود و بعد هم او را فالو (FOLLOW) کردم تا با هم ارتباط داشته باشیم. چند روز اول، ارتباط ما در حد پیام و چند عکس بود تا اینکه امیر از من خواست همدیگر را حضوری ببینیم. من هم پذیرفتم و ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه ۹ بهمن با او در محدوده پل سید خندان قرار ملاقات گذاشتم اما امیر در همان نخستین دیدار من را به بهانه‌ای به آپارتمانی کشاند و بعد هم با تهدید و زور آزار و اذیتم کرد. بعد ازسرقت گوشی‌ام مرا درخیابان رها کرد و متواری شد.»
با این اظهارات، کارآگاهان تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند و در کمتر از دو هفته موفق به شناسایی محل زندگی امیر- ۱۹ ساله -در منطقه سیدخندان شدند. درادامه نیزمشخص شد متهم از سال ۸۵ و به دنبال جدایی والدینش، با مادرش زندگی می‌کند.با شناسایی تصویر امیر از سوی دختر ۱۳ ساله، مأموران پسر جوان را دستگیر کرده و در بررسی خانه آنها گوشی سرقتی دخترک نگون بخت هم کشف شد.متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره شانزدهم آگاهی با صراحت به سرقت و آزار و اذیت دختر نوجوان اعتراف کرد و پرونده برای شناسایی قربانیان احتمالی دیگر در دست بررسی قرار دارد.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ گفت: «متهم پرونده با قرار قانونی و به منظور تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرایم مشابه (با توجه به دلایل و مستندات به‌دست آمده در تحقیقات ) در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.به گفته وی، پلیس همواره هشدار می‌دهد که فضاهای مجازی و شبکه‌های ارتباطاتی همچون تلگرام، اینستاگرام و… در صورت نبود آموزش و نظارت کافی از سوی خانواده‌ها می‌تواند به فضایی بسیار پرخطر برای گروه‌های سنی نوجوان و جوان بویژه برای دختران تبدیل شود. ضمن آنکه در دسترس بودن چنین شبکه‌هایی برای گروه های سنی پرخطر جامعه و استفاده خصوصی از این شبکه‌ها به هیچ عنوان از سوی پلیس به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.