×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

عباس مهدی دوست - شهروندان با پرداخت عوارض سالانه نوسازی، از جایزه خوش حسابی برخوردار می شوند - ghid[ ofv
مسئول واحد نوسازی شهرداری لاهیجان گفت: شهروندان با پرداخت عوارض سالانه نوسازی، از۱۰درصد جایزه خوش حسابی برخوردار می شوند. همکاری شهروندان در پرداخت به موقع عوارض نوسازی، میتواند به شهرداری در اجرای پروژه های زیبا سازی و بهسازی شهری کمک کرده و شاهد شهری زیباتر باشیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان به  «بامردم»،، عباس مهدی دوست در گفت وگویی افزود: شهرداریها در مقام سازمانهای محلی و منتخب مردم ، مکلف و موظفند بودجه اداره شهر و انجام کارهای خدماتی را از محل درآمدهای عمومی و محلی تأمین نمایند.
مهدی دوست گفت: با توجه به رویکرد اجتماعی شهرداری ها در سال‌های اخیر‌، روز به روز نقش مردم در اداره شهر پررنگ‌تر می‌گردد. با توجه به اینکه هزینه‌های نگهداشت و عمران شهری نیز افزایش می‌یابد، یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری، وصول عوارض تعیین شده از شهروندان در قبال خدماتی که از شهرداری دریافت می‌کنند می‌باشد.
مسئول واحد نوسازی شهرداری لاهیجان گفت: شهرداری لاهیجان با وصول عوارض تلاش می‌کند تا درآمد حاصله را در شهر و برای شهروندان هزینه نماید.
مهدی دوست افزود: طبق ماده ۱۰ قانون نوسازی عوارض هر سال در اول فروردین ماه آن سال تحقق می‌یابد و باید حداکثر تا پایان همان سال به شهرداری پرداخت گردد و تبصره ۱ ماده ۱۰ از عوارض مودیانی که ظرف مدت مذکور عوارض متعلق به هر ملک را بپردازند ۱۰ درصد عوارض آن سال به عنوان جایزه منظور و کسر خواهد شد. طبق ماده ۱۴ قانون نوسازی و عمران شهری مودیانی که تا پایان هر سال عوارض مقرر در این قانون را نپردازند از آغاز سال بعد ملزم به پرداخت ۹درصد زیان دیر کرد در سال به نسبت مدت تاخیر خواهند بود.
وی همچنین افزود: شهرداریهای مشمول ماده ۲ این قانون مکلفند ظرف دو ماه از تاریخ انقضاء مهلت مقرر در ماده ۱۰ مشخصات مؤدیانی را که نسبت به پرداخت عوارض املاک خود اقدام نکرده اند به مؤسسات برق و گاز تسلیم کنند و مؤسسات مذکور مکلفند با اعلام مهلت دوماهه به مؤدی هرگاه مطالبات شهرداری تا انقضاء مهلت وصول نشود نسبت به قطع برق و گاز محل سکونت ملکی او اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.