×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رهبری-املشی-250x172

محمدمهدی رهبری املشی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۹۴ اظهار کرد: سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تملک‌ دارایی صنعت چای اختصاص داده شد.
به گزارش خبرگزاری بامردم، وی به مشکل پرداخت مطالبات چایکاران در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: سال گذشته دولت با دریافت وام از بانک سپه توانست مطالبات چایکاران را پرداخت کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به صنعت چای کشور در بودجه سال ۹۵ خبر داد و بیان کرد: امسال دولت۱۲۰ میلیارد تومان برای بخش هزینه‌ای و ۳۰ میلیارد تومان را برای تملک دارایی صنعت چای اختصاص داده است.

رهبری املشی با بیان اینکه مبلغ هزینه‌ای اعتبارات چای با تلاش مجلس به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای تملک دارایی صنعت چای اختصاص داده شده و این امر دست دولت برای پرداخت مطالبات چایکاران را باز گذاشته است.

وی ادامه داد: امسال دولت سهم ۶۶ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای خود را به ۶۲ درصد کاهش داده و ۳۸ درصد باقی‌مانده توسط کارخانه‌های چای‌سازی پرداخت می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش خواستار افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران در سال ۹۵ شد و خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای افزایش مذکور توسط مجلس پیش‌بینی شده است.

رهبری املشی به پیشنهاد ۱۴ درصدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۹۵ اشاره کرد و یادآور شد: پیشنهاد مذکور حالت نشاط را از چایکاران می‌گیرد و بهتر است جهشی که در خرید تضمینی برگ سبز چای در دو سال گذشته اتفاق افتاده، امسال نیز ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای در دو سال اخیر سبب احیای سه هزار هکتار از باغ‌های چای کشور شده است، اظهار کرد: سال‌های گذشته ۳۳ هزار هکتار باغ چای در شمال کشور وجود داشت و اکنون به ۲۵ هزار هکتار رسیده و هشت هزار هکتار از باغ‌های چای رها شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر دولت قیمت مناسبی برای خرید برگ سبز چای پرداخت کند، هشت هزار هکتار باغ‌های رها شده زیر کشت می‌رود.

رهبری املشی با اشاره به مصرف سالانه ۱۲۰ هزار تن چای خشک در کشور، بیان کرد: سالانه ۲۰ هزار تن چای خشک در کشور تولید می‌شود اما زمانی ۷۰ هزار تن چای خشک در کشور تولید داشتیم.

وی متذکر شد: اگر دولت در راستای احیای باغ‌های چای کمک کند دیگر ارز از کشور خارج نمی‌شود و اشتغال داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در مورد نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای روز دوشنبه هفته آینده تصمیم‌گیری می‌کند، تصریح کرد: نمایندگان گیلان در مجلس تذکر لازم را به دولت دادند ضمن اینکه نامه نمایندگان به منظور افزایش ۳۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.