چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اعلام لیست ائتلاف اصولگرایان تا ساعاتی دیگر/ فاجعه مجلس ششم از خط فکری یک جریان خاص آب می‌خورد/ آیا عارف قیّم مردم رشت است؟!
    04 اردیبهشت 1395 - 21:24
    شناسه : 4107
    1

    اختصاصی/انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان مواضع انتخاباتی از سوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی شکل متفاوتی در فضای مجازی به خود گرفته است. به گزارش خبرگزاری بامردم، موج گسترده گروه‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص تلگرام توانسته به‌خوبی مخاطبان عمومی خود را از بین کاربران اینترنتی جذب کنند و در این راستا با استفاده از […]

    پ
    پ

    947

    اختصاصی/انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان مواضع انتخاباتی از سوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی شکل متفاوتی در فضای مجازی به خود گرفته است.

    به گزارش خبرگزاری بامردم، موج گسترده گروه‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص تلگرام توانسته به‌خوبی مخاطبان عمومی خود را از بین کاربران اینترنتی جذب کنند و در این راستا با استفاده از چهره‌های سیاسی و اساتید دانشگاه مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای مستقیم را برای هدف روشنگری و بیان مواضع سیاسی‌شان ترتیب می‌دهند.

    در این راستا نظر علی علیزاده سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان شب گذشته میهمان گروه «سپیدرود» بود و به سؤالات این جمع پاسخ داد.

    گفتنی است این گفتگو به‌صورت زنده در گروه‌های «دیار خوبان»، «نسیم یار» و «شهر باران» نیز پوشش داده شد.

    متن کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

    لطفاً در خصوص اهمیت کار تشکیلاتی توضیحاتی را بفرمایید.

    علیزاده: بدون کار تشکیلاتی موفقیتی به دست نخواهد آمد و کارها و برنامه‌های سیاسی و اجتماعی حتماً و قطعاً کارها باید با مدریت درست و صحیح صورت بگرید تا درست هدایت بشود و نتیجه مطلوب حاصل شود.

    ملاک‌های یک نماینده مطلوب چیست و گزینه‌های ائتلاف چه مقدار از این ملاک‌ها رادارند؟

    علیزاده: یک نماینده مطلوب در سطح ملت ایران با دو طیف از ملاک‌ها موردسنجش قرار می‌گیرد، اولین ملاک ، اعتقاد، باور و تعهد به ارزش‌ها و باورها، تخصص و… است.

    ملاک دیگر سنجش نمایندگان را جمعی و اجتماعی است ازجمله علاقه‌مندی‌های فرد نسبت به وظایف نمایندگی و شناخت درست او نسبت مشکلات و معضلات اجتماعی و سیاسی‌ای کشور است همچنین توجه به مواضعگی‌ای مای سیاسی در بزنگاه‌ها و مسائل داخلی و خارجی از دیگر ملاک‌های سنجش یک نماینده است دانست و تلاش برای رفع فقر، مبارزه با فساد و در مسیر عدالت قدم برداشتند از دیگر ملاک‌های تشخیص یک نماینده ایدئال می‌تواند باشد.

    فضیلت وبرتری ائتلاف اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان چیست؟

    علیزاده: آرمان‌گرایی تعهد ب انقلاب، پایبندی به اصول انقلاب، امام و ولایت و توجه به مردم و مستضعفین و محرومین داخل و خارج کشور، توجه به خون مای پاک و مطهر شهدا که پای این آرمان‌ها ریخته شده و توجه به ساخت تمدن بزرگ اسلامی شاخص‌هایی است که اصولگرایان بیشتر از دیگران دنبال می‌کنند.

    (سؤال اعضا) من که طرفدار رهبری هستم می‌توانم به اصلاح‌طلبان روی دهم؟

    علیزاده: روی دادن آزاد است و هرکسی می‌تواند گزینه موردنظر خود را انتخاب کند و روی بدهد اما باید بین خود و خدای خودش به حجت شرعی برسد که مستلزم شناخت درست و صحیح از کاندیدا است؛ امروز صحبت بین اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه الآن ما به فرموده رهبری معظم انقلاب به دودسته انقلاب و ضدانقلاب روبه‌رو هستیم و باید مواظب باشیم با بازی خطی برخی‌ها در دام این سودجویان قرار نگیریم. اما باید دقت شود که نتیجه رأیی که می‌دهند چه مجلسی را تشکیل می‌دهد،تجربه مجلس ششم نمایشگر عملکرد یک خط فکری سیاسی خاص است نباید بگذاریم مجلس ششم دیگری در کشور ما تشکیل نشود.

    با توجه به اینکه آقا فرمودند و شما هم اشاره کردید دیگر انقلابی و ضدانقلابی وجود دارد، اصلاحات در کدام سمت این جبهه است؟

    علیزاده: نباید تصور کرد هر اصلاح‌طلبی ضدانقلاب و ارزش‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی است به فرموده رهبر معظم انقلاب اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دو بازوی انقلاب اسلامی هستند که در رقابت باهم تلاش می‌کنند و موجبات شکوفایی انتخابات فراهم می‌شود.

    باید نگاه کنیم آن‌هایی که در مسیر انقلاب اسلامی هستند و تابع ولایت‌اند و در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت می‌کنند درد دین‌دارند درد مردم‌دارند و به دنبال این هستند که تمدن بزرگ اسلامی را در این مقطع از زمان ایجاد کنند این‌ها در صف انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند وان مایی که همسو با غرب هستند و تلاش می‌کنند ارزش‌های دینی و ملی ما را ضعیف کنند آن‌هایی که تلاش‌اند اقتدار ملت را در مسائلی مانند هسته‌ای و موشکی و مقاومت در منطقه تضعیف کنند در صف ضدانقلاب قرار می‌گیرند. پس به بنید انقلابی و ضدانقلابی بین اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه جهت‌گیری احزاب این را نمایان می‌کند.

    هدایت‌گر اصلی ائتلاف اصولگرایی در استان کیست؟

    علیزاده: مجموعه‌ای تحت عنوان شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان تشکیل‌شده از تشکل مای سیاسی در عرصه است آنچه تشکل مایی با پشتوانه مرکزی چه تشکل مای استانی که ائتلاف را تشکیل می‌دهد وجود دارد که این مجموعه را شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان مدیریت می‌کند.

    بعضی‌ها در دور اول گفتند لیست ائتلاف تحمیلی به ائتلاف بود، درست است؟ اگرنه علت این سخن چه بود؟

    علیزاده: قرار گرفتن اسامی افراد در لیست اصولگرایان باکار کارشناسانه بود و این‌گونه نبود که چند نفر دورهم می بنشینند و اسامی را صادر می‌کنند لیست سیاهه بر اساس مدلی بسته‌شده که احتمال یک تحمیل یا اظهارنظر شخصی وجود ندارد و این موضوع واقعیت نداشت.

    اگر جبهه اصلاحات مجلس را در دست بگیرد با توجه به سابقه جبهه اصلاحات چه اتفاقی رخ می‌دهد، چه اصراری دارند که مجلس را در دست بگیرند، مگر چه قوانینی را می‌خواهند تصویب کنند؟

    گذشته اصلاحات نشان می‌دهد هر وقت مجلس را در دست گرفت مثل مجلس ششم که بالاخره در حافظه ملت حک‌شده است اتفاقاتی را رقم زدند و در خانه ملت علیه ملت تحصن کردند!

    اینکه اصرار دارند که مجلس را در دست بگیرند با یک موضوعی امروز روبه‌رو هستیم که مواضعی که خود اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اعلام کردند که می‌خواهیم مجلسی تشکیل بدهیم که همراه با دولت باشد و این هماهنگی بین دولت و مجلس رو یک‌کاسه کنند تا بتوانند برنامه‌هایشان را اجرایی کنند و این موضوع را از شعارها و مواضعی که بعضی‌ها چه در اعتدال چه در اصلاحات مطرح می‌کنند می توان دید.

    ببینید ما مبحث برجم را وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم نتیجه برجم امروز بجایی رسیده که آقای سیف رئیس‌کل بانک مرکزی می‌گوید از این توافق هیچ‌چیزی عاید ما نشده است ضمن اینکه این‌طرف ما آمدیم سانترفیوژها را تعطیل کردیم و غنی‌سازی را از ۲۰درصد به زیر ۳ درصد رساندیم وان چیزی هم که موجود بود به خارج از کشور فروختیم قلب رآکتور هسته‌ای درآوردیم و در آن بتون ریختیم؛ خب حالا اگر بخواهیم برگردیم چه اتفاقی می‌افتد؟

    این همان نکته‌ای است که باید دقت کنیم که اگر این همسویی به وجود بیاید چه اتفاقاتی خواهد افتاد این در صورتی است که مجلس با دولت در این بخش کاملاً هماهنگم نبوده و اگر هماهنگ شود معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد پس باید دقت کرد که امروز ما موضوعاتی مثل جبهه مقاومت را در منطقه داریم امروز این در ائتلاف مایی که در حواشی کشور ما آمریکایی‌ها با عربستان با ترکیه و دیگران به وجود آورده‌اند و این مصوباتی که علیه ما در منطقه ایجاد می‌کنند این‌ها همین مواردی است که آقایان معتقدند که باید بنشینیم با مذاکره با گفتگو این‌ها را حل کنیم خب تجربه مذاکره با آمریکا نشان داد که چه وضعیتی برای ما به وجود آورده است؛ لذا اصراری که مجموعه دارد و می‌خواهد یک مجلسی همسو با دولت ایجاد کنند و همان کاری که در هسته‌ای به وجود آمده را در ابعاد دیگر هم به نظر می‌رسد دنبال کنند.

    سازوکاری وجود دارد که گزینه‌های ائتلاف بعد از روی آوردن به دنبال شعارهای ائتلاف باشند؟

    علیزاده: مابعد از انتخابات مرحله اول با منتخبین یک نشستی داشتیم آنجا مطالباتی جبهه اصولگرایی و در واقع مطالباتی که مربوط به انقلاب اسلامی کشور استان و شهرستان‌ها و مردمی بود با این بزرگواران در میان گذاشتیم و قرار هم بر این شده که ان شاالله در مسیر حرکتشان این همسویی بین نمایندگان و نیروهای ارزشی در سطح شهرستان‌ها و هم استان باشد و ائتلاف هم حمایت و پشتیبانی کند تا از ظرفیتی که در ابعاد مختلف جریان انقلابی، ارزشی و نیروهای مؤمن در سطح استان داریم با هماهنگی که بین این نمایندگان و نیروها به وجود می‌آید دنبال کنیم تا در این ۴سال آینده نمایندگان بتوانند مطالباتی که در سطح استان وجود دارد را دنبال کنند.

    چرا در دور اول انتخابات اخیر مدعیان اصولگرایی از صحنه رقابت کنار نرفتند؟

    این‌که چرا آن بخش از جریان اصولگرایی از رقابت کنار نرفتند رو باید خود آن دوستان جواب بدهند شورای ائتلاف تلاشش را کرد و در بخش زیادی از این عزیزانی که کاندیدا بودند چه افرادی چه جمعی صحبت شد و درخواست شد اما تشخیص دوستان این بود که درصحنه بمانند؛ به نظر می‌رسد اگر از خود آن عزیزان سؤال بکنید جواب بهتری می‌گیرید.

    *شورای ائتلاف همه ظرفیتش را در انتخاب لیست به کار گرفت

    شورای ائتلاف همه ظرفیتش را بکار گرفت که هم در انتخاب لیست دقت لازم را داشته باشد و بازتاب کار را دنبال کند از این‌طرفم با تک‌تک این دوستان هم انفرادی و هم جمعی صحبت کرد و درخواست کرد که حالا تشخیص آن بزرگواران این بود که درصحنه بمانند و نقش‌آفرینی کنند.

    این تفسیر درستی است که کاندیداهای مدعی اصولگرایی به ائتلاف در دوره اول تن نداده و در دوره دوم هم تن نخواهند داد؟

    علیزاده: ببینید ائتلاف یک بخشش کاندیداهای اصولگرا بودند، شورای ائتلاف تلاش کرد که این اتفاق بیفتد خب تشخیص این بزرگواران این بود که در این رقابت بمانند و مشارکت داشته باشند و لذا تعدادی هم خیلی محدود در استان آمدن اعلام آمادگی کردن به نفع کاندیدای اصولگرا کنار رفتند اما انتظار بود جمع بیشتری به این اقدام دست بزنند که نشد اما در دوم فقط در رودبار که مشکلی نیست در رشت این بحث با عزیزانی که درصحنه حضور دارند با هر ۳ بزرگوار در جلسه مشترک و جلسه انفرادی صحبت شده و یک سازه کاری بود که همه آن ۳ بزرگوار آن را قبول کردند و در مصاحبه‌هایشان هم اعلام کردند آنچه ائتلاف اعلام بکند به آن عمل خواهند کرد اما بحث ما این نیست که حتماً یکی از آن ۳ نفر کنار برود این مدلی هست که ان شاالله به آن مدل کمک بکنند‌ و بتوانیم در دوم نتیجه مطلوب را داشته باشیم.

    سؤال اعضا: چرا در بعضی از شهرستان‌ها کسانی را اصولگرا معرفی کردید که سابقه خوبی نداشتند؟

    علیزاده: در معرفی کاندیداها یک بخش از مدل شناسایی و اجماع اکثریت نیروهای ارزشی آن شهرستان بود و با نظرخواهی مایی که از طیف مای مختلف نیروهای ارزشی انجام دادیم افراد مشخص شدند؛ اینکه کسانی که حالا معرفی شدند سابقه خوبی ندارند اولاً افراد ضعف‌ها و قوت مایی داشتن که در بررسی‌ها هم ضعف‌ها دیده می‌شد و هم قوت‌ها و بعدازآن با خود آقایانم صحبت می‌شد و افراد با اجماع مجموعه مایی که در خود شهرستان صورت می‌گرفت معرفی می‌شدند و این کار را در کل استان انجام دادیم و در خود مرکز استان هم به همین شکل بود یعنی افرادی که معرفی می‌شدند با توجه به ضعف و قوت مایی که در بین کاندیداها وجود داشت مطرح شدند و نهایتاً به تصویب رسید.

    منابع مالی گزینه‌های ائتلاف اصولگرایی از کجاست؟

    علیزاده: تا جایی که اطلاع داریم یک بخشش کمک مای مالی طرفداران و حامیانشان است ولی خب منابع دقیق آن‌ها دست من نیست باید از خود آن‌ها بپرسید ان شاء الله جواب بگیرید ما یک بحثی در ارتباط با خود ائتلاف داریم شورای ائتلاف چون از اعضای گروهای مختلف تشکیل‌شده از کمک خود اعضا و گروهای حاضر در جمع ائتلاف استفاده کنیم و بخشی هم بعضی از افراد خیر کمک می‌کنند البته ما الحمدالله در مرحله اول و حالا در این مرحله هم یلی نه هزینه آن‌چنانی داشتیم و نه کمک مالی از دیگران دریافت کردیم، خود اعضای شورای ائتلاف زحمت می‌کشند کارها را دنبال می‌کنند.

    یکی از نماینده های رشت معتقد است احمدی‌نژاد فساد را در کشور نهادینه کرده است، نظر شما چیست؟

    علیزاده: در بحث فساد اگر منظور فساد مالی هست خب بیشترین فساد مالی را از گذشته داشتیم تازه این کسانی هم که در دولت احمدی‌نژاد متهم شدن به فساد مالی ریشه‌شان در دولت سازندگی و بعضی‌هایشان هم در دولت اصلاحات بوده است؛ به نظر می‌رسد که خیلی موردقبول نیست که البته خود این برادر عزیزمان هم جزو مدیران دوره آقای احمدی‌نژاد هستند حالا چقدر ایشان هم در این بخش نقش داشتند را من نمی‌دانم ولی این‌طور حرف زدن مشکلی را حل نمی‌کند!

    *نماینده ضداحمدی نژادیِ رشت زمانی مدیر دولت دهم بود

    اینکه بگوییم فلانی فساد را نهادینه کرد درست نیست اولین مفسد اقتصادی که محاکمه شد آقای کرباسچی بود که محکوم شد و بعد هم آقایی زحمت کشید بعد ۲سال پادرمیانی کرد از زندان بیرون آوردش! پس در دولت‌های قبل هم بوده حالا امیدواریم از این دولت برنیآید که حالا بعضی از این عدد و رقم مایی که گفته می‌شود سرسام‌آور است درهرصورت هرکسی که در هرجایی دست به فساد مالی زده است خائن است و هیچ جایی بین این ملت ندارد.

    چه زمانی گزینه‌های ائتلاف را معرفی می‌کنید؟

    علیزاده: گزینه‌های ائتلاف در مرحله دوم را بهتر است بگویم تا ساعاتی دیگر در شهرستان رودبار و رشت اعلام می‌کنیم منتها باید آخرین جلسه شورای ائتلاف برای جمع‌بندی مواضع تشکیل شود.

    در خصوص حمایت دولتی‌ها و سفر جناب آقای عارف از جناب آقای حسنی چه تحلیلی دارید؟

    علیزاده: آنچه معلوم است در استان مجموعه‌ای از دولتی‌ها از آقای حسنی حمایت می‌کنند و آقای عارف هم شنیدم برای حمایت از آقای حسنی به گیلان می‌آید البته همین آقایانی که تا دیروز می‌گفتند که مردم قیم نمی‌خواهند امروز از مرکز کشور آقای عارف در سراسر کشور در استان‌ها حضور پیدا می‌کند برای اینکه از گزینه‌هایشان حمایت کند تا بتوانند از این‌ها بعداً در مجلس استفاده کنند اینکه میثاق نامه بگیرند و پای آن میثاق نامه از کاندیداها حمایت کنند این همان چیزی است که نشان می‌دهد بعدها برای این آقایان برنامه دارند.

    من همین‌جا به برادر عزیزم آقای حسنی عرض می‌کنم که آقای حسنی که خودش از نیروهای جبهه رفته انقلابی است امروز به‌گونه‌ای رفتار نکند که بعدها از او به‌عنوان یک‌مهره استفاده کنند اینکه آقایان ضمانت‌نامه می‌گیرند که بعدها باید در خدمت آن‌ها باشند خب این هم از بعد اخلاقی‌اش صحیح نیست وان وظیفه نمایندگی‌اش را چگونه باید انجام بدهد و از این‌طرف هم آقای عارف خودش را قیم آقایان بداند و بیاید اینجا که ایها الناس شما به فلانی روی بدهید تا اینکه بعدها بتوانند از وجود این فرد استفاده بکنند انتظار این است که دوستان عزیزی که در انتخابات حضور دارند واقعاً دقت کنند که یک موقع اعتماد مردم را فدای آن توافق‌نامه‌های پشت‌صحنه‌ای که دولتی‌ها و جریان اصلاحات و اعتدال دارند نکنند.

    علت حمایت علنی استاندار دولت سابق از جناب آقای حسنی به چه دلیل است؟ آقای قهرمانی به دنبال چیست؟

    علیزاده: اینکه به چه دلیل می‌خواهد از آقای حسنی حمایت بکند خوب است از خود آقای قهرمانی پرسیده شود آقای قهرمانی که استاندار دولت آقای احمدی‌نژاد بود باید به آن‌هایی که امروز باهمه وجود هم احمدی‌نژاد و هم دولتش را می‌زنند گفت آقای قهرمانی هم یکی از مدیران آن دولت بوده! پس چه طوری است که امروز در صف مخالف طرفداران همان دولت قرارگرفته است و این چیزی است که آقای قهرمانی باید پاسخ بدهد.

    * همراهی قهرمانی و حسنی قابل توجیه نیست

    آقای قهرمانی فکر می‌کند در عرصه سیاسی با توجه به اینکه مدتی در استان استاندار بود می‌تواند نقش‌آفرینی کند اینجا هم خیلی آقایان دل‌خوش نکنند که بالاخره ظرفیتی هست که بتواند کمک کند همراهی ایشان با جریانی تحت عنوان جریان انحرافی ابهامی است که حالا امروز آن را در کنار آقای حسنی می‌بینیم! البته آقای حسنی هم به این چالش برمی‌خورد که اگر با اصلاحات است با انحراف چه‌کار می‌کند و اگر با انحراف است با اصلاحات چه‌کار می‌کند یعنی این همراهی خیلی قابل توجیه نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.