×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

IMG12461177-768x504

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح، از ممنوعیت صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بامردم، سردار موسی کمالی گفت: طبق قانون صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد ممنوع است و چنین افرادی حتما باید در طول مدت سربازی سواد بیاموزند و سپس کارت‌شان را دریافت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر سربازی در طول خدمت موفق به سواد آموزی نشود آیا سربازیش تمدید خواهد شد گفت: در این شرایط دوره خدمت تمدید نمی شود بلکه فرد ترخیص می شود اما نمی تواند کارت پایان خدمت بگیرد و پس از ترخیص باید مدرکی دال بر گذراندن دوره سواد آموزی ارایه کند تا کارت پایان خدمت بگیرد.

سردار کمالی در پاسخ به اینکه آیا این ممنوعیت شامل افرادی که از ابتدا مشمول معافیت مانند معافیت پزشکی یا کفالت هم می شود تصریح کرد: مشمول افراد معاف نیست و فقط سربازانی که در حال خدمت هستند باید مرحله سواد آموزی را در حد خواندن و نوشتن طی کنند.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته به ویژه در دهه های ۶۰ و ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ تعداد افراد بی‌سوادی که برای خدمت سربازی مراجعه می‌کردند قابل توجه بود، گفت: در آن ایام سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز بی‌سواد وارد نیروهای مسلح می‌شدند و به همین علت الزام سربازان به سوادآموزی مطرح شد، اما از اوایل دهه ۹۰ این آمار به شدت کاهش یافته و سالانه بین هزار تا ۱۲۰۰ فرد بی‌سواد به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.

پیشنهاد پرداخت جرایم مشمولان غایب با اقساط ۳۶ ماهه

جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مشکلی با طرح پرداخت اقساطی جرایم مشمولان غایب نداریم گفت: پیشنهاد ما پرداخت جرایم این مشمولان با اقساط ۳۶ ماهه است.

سردار کمالی با اشاره به مجوز مجلس برای پرداخت اقساطی جرایم مشمولان غایب افزود: چند راهکار در این زمینه ارائه شده است و ما نیز پیشنهاد اقساط ۳۶ ماهه داده ایم اما ابتدا باید بانک های عامل در این زمینه تعیین شود چرا که بانک ها طبق قوانین بانکداری در قبال ارائه تسهیلات به مشمولان غایب برای پرداخت جریمه سود دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز جزئیات و شیوه پرداخت اقساطی معلوم نیست و در حال بررسی هستیم تا در نهایت با تکمیل همه بررسی ها در اواخر اردیبهشت طرح را برای اجرا، ابلاغ کنیم.

سردار کمالی درباره مبالغ جرایم مشمولان غایب در سال ۹۵ نیز گفت: جرایم این مشمولان که پارسال بیش از ۸ سال غیبت داشتند اما پرداخت نکرده اند، امسال ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت، در عین حال برای مشمولان غایب دارای همسر و فرزندان تخفیف ۵ درصدی قائل شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته از آنجا که این جرایم در قالب بودجه ۹۴ دیده شده بود موقتاً متوقف شده است و پس از ابلاغ بودجه ۹۵ از طرف دولت دوباره مرحله بعدی پرداخت جرایم آغاز خواهد شد.

سردار کمالی گفت: طبق قانون بودجه ۹۴ جریمه مشمولان غایب بسته به مدرک تحصیل با ۸ سال غیبت برای افراد زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان و برای پزشکان متخصص ۵۰ میلیون تومان است.

مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.