سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41418 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آمادگی برای ورود ۷میلیون گردشگر نوروزی به گیلان | بعضی از مخالفان دولت حافظه‌ی تاریخی ندارند
    27 اسفند 1395 - 23:26
    شناسه : 43754
    0

    رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به فرارسیدن سال نو در ایران گفت: یکی از اولویت‌های این سازمان توجه به آیین‌های نوروزی است. علیزاده گفت: برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از روز پنج‌شنبه در آستارا و در اسطلخ جان رودبار با جشنواره سمنوپزان آغاز شد  و هم‌زمان […]

    پ
    پ

    علیزاده 1 - آمادگی برای ورود ۷میلیون گردشگر نوروزی به گیلان | بعضی از مخالفان دولت حافظه‌ی تاریخی ندارند -

    رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به فرارسیدن سال نو در ایران گفت: یکی از اولویت‌های این سازمان توجه به آیین‌های نوروزی است.

    علیزاده گفت: برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از روز پنج‌شنبه در آستارا و در اسطلخ جان رودبار با جشنواره سمنوپزان آغاز شد  و هم‌زمان با آغاز نوروز در موزه میراث روستایی رشت هم برنامه‌های مختلف با نوروزی خوانی شروع می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به زندگی قومیت‌های مختلف در گیلان گفت: باوجود قومیت‌های مختلف همیشه شاهد زندگی مسالمت‌آمیز آن‌ها در کنار هم بوده‌ایم که این امر می‌تواند در نوروز هم موردتوجه و استفاده قرار بگیرد  یعنی فرهنگ اقوام مختلف گیلانی بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

    علیزاده با اعلام این‌که در بخش اطلاع‌رسانی هم از تمام ظرفیت‌ها برای راهنمایی مسافران استفاده کرده‌ایم گفت: جهت‌دهی مسافران برای سفر به مناطق کمتر شناخته‌شده است. بر همین اساس او از حلیمه جان، استلخ جان، قاسم‌آباد سفلی و علیا نام برد که در طی سال به انحای مختلف نامشان رسانه‌ای شده و در حال حاضر اسامی این روستاها در ذهن مسافران وجود دارد  و آن‌ها هنگام سفر به گیلان  تلاش می‌کنند از این روستاها به‌عنوان یکی از مقصدهای گردشگری جدید متفاوت یاد کنند.

    توریسم انبوه نمی‌تواند برای گیلان فرصت سازی کند

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با ذکر این نکته که توریسم انبوه نمی‌تواند برای گیلان چندان فرصت سازی کند گفت تجربه‌ی سال‌های گذشته نشان داده است که حضور میلیونی مسافران سود چندانی برای اقتصاد گیلان نداشته است اما باید تلاش کنیم از این پتانسیل بیشترین سود و کمترین زیان را داشته باشیم.

    او با ذکر این نکته که گردشگری می‌تواند بر روی اقتصاد تاثیرگذار باشد گفت:  می‌توان با برنامه‌ریزی از این هم‌افزایی برای دیگر صنعت‌ها نیز استفاده کرد به‌ویژه آن‌که استاندار گیلان اعلام کرده است گردشگری محور توسعه استان است.

    علیزاده با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش برای استقبال از نوروز گفت: بارش برف هرچند نعمت است اما شرایط جوی زمستان به مبلمان و سیما و منظر شهری آسیب وارد کرد و اکنون توسط شهرداری‌ها آسفالت و زیباسازی فضای شهرها در حال انجام است تا مسافران در بدو ورود به شهرهایشان با سیمای شهری زیبا مواجه شوند.

    راهکارهای ماندگاری مسافران در رشت

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان درباره‌ی ماندگاری مسافران در رشت هم گفت برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و دراین‌ارتباط جذابیت‌هایی در پیاده راه فرهنگی، پارک‌ها و …رشت ایجادشده و می‌شود.

    این مدیر دولت تدبیر و امید ادامه داد تلاش کرده‌ایم تا استفاده نرم‌افزاری مطلوبی هم برای استفاده گردشگران به کار بگیریم مثلاً اطلاعات مختلف گیلان را در قالب لوح فشرده، اپلیکیشن، تبلیغات محیطی، بروشور٬ کاتالوگ و … منتشر کرده‌ایم.

    علیزاده درباره تعداد حضور مسافر در گیلان هم توضیح داد: با توجه به اینکه جنوب کشور امسال شرایط جوی خاصی دارد  گمانه‌زنی ما این است که حضور گردشگران در شمال کشور بیشتر از سال قبل باشد.

    به گفته‌ی او سال گذشته بیش از ۶ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۷ میلیون گردشگر وارد استان شوند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود:هم‌اکنون ۲۴ هزار تخت ظرفیت در گیلان وجود دارد به‌علاوه اسکان فرهنگیان و کمپینگ های اقامتی درمجموع ۷۶۰ هزار نفر شب اقامت در گیلان پیش‌بینی‌شده است.

    پیام مدیر کل برای گردشگران نوروزی

    علیزاده خطاب به گردشگرانی که در ایام نوروز وارد گیلان می‌شوند گفت: کوه، جنگل، دریا و تمام مواهب طبیعت متعلق به بشر است و اگر از آن‌ها استفاده عقلانی نشود درنهایت به خود ما آسیب می‌رسد پس ما باید به بقای آن‌ها کمک کنیم تا خودمان پایدار باشیم.

    این مدیر دولت تدبیر و امید درباره پروژه‌های بخش متبوعش هم گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی از دولت قبل به ما رسیده بود . یعنی بیش از ۸۰ پروژه باوجود درآمدهای نفتی زیاد در سال‌های گذشته ناتمام مانده بود که ما برای تکمیل این پروژه‌ها آن‌ها را به بخش خصوصی و شهرداری‌ها واگذار کردیم که باوجود مشکلات مالی که سراسر کشور با آن درگیر است این پروژه‌ها به سرانجام رسید و تعدادی از آن‌ها در دهه فجر افتتاح شد. به گفته‌ی او تعداد افتتاح پروژه‌ها در سال ۹۶ بیشتر از این رقم خواهد بود.

    بعضی از مخالفان دولت حافظه‌ی تاریخی ندارند

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با انتقاد از نادیده گرفتن فعالیت‌های انجام‌شده در دولت روحانی گفت: آگاهان می‌دانند که دولت روحانی در چه شرایطی کشور را تحویل گرفت اما این‌که بعضی از مخالفان حافظه‌ی تاریخی ندارند و شرایط ایران را در عرصه‌ی داخلی و بین‌المللی در سال۹۲ نادیده می‌گیرند جای تأسف دارد.


    منبع: گیل نگاه | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.