جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر
    09 اردیبهشت 1395 - 20:08
    شناسه : 4460
    0

    با مردم: معاون پارلمانی رئیس جمهوری  روز پنجشنبه در حاشیه نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال همه برنامه های دولت، بر پایه عملیاتی کردن شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب متمرکز است و در برنامه ششم توسعه کشور و بودجه […]

    پ
    پ

    پروش ماهی در قفس در ساحل بندر کیاشهر (4)

    با مردم: معاون پارلمانی رئیس جمهوری  روز پنجشنبه در حاشیه نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال همه برنامه های دولت، بر پایه عملیاتی کردن شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب متمرکز است و در برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال ۹۵ نیز به این امر، توجه شده است.

    به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی استانداری گیلان ،حجت الاسلام مجید انصاری ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با توجه به رهنمودهای رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری، زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری برنامه های متعددی را در قالب طرح ها و پروژه ها در بخش های مختلف اقتصادی ابلاغ کرده است.

    معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به بازدیدهای امروز خود از دریا و طرح های پرورش ماهی در قفس افزود: طرح های جدیدی در حال انجام است و شاهد کارهای خوبی هستیم که از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

    وی به اهمیت تولید مواد غذایی اشاره و اضافه کرد: منابع تولیدی خوبی در این بخش داریم و باید از منابع غذایی داخلی به کمک بخش خصوصی، نهایت استفاده را ببریم.

    حجت الاسلام انصاری گفت: در این زمینه، ظرفیت های مناسبی در دریای شمال و جنوب کشور وجود دارد که می توانیم از این ظرفیت ها در بخش تولید مواد غذایی بهره بگیریم.

    وی خاطرنشان کرد: دولت نیز حمات های لازم را در جهت ایجاد زیرساخت های مناسب در این زمینه انجام می دهد.

    ۷۰ سرمایه گذار از جمله سرمایه گذارانی از نروژ و روسیه برای پرورش ماهی در قفس اعلام آمادگی کردند.

    دکتر نجفی  در حاشیه مراسم نصب هشت قفس پرورش ماهی در ساحل انبار سر کیاشهر  که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد از تشکیل کارگروه قوی به منظور اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان خبر داد و افزود : با سفر دکتر روحانی به گیلان اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سرعت خوبی برخوردار شده است.

    نماینده عالی دولت در گیلان از اعلام آمادگی ۷۰ سرمایه گذار پس از سفر رئیس جمهوری برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس خبر داد و افزود : از این تعداد پس از بررسی‌های کارگروه مربوطه ۹ سرمایه گذار مجوزهای تاسیس و زیست محیطی را اخذ کردند.

    وی افزود : در سال جاری با تلاش این ۹ سرمایه گذار برای تولید ۶ هزار تن پرورش ماهی در قفس برنامه ریزی شده که در صورت جذب تسهیلات این ظرفیت به ۱۲ هزار تن افزایش می‌یابد.

    استاندار گیلان همچنین تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی دولت به منظور انجام اقدامات زیر بنایی در بخش پرورش ماهی در قفس خبر داد و افزود : این اشتغال‌ها می‌توانند در قالب تشکل و تعاونی‌ها شکل گیرند.

    دکتر نجفی با اشاره به بهره‌گیری از دانش کشورهای پیشرفته و بومی سازی آن در این طرح اظهار داشت : سرمایه گذارانی از روسیه و نروژ علاوه بر بخش خصوصی داخل کشور، برای حضور در گیلان اعلام آمادگی کرده‌اند.

    وی گفت : توصیه بنده به سرمایه گذاران این است که از این فرصت ایجاد گردیده بهره گیرند و در این بخش سرمایه گذاری کنند.

    دکتر نجفی با بیان اینکه سواحل گیلان، ظرفیت های بسیار بالایی در جهت ایجاد اشتغال پایدار دارد که می توانیم از این ظرفیت ها نهایت بهره را ببریم افزود : اجرای این طرح از جمله برنامه‌های استان در راستای اقتصاد مقاومتی ، اشتغال پایدار و افزایش تولید آبزیان  برشمرد می باشد .

    وی تاکید کرد : به منظور استفاده از ظرفیت های تولیدی گیلان در سواحل، کارگروه قوی و خوبی در استان تشکیل شده است.

    نجفی همچنین با اشاره به هماهنگی های سه استانداری گیلان، مازندران و گلستان افزود: با توجه به هماهنگی ها و برنامه ریزهای صورت گرفته، احیاء و تولید ماهیان خاویاری به عنوان یکی از نعمت های الهی در دستور کار قرار دارد.

    پروژه نصب هشت قفس برای پرورش ماهی امروز (پنجشنبه) با حضور حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ساحل انبارسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با اعتبار یکصد میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن آغاز شد.

    این طرح که برای حدود ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده، در زمینه تولید ماهی کپور دریایی که از گونه ماهیان بومی منطقه است، فعالیت می کند.

    پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است. پرورش ماهی در قفس درشمال  ایران برای نخستین بار سال ۱۳۸۹ توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.

    در سفر استانی رئیس جمهوری و دولت به گیلان که فروردین ماه سال گذشته انجام شد، تولید ۱۰ هزار تن ماهی از طریق قفس در دریا جزو مصوبات این سفر قرار گرفت.

    قفس ماهی کیاشهر (2)

    قفس ماهی کیاشهر (3)

    قفس ماهی کیاشهر (4)

    قفس ماهی کیاشهر (5)

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.