پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41446 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور
    04 فروردین 1396 - 20:58
    شناسه : 44927
    0

    رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور ، در رشت خبر داد. به گزارش «بامردم»، سرهنگ” ایرج محمد خانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی […]

    پ
    پ

    رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور ، در رشت خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، سرهنگ” ایرج محمد خانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر اینکه بابت اقامت خارج از کشور در یک سایت اینترنتی مبلغ سی و دو میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است ، موضوع در دستورکار این پلیس قرار گرفت .
    سرهنگ محمدخانی افزود: با تحقیقاز مالباخته و پی جویی فنی و پلیسی، عامل کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور ، که مردی 28 ساله اهل فومن و ساکن رشت و دوست شاکی بود شناسایی ، با هماهنگی مقام قضایی در رشت ، دستگیر شد.
    محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتالی کشف شده، متهمبه جرم خود و اینکه با سوء استفاده از اعتماد شاکی ، وی را فریب داده و به بهانه اقامت خارج از کشور ، در سایتی که متعلق به وی بوده و در زمینه موسیقی فعالیت داشته و هیچ ارتباطی هم به اقامت خارج از کشور نداشته ثبت نام و در ازای آن مبلغ سی و دو میلیون ریال از شاکی دریافت نموده ، اعتراف کرد.
    وی در پایان با بیان اینکه متهمبا تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست: به سایتهای که هویت مشخصی ندارند و فاقد مجوزهای قانونی از مبادی و سازمانهای ذیربط می باشند به هیچ عنوان اعتماد نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانیGfata@police.irگزارش نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.