×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

AndroidOnlineNewsImage.aspx

بامردم: مجلس دهم در مقایسه با مجلس نهم با ۷۵ درصد تغییر همراه بوده است و تنها ۷۲ تن از نمایندگان مجلس کنونی موفق به راهیابی به پارلمان دهم شده‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس دهم برای تعیین تکلیف ۶۸ کرسی باقیمانده درحالی روز گذشته برگزار شد که تکانه‌های رای مردم در اردیبهشت ۹۵ به مثابه اسفند ۹۴ زلزله‌وار بود.

آنگونه که مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف کردند، ۲۱۷ کرسی سبز پارلمان با نمایندگان سابق خداحافظی خواهد کرد تا مجلس دهم نمایندگانی جدید را به خود ببینید، گرچه هستند برخی چهره‌ها که پیشتر نیز ردای نمایندگی را پوشیده بودند و بعد از وقفه‌ای، از خردادماه امسال، دوباره به بهارستان باز خواهند گشت، چهره‌هایی چون دلخوش، یوسف نژاد، طاهرخانی، نوروزی و …

در کنار ۷۲ نماینده باقیمانده از مجلس نهم که چهارسال دیگر مهمان بهارستان خواهند بود، ۴ نماینده اقلیت های مذهبی نیز ابقا شده‌اند. آنگونه که در حوزه انتخابیه کلیمیان؛ سیامک مره صدق، در حوزه انتخابیه زرتشتیان اسفندیار اختیاری کسنویه، در حوزه انتخابیه مسحیان آشوری و کلدانی؛یوناتن بت کلیا، در حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه شمال ایران؛ کارن خانلری در مجلس دهم حضور خواهند داشت. تنها در حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه جنوب ایران ژرژیک ابرامیان جایگزین روبرت بگلریان شده است.

در این میان تکلیف یکی از کرسی های حوزه انتخابیه اصفهان هنوز مشخص نشده است و بنا به گفته شورای نگهبان سرنوشتش به انتخابات میان دوره ای موکول شده است.

بر این اساس از ۲۸۹ کرسی مجلس دهم تنها در ۲۵ درصد آن نمایندگان مجلس نهم ابقا شده و ۷۵ درصد ساکنین کرسی های مجلس دهم در مقایسه با مجلس قبلی تغییر کرده است.

خبرآنلاین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.