×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی شهرستان لاهیجان 2 - دفن بهداشتی زباله شهری و تصفیه شیرابه ناشی از آن همواره دغدغه شورای شهر بوده است -

هفتمین جلسه شورای شهر لاهیجان با حضور مهندس علیرضا گنجه خسروی قائم مقام شهرداری لاهیجان ، مهندس نجفی نماینده شرکت زیست آزمون ، مهندس عرفانی مشاور در امور تصفیه و کاهش آلاینده های آب، در محل شورای شهر تشکیل شد.

حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان ، ضمن تبریک حلول ماه پر فیض و برکت رمضان به عموم مسلمانان به ویژه مردم شریف لاهیجان، از درگاه حق تعالی آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان را مسألت نمود.
وی موضوع جلسه را بررسی کارشناسی پیشنهاد شهرداری در ارتباط با احداث تصفیه خانه شیرابه زباله در محل دفن زباله شهری عنوان کرد .
رئیس شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه مهمترین آلاینده محل دفن زباله ، شیرابه ناشی از پسماندها می باشد، افزود : شیرابه پسماند می تواند با نفوذ به آبهای سطحی و زیر زمینی موجب آلودگی این منابع شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع و لزوم توجه هرچه بیشتر به مشکلات و تبعات ناشی از جاری شدن شیرابه زباله به زمین های پایین دست و هدایت آن به مزارع و رودخانه، افزود : منابع زیرزمینی آب به دلیل شیرابه های سمی ناشی از انواع زباله ها در حال از بین رفتن هستند و می توان با بکارگیری تکنولوژی های جدید، تمامی زباله را به نحوی دفن، امحاء یا بازیافت کرد و کمتر به طبیعت آسیب رساند .

وی گفت : دفن بهداشتی زباله شهری و تصفیه شیرابه ناشی از آن همواره از دغدغه های شورای اسلامی شهر بوده و هرگونه هزینه و اقدام علمی در این خصوص در واقع به نوعی سرمایه گذاری تلقی می گردد . چرا که تبعات ناشی از آلودگی شیرابه محل دفن زباله بسیار فراتر بوده و تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می گردد .
در همین راستا نماینده شهرداری و نماینده شرکت مجری پروژه در خصوص نحوه عملکرد و چگونگی اجرای پروژه توضیحاتی ارائه نمودند .
با توجه به ارائه توضیحات تخصصی توسط نماینده شرکت مجری و دلایل توجیهی اجرای پروژه توسط قائم مقام شهرداری و همچنین مثبت ارزیابی نمودن موضوع از سوی مشاور، اعضای شورای اسلامی شهرلاهیجان با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع ، تأکید نمودند این پروژه طی یک برنامه زمانی مشخص اجرا شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.