جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چالش مانکن خانم‌های بدحجاب برای تحريک دانش آموزان
    14 خرداد 1396 - 0:23
    شناسه : 56437
    0

    دو نفر از مديران کانال تلگرامی در گرگان که نوجوانان و جوانان را فريب مي‌دادند، بازداشت شدند. به گزارش «بامردم»، از چندي پيش کانالي در تلگرام تشکيل شد که با فريب کاربران، آنها را به مشاهده مطالب و مسائل غيراخلاقي سوق مي‌داد. بررسي‌‌هاي پليسي نشان مي‌داد مديران اين کانال تلگرامي در زمان فعاليت خود بيش […]

    پ
    پ

    thumb2 130581 - چالش مانکن خانم‌های بدحجاب برای تحريک دانش آموزان -

    دو نفر از مديران کانال تلگرامی در گرگان که نوجوانان و جوانان را فريب مي‌دادند، بازداشت شدند.

    به گزارش «بامردم»، از چندي پيش کانالي در تلگرام تشکيل شد که با فريب کاربران، آنها را به مشاهده مطالب و مسائل غيراخلاقي سوق مي‌داد.

    بررسي‌‌هاي پليسي نشان مي‌داد مديران اين کانال تلگرامي در زمان فعاليت خود بيش از يک هزار کاربر را به عضويت کانال خود درآورده‌اند و مي‌خواهند با اين عضوگيري، فعاليت خود در فضاي مجازي را با روش‌هاي مختلف به فضاي واقعي بکشانند.
    آنها با انتشار تصاوير غيراخلاقي مخاطبان خود را که بيشتر دختران و پسران جوان، نوجوان و دانش‌آموز بودند جذب مي‌کردند و در ادامه با انجام مصاحبه‌ و تهيه و انتشار گزارش‌هاي صوتي و در برخي مواقع انتشار تصاوير، اين اقدامات را به فضاي واقعي مي‌کشاندند.
    دعوت به چالش مانکن
    مديران اين کانال با ترغيب و دعوت افراد در مکان‌هاي مختلف شهرستان گرگان اقدام به برگزاري مراسمي تحت عنوان چالش مانکن و برنامه‌هاي مشابه مي‌کرده که با تهيه فيلم و تصوير از اين برنامه‌ها، در مطالب منتشر شده در اين کانال مدعي بودند قصد ارسال تصاوير براي شبکه‌هاي ماهواره‌اي را نيز دارند.
    نفوذ در مدارس
    نفوذ مطالب اين کانال تا سطح مدارس و بين دانش‌آموزان بويژه دانش‌آموزان دختر پيش رفت که اين کار به طور قطع ضربات سنگيني را به آينده زندگي دختران و پسران وارد مي‌کرد.
    ماموران فتاي گلستان پس از شناسايي مديران کانال تلگرامي و جمع‌آوري مستندات لازم، با هماهنگي مرجع قضايي دو نفر از مديران اصلي اين کانال را شناسايي و دستگير کرد.
    دعوت به ارسال فيلم از خود
    وحيد صاحبکاران، سرپرست پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گلستان گفت: در رصد صورت گرفته توسط کارشناسان پليس فتاي استان گلستان دو نفر از اعضاي اين کانال شناسايي و با هماهنگي مرجع قضايي دستگير شدند. انتشار فراخوان مبني بر برگزاري چالش مانکن براي خانم‌هاي بدحجاب و تحريک کاربران نوجوان و جوان براي تهيه فيلم و درج آن در کانال، بخشي از فعاليت‌هاي مديران اين کانال به شمار مي‌رود. پليس علاوه برافرادي که چنين کانال‌هايي را راه‌اندازي مي‌کنند با کاربراني که در فضاي مجازي اقدام به هنجارشکني کنند و اعمال خارج از عرف را انجام دهند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.
    وي افزود: متهمان دو پسر محصل بوده که انگيزه خود را ايجاد تنوع و سرگرمي اعلام کرده‌اند و با ابراز ندامت و پشيماني اظهار کرده‌اند از قانون جرايم رايانه‌اي و مجرمانه بودن اين امر اطلاعي نداشته‌اند. کانال فعاليت متهمان مسدود شده است.
    آریا
    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.