×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اظهارات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در باره توافق هسته ای (برجام) و تاکید وی بر ضرورت ادامه اجرای کامل آن توسط همه کشورها از جمله آمریکا با بازتاب گسترده‌ای در رسانه های چین همراه بود.موگرینی - دفاع تمام قد «موگرینی» از اجرای کامل برجام -

رسانه های چین روز پنجشنبه با انتشار گزارش هایی، کنفرانس خبری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه روسیه را که روز گذشته در بروکسل برگزار شد مورد توجه قرار دادند و اعلام کردند که «موگرینی» حمایت کامل و همه جانبه خود را از توافق هسته ای پنج قدرت بزرگ دنیا با ایران اعلام کرده است.
تارنمای انگلیش نیوز و چاینا ارگ و نشریاتی چون گلوبال تایمز در اخبار مربوط و بازتاب این اظهارات آورده اند که برجام یک قرارداد و توافق بین المللی است.
رسانه های چینی خاطر نشان کرده اند که اظهارات موگرینی پاسخ قاطعانه ای به برخی از اظهارات و موضع گیری ها در آمریکا است که می گویند، برجام باید بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.
رسانه های گروهی این کشور تاکید کرده اند که از دیدگاه موگرینی برجام یک توافق بین المللی است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده است.
در گزارش رسانه های چین تاکید شده است که از دیدگاه این مقام بلند پایه اتحادیه اروپا، برجام متعلق به یک کشور نیست بلکه به جامعه بین المللی تعلق دارد و اجرای کامل آن تضمین می شود.
گزارش رسانه های چین می افزاید که موگرینی اجرای برجام را بسیار مهم دانسته و تاکید کرده است که باید تضمین کرد و تلاش نمود تا این توافق به طور دقیق اجرا شود.
این اظهارات به دنبال آن انجام می شود که آمریکا در ماه آوریل نهادی را مامور کرد تا بررسی کند که برجام و تحریم های لغو شده علیه ایران در چه وضعیتی است و چه تاثیری بر منافع آمریکا گذاشته است.
«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در اظهارات خود در مقاطع مختلف بارها از برجام به عنوان یک دستاورد بسیار مهم بین المللی یاد کرده است که همه باید به آن پایبند باشند و یک طرف نمی تواند به تنهایی در باره سرنوشت آن تصمیم بگیرد.
این در حالیست که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنانی اعلام کرده که مسکو نیز به آمریکا در خصوص زیر سوال بردن برجام یا آسیب زدن به آن، در قوی‌ترین و شدیدترین حالات ممکن هشدار داده‌ است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.