×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ورود فاضلاب‌های خانگی به تالاب انزلی را موجب آلودگی بسیار زیاد آن دانست وگفت:برای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب باید برنامه‌ریزی کرد.

دکترمحمدپور - اولتيماتوم مديركل حفاظت محيط زيست گيلان به شهردار آستارا | دستگاه جمع آوري سنبل آبي از كشور كانادا به زودي واردگيلان مي شود - آستارا
به گزارش گروه دریافت خبر «بامردم»، دکترمحمدپور افزود:با همکاری جایکای ژاپن در احیای تالاب انزلی از سال ۸۹ در پنج محور از تالاب تله رسوب‌گیر نصب شد و با اجماع فکری در دانشگاه‌ها، داخل استان و نمایندگان جایکای ژاپن، امروز توفیقات خوبی در احیای حوزه جنوبی تالاب انزلی به دست آمده است.
وی در ادامه گفت:امروز ۲۵۰ هکتار از تالاب انزلی با ۶ میلیارد تومان اعتبار احیا شده است ودستگاه جمع‌آوری پسماند و سنبل آبی از کانادا وارد بندرعباس شده و به‌زودی وارد گیلان می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: ورود دستگاه مذکور در احیای تالاب انزلی و پاکسازی آن از پسماند و گیاه سنبل آبی تاثیرگذار بوده واین برنامه‌ها اگر چه برای رهایی تالاب انجام شده و در حال اجراست، اما برای نجات تالاب کافی نیست.
دکترمحمدپور وجود محیط‌ بانان را در حفظ اراضی تالابی مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار اراضی تالابی که در کنوانسیون رامسر به تصویب رسیده مورد حفاظت، محیط زیست گیلان قراردارد.

دکترمحمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این گفتگو نیز از تشکیل ۴۸ فقره پرونده تالاب‌خواری خبر داد و گفت: ازاین تعداد، ۱۱ پرونده منجر به صدور حکم شد که به خلع‌ ید هفت مورد اراضی تالابی در صومعه‌سرا انجامید و۳۶ پرونده تالاب خواری را مربوط به سنوات گذشته دانست که در حال رسیدگی در شورای قضایی استان است.
دکترمحمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان درباره وضعیت تخریب بخشی از تالاب استیل آستارا از سوی شهردار این شهر به بهانه اجرای طرح گردشگری جاده دسترسی دوچرخه‌سواری، گفت: شهردار آستارا حق ندارد بدون مجوز از محیط زیست اقدام به کنده‌کاری و تخریب تالاب کند.

وی افزود:کسی نباید از ظرفیت تالاب استیل آستارا برای ایجاد فضای گردشگری استفاده کند واجرای هرگونه طرح گردشگری در تالاب باید از مبادی قانونی انجام شود.

دکترمحمدپور همچنین گفت:شهردار آستارا بدون اخذ مجوز اقدام به اجرای طرح خود کرده و اگر تا پایان هفته جاری وضعیت تالاب استیل را به حالت اولیه خود باز نگرداند تمام ماشین‌آلات شهرداری این شهر توقیف و با شخص شهردار برخورد قانونی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.