×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

عرق کردن - با این روش ساده کمتر عرق کنید - عرق

بدن انسان‌ها باید عرق کند، چون از همین طریق است که سموم و ناخالصی‌های مختلف را از بین می‌برد. با این‌حال، تعریق بیش از حد می‌تواند دردسرساز شود. تعریق بیش از حد زیربغل ممکن است دلایلی مثل استرس، رژیم غذایی و مصرف داروها داشته باشد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اگر با تعریق زیاد مواجه مواجه هستید، روش‌های پیشنهادی زیر را امتحان کنید.

استفاده از حمام بخار به‌طور منظم می‌تواند مانع از تجمع سموم مختلف در بدن شود و درنتیجه تعریق بیش از حد زیربغل را خنثی کند. علاوه بر این، حمام بخار باعث آرامش ذهن و بدن می‌شود و سطح هورمون‌های استرس را در بدن کاهش می‌دهد.

حمام بخار در صبح یا شب برای بزرگسالانی که از سلامت کافی برخوردار هستند، می‌تواند بوی بدن را برطرف کند. البته حمام بخار ممکن است باعث خشکی پوست شود، خصوصا در ماه‌های سرد سال. بنابراین اگر روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از حمام بخار استفاده می‌کنید، مقدار زیادی آب بنوشید تا تعادل مایعات درون بدن‌تان در حد مطلوب حفظ شود.

در کنار حمام بخار، راه‌حل خوراکی خاصی هم برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. کافی است تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک‌هشتم قاشق چای‌خوری از جوش شیرین در یک فنجان کوچک ترکیب کنید و هر روز یک فنجان کوچک از آن بنوشید. اگر شدت تعریق شما خیلی زیاد است، می‌توانید این کار را تا سه بار در روز افزایش دهید. سرکه سیب حاوی باکتری‌های خوبی است که باکتری‌های بد را از بین می‌برند و شکل‌گیری سموم عرق‌زا را در بدن کمتر می‌کنند. از طرف دیگر، جوش شیرین هم سطح اسیدیته بدن را کاهش می‌دهد و تعادل pH را در خون حفظ می‌کند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.