جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آتش‌نشان‌ها برای نجات یک زن مجبور به بریدن سر مار بوآ شدند|همه چیز درباره نحوه شکار یک مار غیرسمی
    07 مرداد 1396 - 22:25
    شناسه : 71821
    0

    ماموران آتش نشانی زنی را از حمله یک مار بوآ نجات دادند. آتش‌نشان‌ها برای این کار مجبور شدند سر مار را با چاقو ببرند تا بتوانند از صورت زن جدایش کنند. به گزارش «بامردم»،این زن با وحشت با تلفن کمک‌های اضطراری تماس گرفته و گفته بود: کمک! یک مار بوآ به صورت من چسبیده است! […]

    پ
    پ

    ماموران آتش نشانی زنی را از حمله یک مار بوآ نجات دادند. آتش‌نشان‌ها برای این کار مجبور شدند سر مار را با چاقو ببرند تا بتوانند از صورت زن جدایش کنند.

    بوآ0 - آتش‌نشان‌ها برای نجات یک زن مجبور به بریدن سر مار بوآ شدند|همه چیز درباره نحوه شکار یک مار غیرسمی - آتش‌نشان‌ها

    به گزارش «بامردم»،این زن با وحشت با تلفن کمک‌های اضطراری تماس گرفته و گفته بود: کمک! یک مار بوآ به صورت من چسبیده است! این زن وحشت زده توضیح داد که ماری بیش از یک و نیم متری دور او پیچیده و بینی‌اش را هم گزیده است. تیم کارد، رئیس آتشنشانی منطقه ایالت اوهایوی آمریکا درباره این حادثه گفته است: مار دور گردن این زن پیچیده بود و دماغش را می‌گزید. ول کن نبود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده این زن از ۱۱ مار در خانه‌اش نگهداری می‌کرده اما نزدیک بود قربانی مار بوآ شود. اما مار بوآ چطور طعمه خود را شکار می کند؟

    بوآ یک مار غیر سمی است که با کمک گرفتن از ماهیچه‌های قدرتمندی که دارد شکار را خفه کرده و کل بدن شکار را یکجا می‌بلعد و پس از آن برای هفته‌ها و گاه ماه‌ها بدون غذا به زندگی خود ادامه می‌دهند. ماهیچه‌های این مار آن قدر قدرتمند بوده‌اند که آتش‌نشان‌ها چاره‌ای به غیر از بریدن سر مار پیدا نکرده‌اند.
    ماری از خانواده مارهای بوآ به عنوان غول پیکرترین مار جهان شناخته شده زیرا این مار غیر سمی اما مرگبار ۲۲۷ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند یک کایمن (نوعی تمساح در آمریکای جنوبی) را یک باره ببلعد. ماهیچه‌های مار بوا برای خفه کردن قربانیان خود، زمان را تلف نمی‌کنند. زمانی‌که آنها حس می‌کنند ضربان قلب شکار متوقف شده است، در می‌یابند که زمان رها کردن طعمه فرا رسیده است. زمانی‌که مار بوا با یک موش مرده را سر و کار دارد، معمولا پس از ۱۰ دقیقه فشردن آن را رها می‌کند. اما در آزمایش‌هایی که در آن نبض جانور شبیه‌سازی شده بود، بوا پیچیدن به دور طعمه‌اش را برای ۲۰ دقیقه حفظ می‌کرد. به گفته محققان، این طولانی‌ترین آزمایش برای هر دو حالت پستاندار زنده و مرده است.

    خبرآنلاین

    (عکس تزئینی است)

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.