×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

رئیس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی اعلام کرد: به عنوان مرجع نهایی اعلام نظر در انتخابات نظام پزشکی، سلامت و صحت این انتخابات مورد تایید است.

قربانی1 - تائید صحت هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی -

به گزارش «بامردم» از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدحسین قربانی روز پنج شنبه با اشاره به اشکالات الکترونیکی برگزاری انتخابات نظام پزشکی، افزود: از آنجایی که وزارت بهداشت به هر دلیل نتوانست نسبت به تعهد خود مبنی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی اقدام کند بنابراین این انتخابات به صورت دستی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات، انتقاد جامعه پزشکی مبنی بر لغو انتخابات الکترونیک بود اما چون تمهیدات لازم از نظر نرم افزاری و سخت افزاری، چاپ تعرفه، تعیین نیروی انسانی و صندوق ها تقریبا در ۲۰۰ شهر انجام شده بود بنابراین در مورد نحوه اجرای انتخابات به صورت دستی مشکلی نداشتیم.
نائب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که حداکثر ظرفیت را برای تمدید انتخابات دستی فراهم شده بود و اطلاع رسانی مبنی بر دستی بودن انتخابات را نیز از ساعات پیش از ظهر اعلام کرده بودیم، شائبه ها تقریبا رفع شد و انتخابات به صورت دستی ادامه پیدا کرد.
قربانی تصریح کرد: درصد کمی از همکاران ما نگران بودند که حقشان ضایع شده است و نتوانستند رای بدهند.
وی در ادامه با اشاره به تمدید دو ساعت قانونی انتخابات، اعلام خبر مبنی بر برگزاری انتخابات دستی و همچنین اطلاع رسانی مکرر ساعت ۱۲ به بعد، افزود: تشخیص ما این بوده است، برغم ضعف هایی هم که در انتخابات بود اما نحوه برگزاری انتخابات دستی در صحت و سلامت انجام شده است و کلیت انتخابات مورد تایید است.
قربانی گفت: اتهاماتی درخصوص باز بودن صندوق در دو شعبه واصل شد و بنا به درخواست این کاندیداها، آرای این دو صندوق که یکی در تهران و دیگری در یکی از شهرهای استان خوزستان بود، با حضور نمایندگان کاندیدا ها و هیات نظارت بازشماری شد.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی افزود: در این بازشماری بین افراد دهم و یازدهم که هفت رای اختلاف بود ، اختلاف به ۱۱ رای افزایش پیدا کرد که تغییری در نتیجه آرا حاصل نشد.
وی تاکید کرد: فصل الخطاب نهایی نتایج انتخابات با هیات نظارت بر انتخابات است. ممکن است اعتراضاتی همچنان وجود داشته باشد ، مسیر پیگیری باز است و معترضین می توانند مطالباتشان را از روش های قانونی پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی روز جمعه ۳۰ تیر همزمان در ۲۰۰ حوزه انتخابیه در سراسر کشور برگزار شد. قبل از برگزاری این انتخابات مقرر بود، انتخابات به دو صورت الکترونیکی و حضوری برگزار شود اما به دلیل ایجاد برخی مشکلات فنی در سامانه الکترونیکی، در روز رأی گیری هیأت نظارت و اجرایی انتخابات رای‌گیری الکترونیکی را لغو کردند.
لغو برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در حالی اتفاق افتاد که برگزاری انتخابات به صورت حضوری در تمام حوزه‌های انتخاباتی در جریان بود و بدون اختلال به پایان رسید.
با این حال لغو برگزاری الکترونیک این انتخابات به صورت الکترونیکی اعتراضات و ابهاماتی را در جامعه پزشکی به دنبال داشت که اکنون صحت این انتخابات اعلام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.