پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جشنواره بین المللی پاسداشت دریای کاسپین در ساحل لاهیجان برگزار شد + تصاویر
    21 مرداد 1396 - 11:17
    شناسه : 75880
    0

    دومین جشنواره بین المللی پاسداشت دریای کاسپین در ساحل سحرخیز محله لاهیجان برگزار شد. بامردم | پوریا فرهش *: برنامه پاسداشت روز دریای خزر پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی و خوش آمد گویی، با سخنرانی آقای مهدوی بخشدار محترم بخش رودبنه در رابطه با نام دریای کاسپین و اهمیت آن ادامه یافت. […]

    پ
    پ

    دومین جشنواره بین المللی پاسداشت دریای کاسپین در ساحل سحرخیز محله لاهیجان برگزار شد.

    بامردم | پوریا فرهش *: برنامه پاسداشت روز دریای خزر پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی و خوش آمد گویی، با سخنرانی آقای مهدوی بخشدار محترم بخش رودبنه در رابطه با نام دریای کاسپین و اهمیت آن ادامه یافت.

    مهدوی به اهمیت توجه به روستانشینان و افراد بومی و دهیاری های روستاهای ساحلی در راستای حفاظت از این دریا اشاره کرد و افزود: اعتقاد من این است که باید نگاه جامع و سیستمی به محیط زیست شود چرا که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
    دکتر دورودیان رییس هیات مدیره انجمن بوم نان گیلان نیز با اشاره به اشتباهات برخی نمایندگان مجلس و مسئولین وزارت نیرو در مورد صحبت انتقال اب دریای خزر بیان داشت: مردم استان های شمالی و فعالان محیط زیست با آگاهی از تبعات چنین فعالیتهایی هرگز نباید به این افراد اجازه بیان چنین مطالبی درباره انتقال آب دریای خزر را بدهند.
    وی افزود: لازم است ملاحظات زیست محیطی در اکتشافات نفتی و نیز آگاه سازی کشاورزان درباره ورود سمومی که آنها برای دفع آفات و علف های های هرز بکار می برندبه رودخانه ها و دریا انجام شود.
    درودیان درباره لزوم آگاه سازی مردم درباره مسایل دریای کاسپین، تصریح کرد: تببین ارزشها و خدمات اکوسیستمی این دریا برای ساحل نشینان و مردمان کشورهای ساحلی از مهمترین وظایف دستگاههای فرهنگی، اموزش و پرورش و صداسیما، سازمانهای مردم نهاد و خانواده ها است.
    وی به لزوم پایش پیوسته و منظم آلودگی ها و وضعیت تنوع زیستی دریا اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که تنها آگاهی مردم و خواستن آنها از مسئولین و همکاری آنهاست که باعث می شود این دریا در آینده پربار، پربرکت، سالم و پایدار باشد.

    اجرای موسیقی محلی و فارسی توسط گروه ایرانیان و گروه کودکان آوا و بچه های کانون سندورم داون شرق گیلان، تئاتر ارزشمندی با موضوع حفاظت از محیط زیست با موسیقی متن زنده، مسابقات ورزشی بسیار هیجان انگیزی در رشته های طناب کشی در بخش های زنان و مردان، پرش طول و اجرای بازیهای فریزبی و پرواز بادبادک و ساخت مجسمه های شنی که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد از دیگر برنامه های این چشنواره بود

    *دبیر دومین جشنواره بین المللی پاسداشت دریای کاسپین در سحرخیزمحله لاهیجان

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.