جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تشکل‌های عضو شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان روز دریای کاسپین را گرامی داشتند
    22 مرداد 1396 - 20:38
    شناسه : 76366
    0

     طبق مصوبه مورخ 1396/5/1 شواری هماهنگی تعدادی از تشکل های عضو این شبکه در روزهای 19 الی 21 مرداد برنامه های متنوعی را در سواحل استان گیلان برگزار کردند. به گزارش روابط عمومی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان؛ رامین شیرعلی پور دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان های مردم […]

    پ
    پ

     طبق مصوبه مورخ 1396/5/1 شواری هماهنگی تعدادی از تشکل های عضو این شبکه در روزهای 19 الی 21 مرداد برنامه های متنوعی را در سواحل استان گیلان برگزار کردند.

    های عضو شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان - تشکل‌های عضو شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان روز دریای کاسپین را گرامی داشتند - استان گیلان

    به گزارش روابط عمومی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان؛ رامین شیرعلی پور دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان با بیان اینکه روز دریای کاسپین از اهمیت ویژه ای نزد فعالان محیط زیست برخوردار است افزود: یکی از اهداف کلان برای برگزاری ویژه برنامه های این روز مشارکت جوامع محلی و آحاد مردم و آگاه سازی جامعه نسبت به حفظ و حراست از دریای ارزشمند شمال کشور است.
    وی با بیان اینکه میکوشیم تا اکوسیستم های حساس منطقه را از خطر رهایی بخشیم افزود :
    سالیانه حجم زیادی از فاضلاب های صنعتی و شهری ، پساب و پسماند های بیمارستانی و کود و سموم کشاورزی راهی رودخانه ها ، تالاب های و در نهایت دریای کاسپین می شود که می بایست با آموزش جوامع بومی مسئولان را نسبت به رفع این معضلات همراه کرد.

    دبیر شورای هماهنگی شبکه گیلان با اشاره به کاهش ذخایر دریای کاسپین و بهره برداری های ناپایدار صورت گرفته از این دریا نسبت به وضعیت نامناسب تنوع زیستی آن ابراز نگرانی کرد و حفاظت از گونه های در خطر انقراض دریای کاسپین را در گرو مشارکت آحاد مردم و مسئولان دانست.
    شیرعلی پور با تشکر از تمامی تشکل های عضو شبکه که در راستای برگزاری روز دریای کاسپین همت نموده اند گفت : تلاش فعالان و جامعه مدنی به بار خواهد نشست و در آینده شاهد افزایش آگاهی مردم و مطالبه گری در جهت سلامت جامعه و محیط پیرامون خود خواهیم بود.

    برنامه های اجرا شده توسط تشکل های عضو شبکه سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان به شرح ذیل می باشد:

    موسسه محیط زیستی شقایق های وحشی هیرکانی با برگزاری همایشی در ساحل اردوگاه شهید رجایی رضوانشهر در 19 مرداد به استقبال روز دریای کاسپین رفت و با همکاری موسسه بوم پژوهش گیلان پاک و اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر ویژه برنامه روز دریای کاسپین را با حضور اقشار مختلف مردم برگزار نمود.

    موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما نیز در 19 مرداد ماه با مشارکت سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی بندر انزلی و با حضور اعضای خود اقدام به پاکسازی ساحل جفرود از زباله نمود.

    موسسه پیشگامان محیط زیست بندر کیاشهر و انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان در تاریخ 20 مرداد برنامه گرامیداشت روز دریای کاسپین را با همکاری اداره پارک ملی بوجاق و شهرداری بندر کیاشهر در طرح سالم سازی این شهر برگزار نمودند.

    انجمن بوم بانان گیلان نیز با مشارکت تعدادی از سمن ها و ادارات و هیات های ورزشی در تاریخ 20 مرداد همایش روز دریای کاسپین را در ساحل سحرخیز محله لاهیجان به انجام رساند.

    کانون زیست محیطی قدم های سپید رودسر نیز با مشارکت انجمن حافظان محیط زیست سیاهکل و ادارت مختلف با برگزاری جشنواره مجسمه های شنی در 20 مرداد به استقبال روز دریای کاسپین رفت.

    موسسه سبزکاران بالان در آستارا و در ساحل سفیر امید با مشارکت فرمانداری این شهرستان در روز جمعه 20 مرداد روز دریای کاسپین را گرامی داشت.

    جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان هم با برگزاری برنامه روز دریای کاسپین در روز شنبه 21 مرداد در ساحل تازه آباد رضوانشهر این روز را گرامی داشت.

    کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود ، جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود و موسسه دوستداران سیاهکل نیز برنامه گرامیداشت روز دریای کاسپین را در روز جمعه 27 مرداد ساعت 17 در ساحل چاف برگزار خواهند نمود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.