×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

«فناناپذیری» همواره یکی از تمایلات بشر بوده و تحقیق راجع به روش‌های طول عمر مورد علاقه انسان‌ها است. اما شاید وقت آن شده باشد که بدانید محققان به این نتیجه رسیده‌اند که به زحمت ممکن است فردی پس از ۱۱۵ سالگی را ببیند

31427 - حداکثر سنی که انسان زنده خواهد بود - انسان

به گزارش «بامردم»، «فناناپذیری» همواره یکی از تمایلات بشر بوده و تحقیق راجع به روش‌های طول عمر مورد علاقه انسان‌ها است. اما شاید وقت آن شده باشد که بدانید محققان به این نتیجه رسیده‌اند که به زحمت ممکن است فردی پس از ۱۱۵ سالگی را ببیند! محققان هلندی به تازگی دریافتند گرچه افزایش امید به زندگی طی دهه‌های اخیر بسیار مورد بحث و امیدبخش بوده است؛ اما خانم‌ها بیشتر از ۷/۱۱۵ سال عمر نمی‌کنند که در مورد آقایان ۱/۱۱۴ سال خواهد بود.

البته مسلما موارد استثنا را نباید نادیده گرفت. آن‌ها برای رسیدن به این نتیجه اطلاعات مربوط به ۷۵ هزار نفر را که طی ۳۰ سال اخیر سن دقیق آنها در زمان فوت ثبت شده بود، بررسی کردند. گرچه به طور متوسط طول عمر افزایش یافته است؛ اما در این مدت سالمندان به سنین خیلی بالایی نرسیده‌اند و به رغم پیشرفت‌های پزشکی نمی‌توان انتظار عمر ۱۵۰ ساله را داشت.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶، ژاپن با ۷/۸۳ سال و سوئیس با ۴/۸۳ سال نخستین کشورها با سن به زندگی بالا هستند. پس از آنها نیز سنگاپور، استرالیا، اسپانیا، ایسلند، ایتالیا، سوئد و فرانسه در رتبه بندی بعدی قرار دهند. البته نکته جالب در مورد سنگاپور اینکه از نظر طول عمر مردان در جایگاه دهم قرار دارد.

منبع: روزنامه سپید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.