×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

با شروع به کار دولت دوازدهم و پس از تعیین هیات وزیران، بحث تغییر استانداران برخی از استان ها هم در دستور کار دولت قرار گرفته است که در این بین نیز گزینه های مختلفی برای استان ها مطرح می شود. یکی از استان هایی که بحث جابه جایی استاندار در آن مطرح میباشد استان گیلان است.

یادداشت محمود ایزددوست - نگاهی به عملکرد 4ساله دکتر محمدعلی نجفی در گیلان - ایزددوست

محمود ایزددوست ، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان طی یادداشتی به عملکرد ۴ساله دکتر محمدعلی نجفی در زمان تصدی پست استانداری گیلان در دولت یازدهم پرداخته است.

محمود ایزددوست: یکی از اقدامات مهم و لازم در گیلان بحث کنترل بازار برنج و جلوگیری از کاهش واردات این محصول است که کاهش ۳۳۳ درصدی واردات این محصول از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ را نشان میدهد که از ۲۳۰۰ میلیون دلار به ۶۸۹ میلیون دلار می رسد.
همچنین اجرای برنامه ۵۰ هزار هکتار طرح تجهیز و نوسازی مزارع کشاورزی نیز یکی دیگر از اقدامات لازم در این حوزه بود. که هم اکنون استان گیلان حدود ۴۰% از برنج کشور را تولید میکند.

در حوزه بهبود شاخص های بهره مندی سیاسی و اجتماعی در گیلان نیز رشد از ۲۵% به ۶۲% را نشان می دهد، همچنین تعداد کانون های صنفی و تخصصی هم از ۱۸ به ۳۸ می رسد. و ارتقای سطح باسوادی گیلان از جایگاه هفتم به چهارم کشور که با رشد ۳۰% همراه است را نشان میدهد.

در بحث پروژه های عمرانی و صنعتی، بهره برداری از ۸۰۰۰ هزار واحد عمرانی و صنعتی با ۹۷۷۰ میلیارد تومان هزینه، نشان از حجم بالای توجه به این بخش در استان دارد. همچنین ۷۵۰۰۰ واحد مسکن مهر مددجویی و روستایی نیز در این ۴سال در گیلان تکمیل شد.

در حوزه تولید محصولات باغی، افزایش ۱۰۱۰۰۰ تنی این محصولات را شاهد هستیم. به علاوه معرفی ۴ رقم جدید زیتون سازگار با منطقه و همینطور افزایش تولید قارچ خوراکی نیز از جمله این محصولات است.

در بحث توجه به کارگاه های صنایع دستی گیلان، افزایش ۴۶ کارگاه به ۸۹ کارگاه را در این ۴سال نشان می دهد. به علاوه واحد های اقامتی و گردشگری نیز از ۱۱۴۵ واحد به ۱۷۴۷ واحد افزایش می یابد که نشان از برنامه ریزی جهت رفاه مسافران و گردشگران است.

در بخش بهداشت و درمان در استان نیز، ۸ بیمارستان دولتی و خصوصی در شهرستان های رشت، املش، سیاهکل، شفت، رودبار، رضوانشهر و آستارا به بهره برداری میرسد و همچنین ۳ بیمارستان جایگزین بیمارستان های قدیمی می شود.

در خصوص وضعیت صنعت چای و چایکاران نیز عملکرد مثبتی را شاهد هستیم. از احیای مجدد حدود ۴هزار هکتار باغات چای و بازگشت آنها به چرخه تولید و ایجاد ۴هزار شغل مستقیم؛ تا کاهش واردات این محصول به کشور و افزایش تولید آن به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در سال های ۹۴ و ۹۵ که رشد درآمدی ۲۳۴ درصدی چایکاران را نشان می دهد. به علاوه عضویت ۴۲۰۰۰ خانوار چایکار در صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور که حرکت موثری در این راستا ست.

در حوزه شاخص های فناوری اطلاعات؛

توسعه شبکه کابل فیبر نوری از ۶۳۲،۵۱ به ۸۸۸،۲۳ کیلومتر در سال ۹۵.
ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۳۹،۷۹% به ۴۴،۸۶% و ضریب نفوذ تلفن همراه از ۸۰،۰۹% به ۱۱۷،۶۲% را نشان میدهد. همچنین تعداد روستاهای دارای دسترسی به اینترنت نیز از ۴۵ به ۱۳۵۶ روستا میرسد.

در بخش تولیدات محصولات زراعی؛
افزایش ۳۰۰۰۰۰ تنی را شاهد هستیم.
همچنین افزایش ۵درصدی تولید بذر گواهی شده برنج،
افزایش ۲۶۰ درصدی کشت دانه روغنی کلزا
افزایش ۵۰ درصدی ادوات کشاورزی مدرن
ساماندهی و تامین به موقع نهاده کود و رشد ضد درصدی انواع کود آلی و زیستی نیز از دیگر جمله موارد در این حوزه است.

در بخش گاز رسانی روستایی؛ حدود ۹۶ درصد روستاهای گیلان از نعمت گاز برخوردارند، که ۱۸۷۰ روستا را شامل میشود.

اما در بخش راه آهن قزوین رشت انزلی و اجرای راه آهن آستارا-آستارا؛ پیشرفت ۹۷درصدی را شاهدیم که با تامین اعتبار باقی مانده، امیدست در پایان امسال صدای سوت قطار در استان شنیده شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان در انتها آورده است: همه این موارد گوشه ای از خدمات ۴ساله دکتر نجفی استاندار محترم گیلان بود که در دولت یازدهم رقم خورد و امید است که دیار سرسبز گیلان با امتداد این مسیر توسط ایشان و کمک و همراهی همه مدیران دلسوز ، به گیلان بهتر و گیلان برتر در ۴ ساله دوم دولت دکتر روحانی دست یابیم.

تابناک

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.