چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای رابطه با دنیا خود را آماده کردیم/با استفاده از فضای نوروز آشتی بیشتر داشته باشیم
    26 اسفند 1394 - 19:51
    شناسه : 921
    0

    رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به وضعیت کشور در سال آینده، گفت: برای رابطه بهتر با دنیا خود را آماده کرده‌ایم. به گزارش «با مردم»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سال ۹۵، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که […]

    پ
    پ

    حسن روحانیرئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به وضعیت کشور در سال آینده، گفت: برای رابطه بهتر با دنیا خود را آماده کرده‌ایم.

    به گزارش «با مردم»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سال ۹۵، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که ملت ایران روزهای پایانی سال ۹۴ را پشت سر می‌گذارند و خود را برای سال جدید آماده می‌کنند.

    وی افزود: در سال ۹۴ شاهد باران پربرکت الهی برای سرزمین خشک‌مان بودیم. در این سال شاهد سربلندی ملت در برجام و پایان تحریم‌ها بودیم. در همین سال مردم در هفتم اسفندماه حماسه بزرگی خلق کردند.

    وی با بیان این‌که «همواره بهار پیام‌های خاص خود را دارد»، خاطرنشان کرد: بهار پیام اعتدال و میانه‌روی را برای همه ما دارد؛ بهار پیام صلح و دوستی و برادری دارد و در بهار باید به همه ایرانیان صمیمیت و صفای خود را نشان دهیم و صله ارحام را با دوستان، همشهریان و هموطنان خود پاس بداریم.

    رئیس جمهور گفت: نوروز باید روز آشتی، صفا و صمیمیت میان همه احزاب و گروه‌ها باشد. ان‌شاءالله سال ۹۵ نیز از آغاز مانند سال قبل سال همدلی، همکاری و رفاقت برای ساختن ایرانی با توسعه و آبادنی بیشتر باشد.

    وی با بیان این‌که «سالی که نکوست از بهارش پیداست»، اظهار کرد: ان‌شاءالله سال آینده شرایط ما با کمک و همراهی مردم سال بهتری خواهد بود؛ چراکه بهاری را آغاز می‌کنیم که در آن بانک‌ها و بیمه‌های ما در تحریم نیستند و در این بهار می‌توانیم با کشورهای مختلف تجارت کنیم. در این بهار سرمایه‌گذاری در کشور ما آغاز شده است و قراردادهای بسیار مهمی با کشورهای دنیا در سطوح مختلف امضاء شده است. همچنین بانک مرکزی با بانک‌های مرکزی بسیاری از کشورهای دنیا رابطه پولی و مالی برقرار کرده است و سوئیفت برقرار شده است.

    وی تأکید کرد: سال ۹۵ سالی است که در آن حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده است و ما با دنیا تبادل مواد هسته‌ای داریم. سال ۹۵ سالی است که دنیا تعامل سازنده ایران را باور کرده است و ما این تعامل سازنده را با جهان ادامه می‌دهیم؛ چراکه مردم ما از تنش، برخوردها و افراط بیزار هستند. امیدواریم با کمک ملت ایران حتی در منطقه صلح، صفا و امنیت برقرار شود.

    روحانی با اشاره به برخی کشورهای منطقه که در پی اختلاف‌افکنی هستند،‌ خاطرنشان کرد: امیدواریم یکی دو کشوری که از متأسفانه از مسیر اعتدال خارج شده‌اند و مسیر خشونت و جنگ را انتخاب کرده‌اند به مسیر اسلامیت، انسانیت بازگردند و ما در این منطقه شاهد برادری و صفا، صمیمیت و توسعه کل منطقه بسیار مهم و حساس خاورمیانه باشیم.

    رئیس جمهور کشورمان در ادامه به برخی حواشی ایجاد شده در پی آزمایش موشکی ایران اشاره و اظهار کرد: خوشحالیم از این‌که افراطیون و جنگ‌طلبان و آن‌هایی که به ناروا بحث تست موشکی ما را به شورای امنیت سازمان ملل برده‌اند ناامیدانه بازگشتند و دنیا به آن‌ها جواب منفی داد؛ دنیا به آنها اعلام کرد که فعالیت ایران صرفاً فعالیتی دفاعی برای حفاظت و حراست کشور است.

    وی تأکید کرد: ما با موشک‌مان به هیچ عنوان قصد تجاوز به هیچ کشوری به ویژه همسایگان خود نداشته‌ایم، نداریم و نخواهیم داشت و سلاح‌های ما صرفاً برای دفاع از ملت و کشورمان است.

    وی با اشاره به شرایط امروز ایران، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که امروز داریم خود را برای روابط بهتر با دنیا آماده کرده‌ایم و ان‌شاءالله سال آینده ما روند اقتصادی‌مان را در کاهش تورم، روند اقتصادی، رشد اقتصادی و آرامش بازار ادامه خواهیم داد. ان‌شاءالله در سال آینده درآمدهای نفتی و غیرنفتی‌مان توسعه پیدا خواهد و فروش نفت و میعانات آن تا دو سه روز آینده به مرز بیش از دو میلیون بشکه در روز خواهد رسید؛ بنابراین با حضور و همراهی همه مردم شرایط ما کاملاً شرایط متفاوتی در سال آینده خواهد بود.

    روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعطیلات نوروز،‌ اظهار کرد: مردم خواهش می‌کنم که از این ایام و فضا برای دوستی بیشتر و آشتی بیشتر و روابط بهتر با همه استفاده کنیم. ان‌شاءالله ایام عید، ایامی شادی‌آفرین برای فرزندان ما باشد و آنها در این ایام با فرهنگ ایران بیشتر آشنا شوند و با طبیعت‌شان بیشتر آشتی کنند.

    وی با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌های کشور در ایام نوروز و پشتیبانی آن‌ها از سفرهای نوروزی مردم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همه سفرها در ایام نوروز به سلامت انجام شوند و همه توجهات را برای سلامتی خود و اعضای خانواده خود داشته باشیم. در همین راستا همه دستگاه‌های کشور آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند و ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی نیز از چندین ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.

    روحانی با اعلام خبر بازگشایی موقت تعدادی از جاده‌های دسترسی به شمال در ایام عید، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در جلسه امروز هیأت دولت وزیر راه اعلام کرد که در ایام نوروز در جاده شمال و در منطقه سوادکوه دو مسیر برای عبور و مرور سفرهای نوروزی و یک خط تونل نیز در منجیل به صورت موقت برای عبور و مرور سفرهای نوروزی بازگشایی می‌شود.

    رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت تلاش خواهد کرد که جاده‌های مهم کشور تا پایان سال ۹۵ تکمیل شود. همچنین دولت تلاش خواهد کرد که برخی مسیرهای ریلی کشور را نیز تا پایان سال آینده تکمیل کند. امیدوارم سال خوب، نوروز خوب و عید خوبی منتظر همه ایرانیان باشد.

    وی در پایان از اصحاب رسانه نیز تقدیر کرد و گفت: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران به خاطر خدماتشان در برجام در خلق حماسه ۷ اسفند و سایر خدماتی که در ایام سال تقدیر و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله نوروز سال ۹۵ نوروزی مبارک برای همه ایرانیان، همسایگان و مسلمانان باشد.

    ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.