×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ظریف - حدس می‌زنم ترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکند | آمریکا برجام را لغو کند غنی‌سازی اورانیوم پیشرفته‌تر از گذشته انجام می‌گیرد -

ظریف همچنین تاکید کرد که تنها راهی که ایران اجازه خواهد داد محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای خود ادامه یابد، آن است که دیگر طرف‌های برجام (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) همگی به شرایط قید شده در برجام پایبند مانده و با تحریم‌های احتمالی آمریکا مقابله کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با روزنامه‌های گاردین و فایننشیال تایمز اعلام کرد که انتظار دارد ترامپ پایبندی ایران به برجام را در ۱۵ اکتبر تأیید نکند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو اظهار کرد: اگر اروپا دنباله‌روی واشنگتن برای خروج از برجام باشد، ایران تکنولوژی هسته‌ای بسیار پیشرفته‌تر از قبل از برجام را دنبال خواهد کرد.

ظریف خاطرنشان کرد: فرض و حدس من این است که ترامپ [پایببندی ایران به برجام را] تایید نخواهد کرد و خواهد گذاشت کنگره در این باره تصمیم بگیرد.

وی تأکید کرد که البته این فناوری در راستای مقاصد صلح‌آمیز و تعهدات ایران در معاهده ان‌پی‌تی خواهد بود.

ظریف همچنین تاکید کرد که تنها راهی که ایران اجازه خواهد داد محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای خود ادامه یابد، آن است که دیگر طرف‌های برجام (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) همگی به شرایط قید شده در برجام پایبند مانده و با تحریم‌های احتمالی آمریکا مقابله کنند.

به گزارش گاردین، در صورتی که ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید نکند، کنگره ۶۰ روز زمان دارد تا تحریم‌هایی را که تحت توافق هسته‌ای به حالت تعلیق در آمده بود را یک بار دیگر اعمال کند.

ظریف در ادامه گفت‌وگوی خود افزود: فکر می‌کنم که ترامپ سیاست غیرقابل پیش‌بینی بودن را در پیش گرفته است که البته نشان داده او یک فرد غیرقابل اطمینان نیز هست.

ظریف هشدار داد که خروج آمریکا از برجام به ضرر واشنگتن خواهد بود؛ چرا که ایران برنامه غنی‌سازی اورانیوم و دیگر بخش‌های برنامه هسته‌ای خود را با سطح بسیار پیشرفته‌تری ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: توافق هسته‌ای به ایران اجازه داد تا تحقیق و توسعه هسته‌ای خود را ادامه دهد. ما پایه دانش خود را ارتقا داده‌ایم. اگر تصمیم بگیریم از توافق خارج شویم، با دانش بیشتری نسبت به گذشته این کار را انجام خواهیم داد. البته برنامه هسته‌ای‌مان به دلیل عضویت‌ در معاهده ان‌پی‌تی که موضوعی جدا از برجام است، همواره صلح‌آمیز خواهد ماند اما محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به این نکته اشاره کرد که خروج از توافق یکی از گزینه‌هایی است که تهران در حال بررسی آن است.

ظریف گفت: البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که به نحوه مقابله جامعه جهانی با آمریکا بستگی دارد.

وی هشدار داد: در صورتی که اروپا، ژاپن، روسیه و چین تصمیم بگیرند که با آمریکا همراه شوند، در آن صورت فکر می‌کنم که پایان برجام فرا خواهد رسید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.