×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سیدمحمدرضا فلاح - دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در لاهیجان برگزار می‌شود - سواد

مسئول بسیج رسانه شهرستان لاهیجان گفت: دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سیدمحمدرضا فلاح پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان فضای مجازی این شهرستان اظهار کرد: دنیای امروز به جرات دنیای رسانه‌هاست و این رسانه‌ها هستند که بسیاری از معادلات جهانی را رقم می‌زنند.

وی افزود: بسیاری از پدیده‌ها و اتفاقات اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی نیز توسط رسانه‌ها ایجاده شده و رسانه‌ها نقش پر رنگی در جهت گیری فکری مردم جهان دارند.
مسئول بسیج رسانه شهرستان لاهیجان گفت: این تاثیرات شگرف رسانه، از سال‌های بسیار دور وجود داشته و بی آنکه هویدا شود، آرام آرام، افکار جمعیت زیادی از مردم جهان را تحت سلطه ی خود درآورد ولی از اواخر قرن بیستم و با گسترش اینترنت و رسانه‌های صوتی و تصویری، این تاثیرات روند صعودی پیدا کرد و به نوعی نبرد میان رسانه‌ها برای افزایش قلمروهای فکری، آغاز شد.
فلاح با طرح این سئوالات که اما به راستی پیروز این نبرد کیست؟ رسانه هایی که بر صداقت و شفافیت پایبند هستند یا رسانه های دروغگو که با تبلیغات گسترده و سرمایه های هنگفت اداره می‌شود؟ خاطرنشان کرد: پیروز این نبرد فکری، مخاطبی است که می‌تواند راستی را از نادرستی تشخیص دهد و از کوچه‌های پر پیچ و خم رسانه‌ها، مسیر درست را بیابد.
وی تاکید کرد:  پیروز این نبرد حساس و دائمی، مخاطبی است که با خطرات پیش روی خود آشنا باشد و با راه های مقابله با این خطرات، آشنایی کامل داشته باشد و این پیروزی میسر نمی شود مگر با شناخت و درک اصولی از سواد رسانه.
مسئول بسیج رسانه شهرستان لاهیجان اظهار کرد: سواد رسانه یکی از ملزومات عصر امروز است و همگام با آموزش الفبای خواندن و نوشتن به کودکان، الفبای رسانه نیز باید آموزش داده شود تا این موضوع تبدیل به یکی از اصول مهم زندگی افراد شود.
فلاح افزود: این که ارگان‌ها و شخصیت‌های برجسته ی علمی، فرهنگی و سیاسی تا چه اندازه می توانند در گسترش سواد رسانه نقش داشته باشند جای بحث زیادی دارد ولی مهم این است که همگان برای آگاهی جامعه از سواد رسانه تلاش کنند و با اتحاد و همدلی، سدی محکم در برابر تهدیدات دشمن باشند.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های سواد رسانه‌ای تصریح کرد: دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در لاهیجان برنامه‌ریزی شده که برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.