×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

برند‌های بسیاری در بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی ایران برای خود نام دست‌و‌پا کرده اند؛ پس نگاهی می‌اندازیم بر بهترین و پردرآمدترین های آن‌ها.

به گزارش کلیک، در ایران به ندرت از گوگل پلی استفاده می‌شود. جایی که مردم ایران به طور قریب به اتفاق از آن‌جا اپلیکیشن‌های خود را دانلود می‌کنند، کافه بازار است که هم اکنون بر روی ۲۹ میلیون گوشی از کاربران ایرانی نصب و فعال است. اما آیا می‌دانید کدام برند‌ها و مدل‌ها بیشترین مقدار درآمدزایی را برای کافه بازار و توسعه‌دهندگان به همراه دارند؟

اگر به زبان انگلیسی در ایران مسلط نباشید، استفاده از پلی استور برای شما سخت خواهد بود و واقعیت این است که تمام کاربران اندروید در کشور نمی‌توانند از زبان انگلیسی استفاده کنند و این مشکل‌ساز است. عامل دیگر، توسعه دهندگان و شرکت هایی هستند که در حال توسعه برنامه های فارسی برای بازار داخلی اند. بسیاری از برنامه های کاربردی در پلی استور گوگل برای فرهنگ ایرانی طراحی نشده اند و اگر یک برنامه وجود داشته باشد که کاربران ایرانی می تواند از آن استفاده کنند، احتمالا دیگر منسوخ شده باشد.

جدا از این موضوع، کافه بازار یک بازار نرم افزار اندروید طراحی شده برای ایرانیان است. شما ممکن است فکر کنید که توسعه دهندگان ایرانی می تواند اپلیکیشن های خود را به پلی استور ارسال کنند، ولی در نظر داشته باشید که ما در ایران زندگی می کنیم و  استفاده از یک سیستم پرداخت بین المللی دردسر آفرین است.

اگر توسعه دهندگان می خواهند برنامه های خود را در پلی استور به معرض فروش قرار دهند، آن ها باید یا از طریق یک کارت اعتباری و یا حتی باز کردن یک شرکت ساختگی در یک کشور دیگر، به طور قانونی اپلیکیشن های خود را به گوگل پلی ارسال کنند. حتی اگر این اتفاقات بیفتد، چه افرادی در سرتاسر دنیا از اپلیکیشن‌های ایرانی استفاده می‌کنند؟ قاعدتاً درصد بسیار کمی از ایرانی‌ها می توانند این اپلیکیشن هارا با شرایط خرید درون برنامه ای و… تهیه کنند. بنابراین با تمام این حقایق، کافه بازار تنها راه حل برای بازار نرم افزار اندروید ایران است.

شایان ذکر است که با قرارداد اخیر کافه بازار با سوپرسل و بسیاری دیگر از شرکت های بزرگ، ایرانیان هم اکنون می توانند در برنامه های مذکور اقدام به خرید با ارز ریال و یا کارت های اعتباری خود کنند.

جالب است بدانید که به تازگی حتی بازی کلش آف کلنز زبان فارسی را برای کاربران ایرانی در بازی راه اندازی کرد. با این طرح‌ها، دور از ذهن نیست که ایران بازار خوبی برای شرکت های خارجی برای کار با بازار اندروید ایران برای سیستم پرداخت محسوب می‌شود، و حتی راه اندازی محصول  به زبان فارسی برای تولید درآمد بیشتر از بازار ایران یک راهکار برای آن‌ها به حساب می‌آید. ۲۹ میلیون کاربران اندروید که تنها از کافه بازار استفاده می‌کنند، رقمی وسوسه برانگیز برای خارجی هاست.

سامسونگ تقریبا در بازار گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در صدر قرار دارد و ایران از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ طیف گسترده ای از محصولات میان‌رده تا پرچمدار به بازار عرضه کرده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که سامسونگ از لحاظ سهم بازار با ۵۱٫۸٪ و ۵۶٫۶ درصد از سهم درآمد از بازار یک غول محسوب می‌‌شود. دومین شرکت پس از سامسونگ، هوآوی با ۲۲٫۱ درصد از سهم بازار و ۱۸ درصد از سهم درآمد قرار دارد. شما می توانید برند‌های دیگر را در زیر جدول بررسی کنید.

Capture

بله، دوباره سامسونگ! سامسونگ Galaxy Core Prime همراه با LG G3 و Sony Xperia Z2 با ۰٫۹ درصد از سهم بازار در یک رده قرار دارند. اما زمانی که شما نگاهی به جدول بیندازید،متوجه می‌شوید که از نظر محبوب‌ترین دستگاه ها، سامسونگ در رتبه اول و سپس هوآوی در مکان دوم قرار می‌گیرند. یکی از مزایای رقابتی هواوی، این است که آنها یک دستگاه با مشخصات تقریبا مشابه با برند های دیگر اما با قیمت پایین‌تر به مشتریان ارائه می‌کنند. در ابتدا، مردم در مورد کیفیت برندهای چینی نگران بودند. اما با گذشت زمان، هواوی آن چنان خود را به بازار ایران و به مردم ثابت کرد که به دومین برند گوشی‌های هوشمند مورد استفاده در ایران تبدیل شد. شما می توانید تمام دستگاه های اندروید محبوب را در جدول زیر مشاهده کنید.

Capture

اگر در حال توسعه یک اپلیکیشن هستید و یا می‌خواهید بازار ایران را برای کاربران اندروید به عنوان هدف قرار دهید، این اطلاعات ممکن است به عنوان یک مرجع برای زمان کنونی و یا آینده شما مفید باشد. سامسونگ گلکسی نوت ۲  در رده اول و سونی اکسپریا Z3 در رده بعدی قرار دارد. بقیه دستگاه ها به طور عمده به سامسونگ و هوآوی تعلق دارند. شما می توانید سهم درآمد هرکدام را در جدول زیر بررسی کنید.

Capture

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.