چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41523 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پرداخت مطالبات چایکاران شمال کشور از 130میلیارد تومان گذشت
    16 آبان 1396 - 23:15
    شناسه : 104333
    0

    رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از 130میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال کشور به حساب آنان واریز شده است. به گزارش «بامردم»،  محمدولی روزبهان روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته مبلغ 518 میلیون تومان به حساب چایکاران واریز شد که با این واریز مجموع مطالبات پرداخت شده […]

    پ
    پ

    محمدولی روزبهان 5 - پرداخت مطالبات چایکاران شمال کشور از 130میلیارد تومان گذشت -

    رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از 130میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال کشور به حساب آنان واریز شده است.

    به گزارش «بامردم»،  محمدولی روزبهان روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته مبلغ 518 میلیون تومان به حساب چایکاران واریز شد که با این واریز مجموع مطالبات پرداخت شده چایکاران به 130میلیارد و 222 میلیون تومان رسیده است .
    وی خاطرنشان کرد: 108 هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود 203 میلیارد تومان امسال از چایکاران خریداری شد که معادل 65درصد ارزش تقریبی چای می باشد.
    وی با اشاره به این که پایان فصل برداشت برگ سبز چای تا آخر مهر است افزود: امسال برداشت برگ سبز چای پنج روز تمدید شد که از پنجم آبان ماه کار خرید برگ سبز چای در مناطق چای خیز خاتمه یافته و کارخانه های چایسازی نیز تعطیل شده اند .
    وی تصریح کرد: دولت از سال 93 با افزایش منطقی قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای و استمرار خرید تضمینی برگ سبز چای و پرداخت وام های بهزراعی بدون سود و با بازپرداخت پنج ساله از چایکاران حمایت کرده است.
    رییس سازمان چای کشور با اشاره به روند افزایش تولید برگ سبز چای در کشور خاطرنشان کرد: تولید چای کشور با افزایش چشمگیری از 14 هزار و 600 تن چای خشک در سال 93 به 31 هزار تن در سال 95 رسید و امسال نیز به رغم خشکی شدید در تابستان 24 هزار تن چای خشک تولید شد.
    چای محصولی راهبردی در کشور محسوب می شود و با خرید تضمینی برگ سبز از این صنعت حمایت می شود و هرساله دولت با پرداخت وام های کم بهره در قالب بهزراعی از محل منابع بانکی و صندوق توسعه کشاورزی چای در پایان فصل برداشت به باغ های چای پرداخت می کند.
    یکصد هزارخانوار در استان های گیلان و مازندران به کشت چای اشتغال دارند و معیشت و درآمدشان از راه چای بدست می آید.
    سال گذشته (95) ، 139هزار تن برگ سبز چای به ارزش 234میلیارد تومان برداشت شد که از این مقدار 31هزار تن چای خشک تولید بعمل آمد . امسال به دلیل بارندگی کم و خشکسالی این میزان کاهش دارد.
    از 180کارخانه چایسازی حدود 50کارخانه سالیانه برای خرید تضمینی برگ سبز با سازمان چای قرارداد منعقد می کنند.
    آمارهای مختلفی از مساحت باغ های موجود در شمال اعلام می شود که از 34هزار هکتار تا 21هزار هکتار در سال جاری بیان شده است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.