جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خودم را محکوم به پذیرش قانون می‌دانم / توانستم رضایتمندی نسبی شهروندان فهیم املش را به دست آورم
    05 مرداد 1395 - 21:07
    شناسه : 10911
    1

    شهردار املش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با بامردم: توانستم رضایتمندی نسبی شهروندان فهیم املش را به دست آورم / عزل و نصبی که در شهرداری انجام می‌شود کاملا نگاه فنی بوده و اصلا بعد سیاسی ندارد / خودم را محکوم به پذیرش قانون می‌دانم / دنبال خرید زباله سوز 40 تنی با همت شهرداری‌های املش و […]

    پ
    پ

    بابک ریحانی شهردار املش (3)شهردار املش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با بامردم:

    توانستم رضایتمندی نسبی شهروندان فهیم املش را به دست آورم / عزل و نصبی که در شهرداری انجام می‌شود کاملا نگاه فنی بوده و اصلا بعد سیاسی ندارد / خودم را محکوم به پذیرش قانون می‌دانم / دنبال خرید زباله سوز 40 تنی با همت شهرداری‌های املش و رانکوه هستیم / اگر همه مدیران یک نگاه خدمتی داشته باشند قطعا می‌توانند برای مردم مفید واقع شوند / امیدواریم با همکاری ها و تعاملات بین مجموعه شهرداری با نماینده محترم راه‌ها و بسترها برای پیشرفت شهر هموار و زمینه توسعه شهر فراهم شود  / با این حجمه فعالیت‌ها در مجموع یک ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری را داریم


    اختصاصی بامردم: شهرستان املش با مساحت تقریبی ۳۵۰ کیلومتر مربع در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان رشت و در ۱۶ کیلومتری شهرستان‌های رودسر و لنگرود قرار دارد .
    جمعیت آن بالغ بر ۷۰ هزار نفر و شامل دو بخش (مرکزی و رانکوه) و دو شهر (شهر املش و رانکوه ) و ۵ دهستان و ۱۴۶ روستا می‌باشد . شهر املش به مساحت ۹/۴ کیلومتر مربع مرکز این شهرستان می‌باشد . قدمت این شهر به دوران سلطنت شاه عباس صفوی بر می‌گردد .

    مصاحبه ذیل گفتگوی صمیمی و متفاوت و اختصاصی بامردم با بابک ریحانی شهردار شهرستان املش است…

    بابک ریحانی شهردار املش (5)

    بامردم: لطفا خوتان را معرفی کنید؟

    بابک ریحانی هستم شهروند املش دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران – عمران و از تاریخ نه مهر سال 1394 توسط منتخبین مردم  به سمت شهردار شهرستان املش انتخاب و در این مجموعه مشغول به کار شدم.

    بامردم: شما قبل از عهده داری این سمت عضو شورای شهر بودید، با چه نگاهی وارد شورای شهر شدید؟

    با توجه به سوابق و  تجربه کاری بنده  و نگاهی که در زمینه باطنی بنده وجود داشت به عنوان یک شهروند املشی توان کمک به شهرم را در خود دیدم.

    دیدگاه من این بود که در قدم اول بتوانم از طریق شورای شهر ورود و به مردم خدمت کنم و آن نگاه تأثیر گذارم را در شهرداری املش با توجه به تخصص خودم اعمال نمایم و به امید خدا قدم‌های خوبی برای توسعه‌ی شهرستان املش بردارم.

    بامردم: فکر می‌کنید چه میزان در رسیدن به هدفتان موفق بوده اید؟

    الحمدالله چون هدف حقیر خدمت بی منت برای شهروندان بود در این راستا توانستم تعهدی که طی دو سال حضورم در شورای شهر داشتم را عملی کنم و رضایت نسبی اقشار مختلف شهرستان را به سمت خودم معطوف کنم و این افتخار را  به همراه داشته باشم که نگاه محبت آمیز مردم و دعای خیر شهروندان همیشه پشت سر من بوده و است.

    بامردم: آیا شورای شهر املش در انتخاب شما نگاهشان سیاسی بود یا نگاه فنی؟

    با توجه به این که چندین سال تجربه ی کاری در ساخت و نصب  مخازن نفتی در عسلویه داشتم، مدتی هم در چابهار بودم و تخصص بنده نیز در حوزه عمران بوده و در این زمینه فعالیت کرده ام این تجربه نسبی همیشه همراه من بوده به همین دلیل اعضای شورا با توجه به شناختی که در طول دو سال حضور بنده در شورای شهر این شهرستان پیدا کردند این توان و ظرفیت را در بنده احساس کردند که می‌توانم برای شهر خودم مفید واقع شوم و الحمدلله با آرائی که توانستم در شورای شهر جهت  شهردار شدن کسب کنیم این مسیر برای ما هموار شد که خدمت‌گذار خوبی برای شهروندان باشیم.

    با همه این‌ها می‌توان گفت که این نگاه اصلا سیاسی نبوده و رزومه کاری بنده از زمانی که به عنوان شهردار فعالیت خودم را شروع کردم گواهی بر این ادعا است و به لطف خدا توانستم رضایتمندی نسبی شهروندان فهیم املش را به دست آورم.

    بابک ریحانی شهردار املش (2)

    بامردم: باتوجه به اینکه شهرداری یک دستگاه عمرانی و سازندگی می‌باشد آیا تاکنون نگاه سیاسی در عزل و نصب معاونین خود اعمال کرده اید یا نگاه فنی برایشان اتخاذ می‌کنید؟

    تشکر ویژه دارم از حضرتعالی بابت سؤال بسیار زیبایی که کمتر خبرنگاری قلبأ چنین سؤالی را از بنده پرسیده بود، همان‌طور که مستحضرید بنده بیست و سومین شهرداری هستم که در این شهر فعالیت می‌کنم، عزل و نصبی که در شهرداری انجام می‌شود کاملا نگاه فنی بوده و اصلا بعد سیاسی ندارد و آن چیزی که برای بنده حائز اهمیت می‌باشد، بحث فنی است.

    متاسفانه در مجموع شهرداری املش فقط دو تا سه نفر مهندس داریم که با توجه به فرایند‌های عمرانی که در سطح شهر داریم، نمی‌توانیم جوابگوی شهروندان باشیم و نیازمند همیاری مهندسین سطح شهر هستیم و انتظار داریم با بتوانیم از این بزرگواران استفاده و راهنمایی بگیریم.

    بامردم: تعامل شما با مجمع نظام مهندسی شهرستان چگونه است؟ آیا تا کنون با جلساتی گذاشته اید؟

    با توجه به اینکه خودم یک مهندس هستم اولین جلسه را خودم در خدمت عزیزان هیئت رئیسه نظام مهندسی شهرستان به اتفاق همکاران برگزار کردم و سعی کردیم که موارد کاریمان بر اساس رعایت ضوابط دو طرفه هم نظام مهندسی و هم روابط شهرداری و شهرسازی باشد و تا امروز هم سعی نکردیم از این قضیه عبور کنیم، بنده خودم را محکوم به پذیرش قانون می‌دانم و طبق ضوابط نظام مهندسی و شهرداری، مسائلی که در جهت کمک به شهروندان باشد را در دستور کار خودم قرار خواهم داد.

    بامردم: با توجه به اینکه امروزه مشکل زباله در سطح شهرستان قابل توجه می‌باشد شما چه اقداماتی را در این رابطه پیش رو دارید؟

    مشکل زباله امروزه مشکلی تقریبأ استانی است، تمام شهرستان‌ها در بحث زباله مشکل اساسی دارند و املش هم از این قضیه مستثنی نیست؛ طی نشستی که با فرماندار شهرستان دکتر محمودی داشته‌ایم دنبال خرید زباله سوز 40 تنی با همت شهرداری‌های املش و رانکوه هستیم که الحمدلله فرماندار شهرستان استقبال بسیار خوبی از این قضیه داشته و مقرر شد طی نشست مشترکی با حضور فرماندار و شهردار رانکوه به صورت مشترک بتوانیم زباله سوز را خریداری کنیم تا در حد امکان زباله های سطح شهرستان را از بین ببریم و مشکل زباله را در سطح شهر حل کنیم.

    بابک ریحانی شهردار املش (1)

    بامردم: نگاه آقای شهردار نسبت به دکتر محمودی  فرماندار جدید شهرستان چگونه است ؟ آیا به نظر شما محمودی می تواند برای شهرستان مفید باشد؟

    سوال سختی پرسیدید اما اگر همه مدیران یک نگاه خدمتی داشته باشند قطعا می‌توانند برای مردم مفید واقع شوند.

    بنده با توجه به شناخت قبلی که نسبت به آقای دکتر محمودی دارم ایشان یک شخص کاملا شورائی هستند و نگاه شان کاملا خدمت به شهر و شهروندان  می باشد و  این را در جلسات ملاقات عمومی که با حضور تمامی مدیران شهرستانی می گذارند عملا ثابت کرده اند و  نگاه ایشان را بنده به عنوان یک شهروند املشی نگاه مثبتی برای شهر تلقی می‌کنم و امیدوارم با حمایت‌های خوبی که خود آقای دکتر محمودی از مجموعه شهرداری انجام خواهند داد نیازمندی‌ها و مشکلات شهر را دسته‌بندی کنیم  و بر اساس الویت بتوانیم در کمیته برنامه‌ریزی بخشی از خواستگاه اصلی شهرداری را با کمک ایشان عملی نماییم .

    بامردم: دکتر عباسی نماینده شهرستان با توجه به اینکه سوابق درخشانی در ادوار گذشته داشته چه میزان می‌تواند به مجموعه شهری کمک کند؟

    بنده تقریبا در دو دوره نمایندگان مجلس فعالیت داشته ام هم در زمان حاج آقا رهبری نماینده اسبق که جا دارد از زحمات ایشان هم تشکر کنم و بخش دیگری از فعالیتم را نیز در زمان دکتر عباسی شروع کرده ام که قطعأ دکتر عباسی با توجه به سوابق مدیریتی درخشانی که در ادوار گذشته داشته‌اند می توانند با نگاه ویژه خود در حوزه اعتبارات شهری همیاری بسیار زیادی داشته باشند.

    به امید خدا همچون سنوات گذشته با همکاری ها و تعاملات بین مجموعه شهرداری با نماینده محترم و مجموعه مدیران شهرستانی و استانی، راه ها و بسترهای موجود برای پیشرفت شهر هموار و زمینه توسعه شهر فراهم شود و بتوانیم مشکلات را دسته بندی و نیازهای شهری را الویت بندی کنیم و با أخذ اعتباراتی که توسط همین مجموعه دنبال خواهد شد به معرض ظهور برسانیم.

    بامردم: سخن پایانی اگر دارید بفرمایید؟

    در پایان جا دارد از تک تک پرسنل شهرداری تشکر کنم که با توجه به رکود اقتصادی که تمام شهرداری ها گریبان گیرشان شده است و ما نیز مستثنی نیستیم همچنان یار و یاور ما هستند و لحظه ای از خدمت به مردم دست بر نمی‌دارند.

    متاسفانه بیرون ادعاهایی می‌شود و حرف‌هایی می‌زنند مبنی بر عدم  دریافت چندین ماه حقوق کارکنان شهرداری که باید بگویم بحمدلله توانستیم با همت شهرداری و شورای اسلامی حقوق کارکنان را تا خرداد پرداخت کنیم و در مجموع یک ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری را داریم و با این حجمه فعالیت ها که در شهرداری املش وجود دارد خود شهروندان می‌توانند قیاس کنند و عملکرد شهرداری را کاملأ رصد کنند

     امیدواریم توانسته باشیم خدمت بی‌ منتی برای شهروندان کرده باشیم.

    بابک ریحانی شهردار املش (4)

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.