جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایجاد مجتمع‌های رفاهی کوچک، رونق گردشگری سبز در گیلان را به دنبال دارد
    17 اسفند 1396 - 10:36
    شناسه : 121232
    0

    استاندار در جلسه بررسی ایجاد مجتمع های رفاهی کوچک در مسیرهای بین راهی استان گفت: ایجاد این واحدها در مسیرهای بین راهی رونق گردشگری سبز در استان گیلان را به دنبال دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه بر لزوم ایجاد واحدهای رفاهی کوچک در مسیرهای بین راهی […]

    پ
    پ

    استاندار گیلان 1 - ایجاد مجتمع‌های رفاهی کوچک، رونق گردشگری سبز در گیلان را به دنبال دارد -

    استاندار در جلسه بررسی ایجاد مجتمع های رفاهی کوچک در مسیرهای بین راهی استان گفت: ایجاد این واحدها در مسیرهای بین راهی رونق گردشگری سبز در استان گیلان را به دنبال دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه بر لزوم ایجاد واحدهای رفاهی کوچک در مسیرهای بین راهی استان تأکید کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا علاوه بر رفع مشکل نبود سرویس بهداشتی در مسیرهای بین راهی با ارائه خدماتی بیشتر وبهتر به مسافران خدماتی ارائه دهیم.

    وی ایجاد درآمدهای متعدد برای ترغیب سرمایه‌گذار به منظور ورود به این بخش را بسیار مؤثر ارزیابی و خاطر نشان کرد: می‌توان با در نظر گرفتن محل نصب آنتن اپراتورها، نصب عابر بانک، تابلوهای تبلیغاتی، سوپرمارکت و عرضه‌ی صنایع دستی و غذاهای محلی در مکان‌های کوچک یک واحد رفاهی بین راهی برای استفاده‌ی مسافران ایجاد کرد.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه باید درآمدهای جانبی در کنار سرویس بهداشتی و پمپ بنزین پیش بینی شود گفت: در این طرح نظافت وجمع آوری زباله‌ها در فاصله‌ی 5 کیلومتری این واحد توسط جایگاه‌داران انجام بگیرد.

    وی با بیان اینکه مجموع هزینه‌هایی که ایجاد می‌شود باید از طریق درآمدها پوشش داده شود اظهار داشت: در ساخت این مجتمع‌های رفاهی کوچک باید معماری سنتی گیلان در نظر گرفته و جلوه‌ی زیبایی به آن داده شود تا باعث جذابیت برای حضور مسافران در این اماکن گردد.

    استاندار گیلان به انتخاب یک واژه‌ی متناسب با فرهنگ گیلان و گویش گیلکی برای این مجتمع‌های رفاهی کوچک اشاره و خاطر نشان کرد: این واحدها برای رونق گردشگری سبز در استان گیلان ایجاد می‌شود.

    وی به مزایای ایجاد این واحدها اشاره کرد و گفت: ساماندهی زباله‌ها، کاهش تصادفات جاده‌ای، کمک به محیط زیست و استاندارد سازی خدمات گردشگری از مزایای این طرح محسوب می‌شود.

    دکتر سالاری اظهار داشت: هدف ما از ایجاد این واحدها علاوه بر رفع نیازهای مردم در طول سفر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار محلی است.

    وی توقف مسافران در این مجتمع‌های رفاهی کوچک را یکی از راه‌های هدایت آنان به سمت واحدهای بوم‌گردی موجود در روستاهای گردشگری عنوان و خاطر نشان کرد: مسافران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی به مناطق گردشگری موجود در آن منطقه نیز دسترسی پیدا کنند.

    نماینده عالی دولت در گیلان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را موظف به جانمایی ساخت این مجتمع‌های رفاهی کوچک در سطح استان حداکثر تا پایان سال جاری کرد و افزود: پس از جانمایی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح باید در کوتاهترین زمان روند اجرایی کردن آن را بررسی و عملیاتی نمایند.

    وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها می‌تواند از طریق دهیاری‌ها و یا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام گیرد گفت: وجود یک پمپ بنزین و ارائه خدمات در کنار آن می‌تواند از جهات مختلف به روستا اعتبار بخشد.

    استاندار گیلان از اعطای امتیازات مختلف برای ترغیب سرمایه‌گذاران به منظور حضور در این بخش خبر داد و اظهار داشت: اهتمام ما بر این است تا این مجتمع‌ها در محورهای روستایی اجرا شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.