×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

photo ۲۰۱۸ ۰۳ ۱۵ ۰۹ ۳۲ ۱۴ - مشارکت همگانی مردم در طرح تفکیک زباله از مبدأ ضروری است - زباله

رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای ضرورت مشارکت گسترده و همگانی مردم در موضوع مدیریت پسماند و طرح تفکیک زباله از مبدأ را مورد تأکید قرارداد.

محمد پور حسین عصر روز چهارشنبه در سومین نشست طرح مدیریت پسماند که با حضور دوستداران و علاقه‌مندان محیط‌زیست در محل شورای اسلامی کلاچای برگزار شد، بحث ساماندهی زباله را به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع مورد تأکید قرارداد و گفت: اگر بنا است شرایط موجود تغییر کند مشارکت همگانی را می‌طلبد و همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و رویکرد انفعالی نداشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای وضعیت زباله را در شهرهای ساحلی گیلان که کلاچای نیز از آن مستثنی نیست نگران‌کننده دانست و تنها راه برون‌رفت از این وضعیت را تعامل و همکاری مردم عنوان و تصریح کرد :در چنین شرایطی است که می‌توانیم بر مشکلات موجود فائق آییم.

وی با اشاره به نگرانی‌ها و دغدغه‌های شورا شهر کلاچای در حوزه توسعه زیرساخت‌ها بیان کرد :اگر بتوانیم در این دوره چهارساله شورا قدم‌های مؤثر و سازنده برای حل مشکل زباله برداریم معتقدم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

پور حسین همچنین راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز دریکی از شهرهای شرق گیلان را به‌عنوان کمک بزرگی در فرایند مدیریت پسماند ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی چند نقطه شهر برای جمع‌آوری زباله‌های خشک شهروندان در سال آینده خبر داد.

پور حسین همچنین بر ضرورت افزایش خودروهای حمل زباله در این شهر تأکید کرد و افزود :در سال آینده این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

ماهان یوسف پور مدیر اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدأ شهرداری کلاچای هم در این نشست برگزاری این نشست‌ها را به‌عنوان گامی مهم و ارزشمند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت:خوشبختانه گام‌های مؤثر و سازنده‌ای در این زمینه به‌ویژه در حوزه آموزش برداشته‌شده و تا حصول به نتیجه مطلوب ادامه خواهیم داد منوط بر اینکه مردم همواره پای‌کار باشند.

وی ادامه داد: در دو نشست قبلی که در اسفندماه جاری با اصحاب رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد انجام شد خروجی خوبی از آن حاصل شد و این سومین نشست بهره‌گیری از ظرفیت دلسوزان و دوستداران محیط‌زیست است که تجمیع این سه نشست مطمئناً ما را در اهداف و برنامه‌های مدیریت پسماند موفق خواهد کرد.

فرزاد قلی پور نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای هم در این نشست برگزاری این نشست‌ها را به‌عنوان فرصتی ارزشمند و گران‌بها در حوزه مدیریت پسماند عنوان و ابراز امیدواری کرد با مشارکت فراگیر شهروندان این مهم را به یک سرانجام مطلوب سوق دهیم. گفتنی است در حال حاضر 80درصد از سطح شهر کلاچای مشمول طرح تفکیک زباله از مبدأ قرار دارند و بیش از 400 خانوار در اجرای این طرح همکاری دارند.در حال حاضر فرایند آموزش طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهر کلاچای در واحدهای آموزشی منطقه با شتاب خوبی در حال انجام است. کار جمع‌آوری زباله‌های خشک در شهر کلاچای روزهای یکشنبه و سه‌شنبه و اداره‌ها روزهای دوشنبه انجام می‌گیرد.

روزانه به‌طور متوسط حدود 10تن زباله در شهر کلاچای تولید می‌شود .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.