×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

قلی پور - شلیک رسانه های حامی علوی به زاهد | چه کسی فرمان آتش داد؟ - پویا قلی پور

پویا قلی پور: گرچه بسیاری دو عضو جوان و خوش لباس شورا را همواره دست در دست هم و خوش و خندان در کنار یکدیگر می بینند اما کمتر کسی از آگاهان و پیگیران مسایل حوزه شورای شهر است که این روزهاخشم عمیق نسبت به جوان اول اصلاح طلبان در شورا را در نگاه رییس جوان شورای شهر نبیند.

تغییر ساعت جلسه و عدم اطلاع رسانی این مساله به رسانه ها و تنش کوچک بین یک خبرنگار و فرهام زاهد که به جرات می توان او را یکی از خوش برخوردترین اعضای شورای شهر رشت دانست ،بهانه ای شد که این خشم نهانی سرباز کند و دستور شلیک رسانه های حامی آقای رییس به زاهد صادر شود.
گرچه بسیاری معتقدند این دو جوان که در دو سوی مرزهای اصلاح طلبی و اصولگرایی قرار دارندبه واسطه کثرت دوستان مشترک مسیر همگنی برای رفاقت و همدلی دارند اما جنس رسانه هایی که اکنون زاهد را نشانه گرفته اند حاکی از فرمان صدور آنش توسط رییس شورا است.
اما ذکر و یاداوری چند نکته به نظر ضروری می رسد:
– دوره جدید شورا به ریاست امیرحسین علوی با اعمال محدودیت برای حضور خبرنگاران در صحن علنی شورا آغاز شد که با واکنش تند بسیاری از رسانه ها همراه شد، که در مدت کوتاهی این اعتراضات مسیر سکوت را در پیش گرفت.
– اعتراضات و حمله های اخیر به زاهد از رسانه های آغاز شد که در صدر دریافت کنندگان کمکهای مالی از شهرداری قرار دارند . لیست رسانه هایی که این کمکهای گزاف مالی را دریافت کرده اند ، علیرغم پیگیری و فضاسازی رسانه ای منتشر نشد و بسیاری مخالفت رییس شورا با انتشار این لیست را دلیل عدم شفاف سازی و انعکاس آزاد اخبار مربوط به این رویداد می دانند.
– عدم اطلاع رسانی به رسانه ها بابت تاخیردر ساعت شروع جلسه امری است نکوهیده که مسوولیت آن مسلما با رییس روابط عمومی شورای شهر است ، فردی که با انتخاب و انتصاب مستقیم امیر حسین علوی اخیرا به این سمت برگزیده شده است.
– تحرکات و همنشینی های مشترک زاهد با برخی از اعضای فراکسیون فراجناحی منتقد به عملکرد هیات رییسه و احتمال تغییر زودرس در ترکیب هیات رییسه شورا و بدین ترتیب نگرانی رییس شورا از این ائتلاف و همدلی را میتوان زمینه ساز تحرکات رییس شورا علیه اعضای این ائتلاف دانست.
– علوی از اعضای بازمانده از شورای شهر قبلی رشت است. شورایی که چهارسال تنش و درگیری بین اعضا ، انتخاب و عزل پیاپی چندین شهردار، عدم ثبات مدیریتی و نهایتا یک شهرداری ورشکسته و بدهکار را تقدیم یک شهردار غیر بومی به انتخاب شورای جدید که نود درصد اعضای آن در انتخابات شعار بومی گرایی و رشتی گزینی می دادند، کرد. حال رشت این روزها خوب نیست، غیر از حرکات نمایشی و ژانگولر ، ناامنی در حوزه خدمات شهرنشینی و عدم رضایت شهروندان از تصمیمات و رویکردهای مدیریت شهری چیزی عاید رشتی ها نشده است. باید دیدریاست شورا که اینگونه و با سرعت عمل چشمگیربابت اتفاقی که در شورا رخ داده از رسانه ها پوزش می طلبد ،بابت همه آنچه در طول این سالها بر رشتوندان گذشته است نیز شهامت عذرخواهی دارد؟!
– سوالات و ابهامات بسیاری در حوزه مدیریتی شورای شهر رشت در ذهن فعالان و کنشگران اجتماعی این شهر نقش بسته که طرح آنها در مجال این مطلب نمی گنجد، اما پرسش اساسی این است که روشنگری و پاسخگویی به انبوه مشکلات رشت ، دغدغه مندی برای فردای این شهر خسته و در حال اغما در ذهن رییس شورا مهم تر است یا تلاش برای حفظ صددرصدی حاکمیت و تاثیرگذاری وی بر نقاط و گلوگاههای حساس شهرداری و ابقای هیات رییسه فعلی شورای شهر رشت؟
– و نکته اخر سخنی با همکاران رسانه ای است که باید پرسید آیا تاخیر در جلسات شورای شهر امری توهین آمیز و اعتراض برانگیز است یا تلاش برای اختفای اسناد مالی پرداختهای عجیب و غریب شهرداری؟ آیا عدم تلاش برای رفع مشکلات شهری و بی تفاوتی مزمن به درخواستها و گلایه ها و صداهای مردم در رسانه تاسف برانگیز تر است یا تاخیر در حضور در جلسات کم حاصل شورای شهر؟
آیا همکاران رسانه ای تا کنون دسترسی و هم صحبتی و امکان گفتگو با اعضایی همچون زاهد را در سبد امتیازات این عضو شورا نسبت به بسیاری از اعضای منفعل ، ساکت و گریزان و بیگانه از رسانه ها ، نمره مثبتی ارزیابی می کنند یا خیر؟ با تاکید بر این نکته که یک تحقیق کوچک می تواند شاهد تایید و تاکید این مساله باشد که زاهد بر خلاف بسیاری از اعضای شورای شهر ارتباط خوبی با رسانه ها داشته و میزان گفتگوها و اخباری که از او در بسیاری از رسانه منعکس می شود حتی از سخنگوی شورا نیز بیشتر است!


پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

  1. سید

    توهم زدی برادر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.