×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: در اینگونه نشست‌ها که همه دانشجویان از همه گرایش‌های سیاسی و صنفی در آن حضور دارند باید دیدگاه سیاسی خود را فراموش کنیم و بدون آن به بحث پیرامون مطالبات و خواسته‌هایمان بپردازیم.

به گزارش «بامردم»، به نقل از گیل نگاه دومین جلسه هم اندیشی برخی از فعالان دانشجویی استان گیلان با مشاور امور جوانان استاندار عصر امروز در استانداری گیلان برگزار شد. در این نشست که با حضور فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان برگزار شد، دانشجویان به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود در حوزه های مرتبط با این اداره کل پرداختند.

photo 2018 03 15 23 22 11 - پیگیری دغدغه‌های دانشجویان بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و صنفی | مشکل کمبود ایده نداریم -

کارکرد اینگونه جلسات شبیه کار پزشک عمومی است
در ابتدای این جلسه فرشاد نوروزپور، مشاور امور جوانان استاندار گیلان با بیان اینکه قرار است در جلسات آتی به فراخور نیازها و دغدغه های دانشجویان، مدیران و مسوولین استانی مهمان جلسات باشند، گفت: هدف ما از برگزاری این جلسات آن است که بتوانیم ظرفیت دانشجویان را به دستگاه‌های اجرایی معرفی کنیم و در واقع این سری نشست‌ها شبیه کار پزشک عمومی است که ابتدا مسئله را تشخیص داده و سپس به متخصص مربوطه آن ارجاع می‌دهد و در این مسیر هم بدون توجه به دسته بندی ها و خط کشی های سیاسی پیگیر دغدغه های دانشجویان هستیم.

photo 2018 03 15 23 19 29 - پیگیری دغدغه‌های دانشجویان بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و صنفی | مشکل کمبود ایده نداریم -

قرار نیست به کسی نگاه سیاسی شود
فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: در اینگونه نشست‌ها که همه دانشجویان از همه گرایش‌های سیاسی و صنفی در آن حضور دارند باید دیدگاه سیاسی خود را فراموش کنیم و بدون آن به بحث پیرامون مطالبات و خواسته‌هایمان بپردازیم. او در ادامه افزود: در این نشست‌ها قرار نیست به کسی نگاه سیاسی شود.

گیلان از وضعیت خوبی برخوردار است
توکلی در ادامه ضمن تشریح وضعیت استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف، با ذکر این نکته که مشکلات امروز استان ناشی از چندین ساله اخیر نیست عنوان کرد: خوشبختانه با همه مشکلاتی که وجود دارد واستان گیلان در زمینه فناوری اطلاعات از وضعیت خوبی برخوردار است اما ما به شدت باید تلاش کنیم که این جایگاه حفظ شود چرا که حفظ جایگاه کنونی بسیار سخت‌تر از کسب جایگاه بالاتر است. توکلی همچنین افزود: استان گیلان سودآوری بسیار خوبی در بخش فناوری اطلاعات دارد اما متاسفانه سهم قابل ملاحظه‌ای از این سودآوری به خود استان باز نمی‌گردد و در بخش‌های دیگری هزینه می‌شود.

تولید محتوی‌های اینترنتی اثرگذار باید رونق بگیرد
توکلی در ادامه گفت: ما معتقدیم که در بحث تولید محتوی بازی‌های رایانه‌ای به شدت می‌توانند اثرگذار باشند. او همچنین افزود: تولید فیلم‌ها و انیمیشن‌ها هم در بخش محتوی‌های اینترنتی بسیار اثرگذار است و بسیاری از مفاهیم مورد نیاز جامعه را می‌توان به وسیله آن‌ها انتقال داد.

مشکل ما کمبود ایده نیست
توکلی در ادامه گفت: در فضای کنونی فناوری اطلاعات ما مشکل کمبود ایده نداریم بلکه مشکل ما مدیریت و اجرایی شدن این ایده‌ها است اما با این وجود ما با تمام توان پشت تصمیمات و نوآوری‌های جوانان خواهیم بود.

photo 2018 03 15 23 19 38 - پیگیری دغدغه‌های دانشجویان بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و صنفی | مشکل کمبود ایده نداریم -

تاثیر مطالبه گری جوانان بر عملکرد سازمان ها
در ادامه ایمان رنجکش، یکی از فعالین دانشجویی حاضر با اشاره به تحولاتی که در سازمان فناوری اطلاعات رخ می‌دهد گفت: متاسفانه جوانان و علی الخصوص دانشجویان چندان که باید از تحولات موجود در سازمان باخبر نیستند تا از این راه بتوانند بر روی پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی کنند. او در ادامه با مؤثر خواندن این سری جلسات گفت: خوشبختانه این اتفاق با توجه به مطالبه گری دانشجویان بسیار می‌تواند مؤثر باشد اما جدای از این بازتاب برنامه پیشین هم در رسانه‌ها بسیار خوب بود و امیدواریم که این ارتباط همچنان حفظ شود.

photo 2018 03 15 23 18 11 - پیگیری دغدغه‌های دانشجویان بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و صنفی | مشکل کمبود ایده نداریم -

توضیحات دبیر انجمن مغز و شناخت دانشگاه گیلان
طوبی حمیدی، دبیر انجمن مغز و شناخت دانشگاه گیلان در توضیح برنامه‌های این انجمن گفت: ما افتخار داریم که اعلام کنیم انجمن مغز و شناخت دانشگاه گیلان اولین انجمن مغز و شناخت در میان همه دانشگاه وهای ایران است. او در ادامه گفت: تلاش ما این است که مبحث علوم شناختی را در دانشگاه گیلان فعال کنیم.

photo 2018 03 15 23 18 29 - پیگیری دغدغه‌های دانشجویان بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و صنفی | مشکل کمبود ایده نداریم -

مدیران با کلیت کارکرد استارت آپ ها آشنا نیستند
رضا قوامی پور، متاسفانه ما با فضایی رو به رو هستیم که در آن مدیران مربوطه چندان با مفهوم و کارکرد استارت آپ ها آشنا نیستند. او همچنین گفت: برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران امر می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را باز کند. قوامی پور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استانی گفت: جوانان استان آمادگی و توان انجام پروژه هایی که در حوزه های فناوری اطلاعات نیاز ادارات هست را دارند.

در تلاشیم نقطه اتصال سرمایه گذار و ایده پرداز باشیم/ آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی از جوانان هستیم
در ادامه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: ما در تلاشیم که حوزه فناوری اطلاعات را به همه حوزه‌های دیگر نیز برسانیم و هر جا که بتوان از ظرفیت‌های آن استفاده کرد، ما استقبال می‌کنیم. او همچنین افزود: ما در تلاشیم برای تولید بازی سرمایه گذار را با ایده پرداز آشنا کنیم تا این عرصه هرچکه بیشتر رونق بگیریم

توکلی خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: آمادگی هرگونه همکاری و حمایت را با جدیت و اراده کامل نسبت به ایده های جوانان به صورت اجرایی داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.