جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رضایت مسافران در گذر از مرز آستارا فراهم شود
    01 فروردین 1397 - 9:13
    شناسه : 122300
    0
    فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: با توجه به افزایش تردد اتباع ایرانی و خارجی در مرز زمینی این شهرستان در آستانه نوروز، رضایتمندی آنان باید مورد توجه کارکنان گمرک، پایانه و پلیس گذرنامه باشد.
    پ
    پ

    رنجکش فرماندار آستارا - رضایت مسافران در گذر از مرز آستارا فراهم شود - آستارا

    یونس رنجکش در بازدید از پایانه مرزی این شهرستان افزود: برخورد اولیه پلیس با اتباع خارجی در شکل گیری ذهنیت آنان نسبت به ایران مهم است و پلیس گذرنامه نماد فرهنگ و عزت کشور است.
    وی بیان کرد: با جلب رضایت اتباع خارجی در دروازه ورودی کشور می توان به توسعه گردشگری و اقتصادی کمک کرد و مسافران، سفیران کشورمان در دنیا هستند و ارائه خدمات بهتر در پایانه مرزی به آنها ضروری است.
    وی اظهار کرد: گردشگران در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد کشورها نقش مهمی دارند و باید با خدمات رسانی، زمینه ماندگاری آنها را در شهرستان آستارا فراهم کرد.
    رنجکش ادامه داد: گردشگری یک صنعت اقتصادی و زمینه توسعه در جهان است و برای رسیدن به رونق گردشگری باید همه نهادها و مردم با یکدیگر همکاری کنند.
    از 23 تا 27 اسفندماه، از 13 هزار و 861 گردشگر تردد کننده در مرز آستارا، 11 هزار و 572 نفر از اتباع جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای آسیای میانه بوده است. این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است.

    ** آئین سنتی قره بایرام در آستارا برگزار شد
    آئین سنتی عید سیاه موسوم به قره بایرام در آستانه سال نو در مساجد شهرها و روستاهای آستارا برگزار شد. به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا شرکت کنندگان در این آئین با پوشیدن لباس های نو در مساجد حاضر می شوند و به خانواده های معزا که در طول سال 96، عزیزان خود را از دست داده اند، تسلیت و تعزیت می گویند.
    سپس خانواده های معزا لباس های سیاه را از تن در آورده و با پوشیدن لباس های نو به استقبال سال جدید می روند.
    اجرای آئین سنتی قره بایرام به طور معمول در هر مسجد حدود 2ساعت به طول می انجامد و شهروندان با میوه، خرما و شیرینی پذیرایی می شوند و اهالی، سبزه های سفره هفت سین را در آرامستان ها بر روی قبور گذاشته و فاتحه می خوانند.
    در برخی از مساجد روستاها نیز سفره های عید، توسط خانواده های معزا برپا می شود و مردم برای عرض تسلیت ، دور سفره ها نشسته و فاتحه می خوانند.
    پس از برگزاری آئین قره بایرام، عده ای از شهروندان در بقاع متبرکه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع)، پیر قطب الدین و شیخ محمود خیوی از عارفان وارسته آستارا و حومه برای زیارت حضور می یابند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.