پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41527 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مسافرت گردشگران خارجی به مقاصد مختلف کشور نامتوازن است
    09 شهریور 1395 - 19:10
    شناسه : 13760
    1

    گردشگران خارجی در مسافرت به مقاصد مختلف کشورمان به بعضی از شهرها نسبت به شهرهای دیگر از جمله شهرهای شمالی کشور کمتر تردد می کنند که بررسی این نکته خالی از لطف نیست. به گزارش «بامردم»، سید رضا علوی زمیدانی یکی از کارگزاران روابط عمومی گیلان به بررسی تردد گردشگران خارجی به شهرهای گیلان از […]

    پ
    پ

    سید رضا علوی زمیدانی (2)

    گردشگران خارجی در مسافرت به مقاصد مختلف کشورمان به بعضی از شهرها نسبت به شهرهای دیگر از جمله شهرهای شمالی کشور کمتر تردد می کنند که بررسی این نکته خالی از لطف نیست.

    به گزارش «بامردم»، سید رضا علوی زمیدانی یکی از کارگزاران روابط عمومی گیلان به بررسی تردد گردشگران خارجی به شهرهای گیلان از جمله شهر رشت پرداخت و در اینباره گفت:بررسیها نشان می دهد در برنامه های رسمی و یا غیررسمی مقامات و گردشگران خارجی شهرهای شمالی از جمله شهر رشت دیده نمی شود در صورتی که شهر اصفهان یکی از شهرهایی است که همواره در برنامه های رسمی و یا غیررسمی مقامات و گردشگران خارجی گنجانده می شود.
    وی علت این عدم استقبال را ناهماهنگی بین دستگاههای متولی گردشگری و بخش خصوصی دانست و افزود:چطور می شود متولیان گردشگری شهر اصفهان اعم از اداره کل میراث فرهنگی،شهرداری،استانداری اصفهان با هماهنگی وزارت امور خارجه و نمایندگی های ایران در اقصی نقاط کشور در برند سازی این شهر نقش آفرینی می کنند ولی در شهرهای شمالی از جمله شهر رشت ارتباط بین بخش های دولتی و خصوصی در این زمینه کمرنگ است.
    علوی زمیدانی معرفی اهداف انقلاب اسلامی و ظرفیتهای تاریخی ایران را از شهرهای مختلف از جمله شهر رشت به خارج نشینان بسیار پراهمیت دانست و افزود:بدون تردید به هر میزان بتوانیم ظرفیتهای فرهنگی،تاریخی و محلی را به دنیا بشناسانیم خواهیم توانست تبلیغات منفی علیه کشورمان را کاهش دهیم.
    وی همچنین به قدمت تاریخی گیلان که مورد توجه گردشگران خارجی است اشاره کرد و افزود:با وجود اینکه فضای مجازی امروزه یکی از ابزارهای قدرتهای سیاسی است بهتر است به جای بگومگوهای بی اساس و بی ریشه،ظرفیتهای فرهنگی،تاریخی و محلی شهرمان را به دنیا معرفی کنیم و همواره در مقابل پکیج های فرهنگی خارجی ها،خود نیز معرف فرهنگ و تاریخ خود باشیم که بلاشک استقلال طلبی ملت ایران همواره برای دنیا زبانزد عام و خاص است.
    وی همچنین فوائد سفرهای گردشگران خارجی را به کشور در ارزآوری به کشور و تقویت زیرساخت های گردشگری مثبت ارزیابی کرد و افزود:مقایسه دو شهر اصفهان و رشت در کشور با شاخص های توسعه شهری مبین این است که انتخاب تصمیم گیران برای سرنوشت شهر و یا شهرستان با الگوهای منسوخ یارگیری میسر نمی شود و نمی توان یک نفر را به صرف بده بستان های ناصحیح برای مدیریت یک شهر و یا نظارت بر مدیریت شهری انتخاب کرد.
    علوی زمیدانی ظرفیتهای انقلاب اسلامی ایران را برای معرفی به دنیا بسیار بالا دانست و افزود:امام راحل ره از دل اروپا با وجود همه سخت گیری ها و کمبود امکانات رسانه ای، انقلاب اسلامی را مدیریت کردند و ما وظیفه داریم به عنوان یک انقلابی این الگو را به دنیا بشناسانیم فلذا حضور گردشگران خارجی در شهرمان علاوه بر فوائد اقتصادی،فرصت مناسبی است تا تاریخ انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل ره و مدیریت مقام معظم رهبری و نقش مردمان هر شهر در قبل،حین و پس از انقلاب را تبیین کنیم.
    این فعال رسانه از متولیان مدیریت گردشگران خارجی دولتی و غیر دولتی در شهر رشت خواست: به جای روش های ناصحیح در تصمیم گیری های شهری از ظرفیتهای موجود استفاده شود تا شاهد حضور گردشگران خارجی از پنج قاره دنیا به شهر رشت باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.