×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

محمدی - مطالعات طرح آمایش سرزمینی گیلان به پایان رسید - آمایش سرزمینی گیلان

کیوان محمدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مطالعات آمایش سرزمینی استان با اشاره به اهمیت آمایش گفت: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به ارائه طرح آمایش سرزمینی کشور و استان ها شده که در همین راستا، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها کارهای مطالعاتی را آغاز کردند.

وی به سابقه طرح آمایش سرزمینی گیلان در دهه 60 اشاره و تصریح کرد: در این دهه محور توسعه استان کشاورزی اعلام که موجب از دست دادن فرصت استفاده از دیگر محورها همچون صنعت شد.

محمدی ادامه داد: اکنون فرصت دیگری بدست آمده که استان بتواند جایگاه خود را در کشور به درستی تبیین کند از این رو، بمنظور ایجاد حداکثر هماهنگی درباره پروژه ها و برنامه ها برای دو دهه آینده استان و تحقق اهداف مد نظر ، طرح مطالعاتی آمایش را با فرمانداران و نمایندگان به بحث می گذاریم.

وی اضافه کرد: فایل های مد نظر به نمایندگان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ارسال شده و تقاضا داریم حداکثر طی هفته آینده نظر نهایی را ارائه کنند تا در زمان مقتضی به جمع بندی برسیم. محمدی بر لزوم حداکثر مشارکت فرمانداران و مدیران تاکید و اظهار کرد: استان هایی که تا دی ماه سالجاری نتوانند طرح آمایش خود را ارائه دهند ، کشور خود تصمیم خواهد گرفت بر این اساس انتظار داریم فرمانداران حداکثر تلاش را برای تدوین یک برنامه مناسب برای دو دهه آینده در آمایش سرزمین انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به توسعه سبز و آبی در مطالعات آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: این بدان معناست که در امر توسعه باید به گونه ای رفتار کنیم که به محیط زیست آسیبی نرسد.

استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و دو هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
بر اساس آخرین سرشماری گیلان دارای دو میلیون و 530 هزار و 696 نفر جمعیت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.