×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

photo ۲۰۱۸ ۱۲ ۱۱ ۱۸ ۲۲ ۴۶ - تکمیل آزادراه رشت قزوین تکلیف مدیرکل جدید راه و شهرسازی است/کاهش ۲۹ درصدی متقاضیان حمل‌ونقل عمومی -

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در رشت با اشاره به سهم ویژه گیلان در بخش‌های مختلف عمران، کشاورزی و خدمات اظهار کرد: گیلان از همه ابعاد حمل‌ونقلی برخوردار است و در مبحث شهرسازی نیز جزو سرآمدهای کشور محسوب می‌شود.

توسعه راه‌های گیلان نیازمند ورود بخش خصوصی است

امیر امینی با اشاره به میزان مطالبات حوزه راهداری گیلان افزود: مطالبات ۲۶۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی گیلان در حوزه راه بدهکار است که به دلیل عدم منابع موردنیاز تحمل آن تماماً به دوش پیمانکاران و مهندسان افتاده که موجب ضعیفی دفاتر مهندسی‌شده است.

وی با اشاره به وظایف عمده راه و شهرسازی گفت: ایمنی در تمام بخش‌های حمل‌ونقل یکی از اصول وزارت راه و شهرسازی است و ایمن‌سازی راه‌ها در گیلان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرسودگی ابنیه راه‌های کشور بیان کرد: راه‌های موجود در کشور بسیار فرسوده و مربوط به سال ۱۳۰۲ می‌شوند که نیازمند توسعه هستند.

امینی با تأکید بر اتصال شبکه حمل‌ونقل کشور از محلات روستایی به راه‌های ملی و منطقه‌ای افزود: توسعه حمل‌ونقل کشور نیازمند بازتعریف در حوزه توسعه راه‌ها است.

وی ترابری را جزو مهم اهداف راه و شهرسازی برشمرد و گفت: بدون توسعه شاخه‌های حمل‌ونقل به‌ویژه ترابری نمی‌توان کشور را توسعه داد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بر لزوم پرداخت معوقات پیمانکاران تأکید کرد و افزود: پیمانکاران از سرمایه‌های اساسی در کشور هستند و باید با پرداخت معوقات این سرمایه‌ها را در داخل کشور حفظ کرد.

امینی تکمیل آزادراه رشت قزوین را مهم‌ترین دستور کار وزارت راه و شهرسازی در گیلان دانست و تصریح کرد: هشت کیلومتر از آزادراه رشت قزوین باقی‌مانده که باید در دستور کار مدیرکل جدید برای تکمیل و بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت با فراهم کردن فرش قرمز برای بخش خصوصی باید ار آن‌ها برای سرمایه گذاری استفاده کند گفت: گیلان جزو استان‌های متراکم کشور است که توسعه راه‌های آن نیازمند ورود بخش خصوصی است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی مهندسی ساخت را از دیگر ارکان راه و شهرسازی برشمرد و بیان کرد: گیلان در حوزه مهندسی ساخت روند رو به رشدی را طی می‌کند و در کشور حرفی برای گفتن دارد.

امینی با مثبت خواندن محیط چشم‌نواز گیلان افزود: در تهیه نقشه راه‌ها و معماری شهرسازی مدیرکل جدید باید چشم‌انداز و بافت طبیعی استان را لحاظ کند.

وی با پراهمیت برشمردن حمل‌ونقل عمومی در کشور و با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی با کاهش متقاضی روبرو است گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۲۹ درصد از متقاضیان استفاده از حمل‌ونقل عمومی را ازدست‌داده و متضرر شده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون سفر طی یک سال در کشور صورت می‌گیرد گفت: دولت از فراهم کردن زیرساخت حمل‌ونقل عمومی برای ۸۰۰ میلیون سفر عاجز است، این در حالی است که سفرهای خارجی رو به افزایش است.

سختی مدیریت به دلیل مشکلات اقتصادی کشور است

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم حمایت و نظارت دولت در شهرها اظهار کرد: دولت با تهیه طرح جامعه شهری می‌تواند نقش هدایت، حمایت و نظارت داشته باشد.

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه در بخش حمل‌ونقل به‌خوبی کارشده افزود: با مشکلات اقتصادی حاکم در کشور مدیریت کردن کار بسیار سختی است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل‌ونقل در جاده‌ها است گفت: در سال ۸۴ میزان کشته‌ها در جاده‌های کشور ۲۷ هزار نفر بود اما با افزایش ایمنی جاده‌ها این میزان به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات مدیران کل قدیم و جدید راه و شهرسازی استان اظهار کرد: نظم و ترتیب در بین تمامی کارمندان و مدیران راه و شهرسازی استان مشهود است.

علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به تقبل و تحمل زحمات مدیرکل جدید در توسعه حمل نقل ریلی و جاده‌ای افزود: پدرام زحمات بسیار زیادی در ساخت و توسعه شبکه ریلی گیلان و آزادراه متحمل شده که انتظار می‌رود با استفاده از تجربه مدیرکل پیشین توسعه ساخت راه و شهرسازی رقم بخورد.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات شعبانعلی خاوری تقدیر و ماکان پدرام به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی گیلان از سوی وزیر معرفی شد.

فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.