×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

95943 - ویژگی های مشترک افراد باهوش -

اندازه گیری هوش کار بسیار دشواری است، اما دانشمندان هوش را با توانایی یادگیری، قدرت حل مشکلات و خلاقیت مرتبط می دانند. با خواندن این مقاله می توانید با برخی از ویژگی های افراد باهوش آشنا شوید و بفهمید که آیا فرد باهوشی هستید یا خیر!

1- شاید شما فکر کنید افراد باهوش بسیار منظم هستند و میز کار آن ها همیشه مرتب و منظم است، اما اشتباه می کنید. به نظر می رسد که فضای نامرتب می تواند الهام بخش رهایی از عادت های روزمره باشد و باعث به وجود آمدن دیدگاه های جدید شود. در مقابل، یک فضای مرتب افراد را ترغیب به گفتگو می کند و جلوی ریسک کردن را می گیرد. این افراد تمایل دارند تا ذهنشان درگیر مسائل و مشکلاتشان شود و به همین خاطر مرتب بودن محیط اطرافشان برای آن ها اهمیت زیادی ندارد.

2- در تمام فیلم ها افراد نابغه خلاق همیشه تا پاسی از شب بیدار هستند و به فعالیت های خود می پردازند. تحقیقات نشان داده است که این گونه افراد از بهره هوشی بالاتری برخوردار هستند. دلیل اصلی این امر این است که این افراد ترجیح می دهند در دنیای خود سیر کنند تا بدون مزاحمت دیگران فکر کنند و مشکلات خود را حل کنند.

3- تحقیقات نشان می دهد که افرادی که فحش های بیشتری بلدند، از دانش زبانی بیشتری نیز برخوردار هستند و افرادی که دانش زبانی بالایی دارند، از هوش بیشتری برخوردار هستند.

4- شاید شنیده باشید که تمایل به دوش گرفتن با آب سرد یا شنا کردن در آب سرد به بدن شما یک شوک انرژی وارد می کند. محققان معتقدند که میزان تطبیق بدن شما با آب سرد تاثیر به سزایی در کاهش خستگی و بهتر شدن خلق و خو و تقویت حافظه دارد. با این کار به راحتی می توانید عملکرد و بهره وری مغز خود را افزایش دهید.

5- آیا تا به حال برایتان پیش آمده که با شنیدن صدای غذا خوردن دیگران یا صدای آدامس جویدن فردی در نزدیکی خود عصبانی شوید؟ این عصبانیت نشانه باهوش بودن شماست. این امر ثابت می کند که افراد باهوش ترجیح می دهند شب ها تا دیر وقت بیدار باشند، چرا که می توانند بدون حواس پرتی به کارهای خود برسند.

6- یکی دیگر از عادت های افراد باهوش این است که هنگام گوش دادن به حرف دیگران بدون هدف روی کاغذ شروع به نقاشی کشیدن یا نوشتن می کنند. محققان بر این باورند که این کار یک وسیله برای فکر کردن است که می تواند روی پردازش اطلاعات و توانایی حل مشکلات تاثیر مثبت داشته باشد. این دسته از افراد 29 درصد بیشتر از افراد دیگر می توانند حرف هایی که شنیده اند را به یاد بیاورند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.