×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

- ۸ دمنوش زمستانی فوق العاده مفید برای سلامتی + اینفوگرافی -

زمستان، سرما، روزهای کوتاه، شب‌های بلند؛ همه اینها باعث می‌شوند که بدن ما ‌آسیب پذیرتر باشد.

در واقع در طول زمستان، سیستم ایمنی بدن ما ضعیف‌تر و حساس‌تر می‌شود و بسیاری از دل و دماغ می‌افتند.

علاوه بر این، در این فصل آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد، برای از بین بردن این آسیب‌ها می‌خواهیم چند دمنوش ساده معرفی کنیم که هم سرحال تان می‌آورد، هم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از شما دور می‌کند و هم اینکه به شما انرژی بیشتری می‌دهد.

طولانی بودن شب‌های زمستان از طرفی و ضعیف و حساس شدن بدن در طول زمستان از طرف دیگر، دمنوش‌های زمستانی را جذاب تر می‌کنند و خیلی از افراد به دلیل خواص دمنوش های زمستانی سراغ آنها می‌روند.

در این مطلب قصد داریم چند دمنوش زمستانی و خواص آنها را برای شما بازگو کنیم که علاوه بر شادی بخش و نشاط آور بودن، سرما خوردگی و آنفولانزا را درمان می کنند و بدنتان را در برابر انواع ویروس‌ها مقاوم‌تر می‌کنند.

دمنوش‌های فصل سرد

گل، ساقه، برگ و همه قسمت‌های گیاه در دم نوش‌های فصلی سرما مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در موارد کمی از ریشه گیاه برای درمان استفاده می‌شود. نوشیدنی‌ها به دو طریق، دم کردنی یا جوشیدنی تهیه می‌شوند. اگر بخواهیم دارویی با اثر قوی داشته باشیم، گیاه را می‌جوشانیم.

معجون معجزه آسا

زنجبیل را می‌توان در شیر به همراه عسل و دارچین جوشاند. این ترکیب برای افرادی که دچار درد آرتروز و ورم مفاصل هستند، بسیار مفید است. این نوشیدنی را می‌توان به عنوان صبحانه و با چند تکه نان صرف کرد. اگر این معجون معجزه آسا به مدت ۴۰ روز استفاده شود، درد‌های زانو به طور کامل برطرف می‌شوند.

گل بنفشه؛ تسکین سرفه‌های خشک

گل بنفشه را به صورت دم نوش درست می‌کنند. این گل مزه بسیار خوبی دارد و به صورت شربت دارویی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. به این دم نوش می‌توان گل سرخ هم اضافه کرد. گل بنفشه در درمان سرفه‌های خشک بسیار مناسب است.

گل نیلوفر؛ برای رهایی از خشکی پوست

به افرادی که پوست‌شان در فصل‌های سرد سال دچار حساسیت و خشکی می‌شود، مصرف دم نوش گل نیلوفر را توصیه می‌کنیم. دم کرده این گل در رفع خشکی پوست بسیار موثر است.

گل گاوزبان؛ یک گیاه جوشیدنی

گل گاوزبان گلی است که اگر بخواهید به قدر کافی تاثیرگذار باشد باید نیم ساعت جوشانده شود و بعد از آن به مدت یک ساعت هم دم بکشد. دم نوش این گل با ترکیب لیموعمانی استفاده می‌شود.

زنجبیل؛ بخاری سیار

یکی از نوشیدنی‌های مهمی که برای افراد سرماخورده تجویز می‌شود، دمنوش زنجبیل است. زنجبیل تازه را به میزان یک قاشق غذاخوری در ظرفی مناسب رنده کنید. سپس با آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده و داخل صافی ریخته و تفاله آن را بگیرید. این دم نوش بدن را به یک بخاری سیار تبدیل کرده و از ویروس های سرماخوردگی در امان نگه می‌دارد. زنجبیل به نوعی پیشگیری کننده قوی برای سرماخوردگی است. از این نوشیدنی در مناطق خیلی سرد یا برای افرادی که بدن شان ایمنی کمتری دارد، استفاده می‌شود.

جوشانده بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه در کاهش استرس، التیام زخم ها، درمان دندان درد، آسیب دیدگی گردن و درمان گوش درد مؤثر است. همچنین از این گیاه به عنوان دارویی برای درمان تب، سردرد، فشار خون بالا، کابوس‌های شبانه، آنفلوآنزا و حالت تهوع یاد می‌شود. البته یکی از مهم‌ترین خواص بادرنجبویه این است که روی خلق و خوی شما تأثیر می‌گذارد و بی حوصلگی تان را درمان می‌کند.

دمنوش آویشن و لیمو

مقداری برگ آویشن و لیمو عمانی را در آب بجوشانید و صبر کنید تاخوب دم بکشد سپس آن را با کمی عسل و نبات مصرف کنید.

دمنوش ضد سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های رایج در فصل زمستان است، با مصرف دمنوش گشنیز می‌توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید حتی نوشیدن این دمنوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می‌برد و در عرض دو روز حال تان خوب می‌شود.

9099606 643 - ۸ دمنوش زمستانی فوق العاده مفید برای سلامتی + اینفوگرافی -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.