×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- 5 راهکار برای کنترل استرس روزانه - استرس

می دانیم استرس، سلامتی ما را تهدید می کند و باید از آن دوری کنیم. چرا که باعث بیماری هایی مثل بی خوابی، افزایش یا کاهش وزن، مشکلات گوارشی، افسردگی و مشکلات پوستی و ده ها مشکل و اختلال دیگر می شود. در واقع، هنگامی که به بدن شما استرس تحمیل می شود، هورمون های بدن شروع به آزاد شدن می کنند تا بدن را برای مقابله با این حجم از استرس آماده کنند و بدن را از حالت تعادل خارج می کند.

ما در اینجا 5 نکته برای کنترل بهتر استرس روزانه به شما ارائه می دهیم که به کمک آن ها می توانید با اثرات منفی استرس برای سلامتی مبارزه کنید.

خواب منظم داشته باشید. این توصیه به نظر ساده، بهترین راهکار مبارزه با استرس است که از سوی مشاوران مطرح می شود. یک روال خواب منظم، داشتن ساعت خواب و بیداری مشخص، به مدت 7 تا 8 ساعت در روز، به بدن شما برای بازسازی و بازیابی انرژی از دست رفته کمک می کند. پیش از خواب از نگاه مردن به صفخه نمایش گوشی تلفن هوشمند، تبلت و تلویزیون پرهیز کنید، چون نور آن ها، روند طبیعی خواب را مختل می کند.

با ورزش کردن به مقابله با استرس بروید. ورزش منظم روزانه تاثیر زیادی بر سلامت کلی شما خواهد داشت. آندورفین آزاد شده در زمان انجام تمرینات ورزشی، به بهبود وضعیت کلی سلامت، کنترل استرس، الگوی خواب و خلق و خوی شما کمک می کند.

مدیتیشن را یاد بگیرید. یکی از ساده ترین روش های کنترل استرس روزانه، تمرین تنفس عمیق و مدیتیشن است که تنها با صرف چند دققیه از روز، تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. یک فضای آرام، با نور مناسب انتخاب کنید و به کمک یک موسیقی آرام بخش، تمرینات مدیتیشن و یوگا را انجام دهید.

از پوست خود مراقبت کنید. حتماً متوجه شده اید زمانی که استرس دارید، پوست شما چطور خسته به نظر می رسد. در واقع با فعل و انفعالات بدن در زمان استرس، پوست هم حساس تر می شود و با تولید چربی بیشتر، آن را مستعد آکنه می کند. بنابراین، مهم نیست هر چقدر هم عجله دارید، برای مراقبت از پوست خود وقت بگذارید. پیش از خواب پوست خود را از مواد آرایشی و آلودگی ها پاک کنید. از محصولات مراقبتی مناسب پوست خود استفاده کنید و آن را همیشه مرطوب و با طراوت نگاه دارید.

در صورت نیاز، درخواست کمک کنید. کمک خواستن از دیگران و درخواست حمایت از آن ها،‌ نشانه ضعف شما نیست. برعکس، شجاعت شما را نشان می دهد. از خانواده و دوستان بخواهید شما را یاری کنند، بخواهید به حرف های شما گوش دهند، در آغوش آن ها گریه کنید و گاهی حمایت آن ها را طلب کنید. داشتن یک پشتیبان و حامی خوب، یکی از موثر ترین روش ها برای کنترل و مدیریت بهتر استرس روزانه است.

پیش از این که استرس شما را شکست دهد، با آن مقابله کنید و اجازه ندهید سلامتی جسم، روان و ذهن شما را به خطر اندازد.

منتشر شده در activebeat دسامبر 2018

ترجمه از گلنوش محب علی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.