×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

و معارفه بخشدار رحیم‌آباد رودسر 8 - فرماندار رودسر: مشارکت اجتماعی جز لاینفک زندگی هر فرد است - با مردم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رودسر؛ صبح امروز علی وارسته بهدانی در همایش گرامیداشت هفته شورای آموزش‌وپرورش که به مناسبت فرارسیدن هفته شورای آموزش‌وپرورش در سالن کانون شهید جعفریان رودسر برگزار شد به‌ضرورت مشارکت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: انسان موجودی اجتماعی است و در کنار این اجتماعی بودن مشارکت اجتماعی را در ذات خودش دارد و اصولاً در زندگی اجتماعی بدون مشارکت، تعامل، همکاری و روابط اجتماعی امور به‌پیش نمی‌رود.

فرماندار رودسر خاطرنشان کرد: برای توسعه همه‌جانبه یک جامعه نیازمندیم تا انسان‌های خلاق، ژرف‌اندیش، جستجوگر و پرسشگر تربیت کنیم و این‌گونه در مسیر توسعه گام برمی‌دارند و این‌یکی از وظایف مهم آموزش‌وپرورش بشمار می‌رود.

وارسته در ادامه هدف اصلی مشارکت اجتماعی در بعد اقتصادی را افزایش بهره‌وری دانست و افزود: افزایش بهره‌وری به معنای استفاده از حداقل امکانات در راستای بهره بردن از حداکثر است و نقش آموزش در ایجاد بهره‌وری امری غیرقابل‌انکار است.

طریق واگذاری اختیارات در امر تصمیم‌گیری در مشارکت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی یکی از موضوعات کلیدی در حوزه مشارکت اجتماعی را فراهم کردن بسترهای مناسب فرهنگی عنوان نمود و گفت: باید بسترهای فرهنگی مناسب را در سطح جامعه فراهم و افراد را به سمت آن ترغیب و تشویق نماییم.

فرماندار رودسر با اشاره به نگاه دولت در حوزه مهارت‌آموزی گفت: تئوری پردازی در نظام آموزشی به‌عنوان چالش جدی بشمار می‌رود که باید نگاه خود را به سمت ایجاد مهارت‌آموزی در دانش آموزان سوق دهیم و آن را جدی بگیریم.

وارسته بابیان اینکه باید از ظرفیت خیرین در حوزه آموزش‌وپرورش استفاده بهینه کنیم افزود: باید با برنامه‌ریزی مدون و نیازسنجی درست از ظرفیت خیرین در جهت حمایت و توسعه مهارت‌آموزی در سطح مدارس و هنرستان‌ها با افزایش تجهیزات آموزشی استفاده کنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.