×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

برای بانوان در قانون انتخابات سهمیه تعیین شود - باید برای بانوان در قانون انتخابات سهمیه تعیین شود - انتخابات

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات در گفت‌وگویی، اظهار کرد: اصلاح قانون انتخابات نیاز جامعه بود و ضرورتی اجتناب ناپذیر بود اما برخی از بندها بیش از حد تغییر یافته است به عنوان مثال ممنوعیت سه دوره نمایندگی، ماده‌ای است که جای بحث دارد و ماده خوبی نیست چرا که ما معتقدیم بهتر است مردم در این خصوص تصمیم بگیرند.

وی افزود: از این قبیل مواد در این اصلاحیه زیاد است که هر چه سریع تر باید برای آن راهکاری اندیشیده شود اما در مجموع اصلاح این قانون ضرورت دارد چون هر زمانی که انتخابات برگزار می شود،‌ همه گلایه دارند که قانون انتخابات دارای خلأهای زیادی است که خلأها باید به مرور برطرف شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در دوره انتخابات سال ۹۴ ، ما شاهد لیستی برگزار شدن انتخابات بودیم نه حزبی برگزار شدن آن؛ در احزاب، افراد شناخته شده هستند و حزب دارای ریشه و عقبه و شناسنامه‌دار است و همچنین سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حزب‌ها مشخص شده و احزاب پس از اینکه در انتخابات رای آوردند، کرسی تشکیل می‌دهند، اما در لیست به این صورت نیست.

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان کرد: در سال ۹۴ شاهد یک عملکرد شبه حزبی بودیم که لیستی تصادفی تنظیم شده بود و چون با عجله و شتاب تهیه شده بود، نتایج مثبتی در پی نداشت.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه قانون اساسی به تبعیض ایراد نگرفته بلکه به تبعیض ناروا ایراد گرفته است، گفت: باید برای بانوان در انتخابات مجلس سهمیه تعیین شود و به دلیل اینکه ما در گذشته به مردها امتیازات بیشتری داده‌ایم باید جبران مافاتی برای خانم‌ها داشته باشیم و این یک موضوع متداول در دیگر کشورهاست؛ حتی بسیاری از کشورهای عربی هم امروز، اکثر کرسی‌های پارلمانی خود را به خانم‌ها اختصاص می‌دهند.

ایلنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.