شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • الیاس حضرتی: وزارت ارشاد را منحل کنید/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چند روز صبر کنید
    26 مهر 1395 - 15:46
    شناسه : 21886
    0

    علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چند روز صبر کنید «چند روز صبر کنید»، این اولین و تنها واکنشی است که علی جنتی بعد از قریب به یک هفته نسبت به ماجرای استعفا یا برکناری خود نشان داده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه ۲۵ مهر با حضور در ستاد برگزاری انتخابات هیات […]

    پ
    پ
    علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
    چند روز صبر کنید

    «چند روز صبر کنید»، این اولین و تنها واکنشی است که علی جنتی بعد از قریب به یک هفته نسبت به ماجرای استعفا یا برکناری خود نشان داده است.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه ۲۵ مهر با حضور در ستاد برگزاری انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات درباره شایعاتی که این روزها درباره رفتنش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است، گفت: «چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود. من درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم.» بعد از اینکه خبر استعفا یا برکناری جنتی به صورت غیر رسمی منتشر شد انتظار می‌رفت که در اولین جلسه بعد از ایام سوگواری که هیات دولت در روز یکشنبه تشکیل می‌دهد ماجرای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تعیین‌تکلیف شود اما همچنان این موضوع در ابهام قرار دارد. جنتی همچنان در ارشاد مشغول مدیریت این وزارتخانه است و حتی سفرهای کاری خود را ادامه می‌دهد. در چند روز گذشته اما بسیاری از سیاسیون و چهره‌های فرهنگی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. برخی با این استعفا یا برکناری موافق بودند و آن را در جهت بهبود وضعیت فرهنگی می‌دانستند اما برخی دیگر این اتفاق را به پای عقب‌نشینی دولت گذاشتند و تکرار تاریخ در مورد این وزارتخانه در سه دولت سازندگی، اصلاحات و حالا اعتدال.

     الیاس حضرتی:
    وزارت ارشاد را منحل کنید
    اما در میان همه سیاسیون الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران روز گذشته در گفت‌وگو با «ایلنا» با محور استعفا یا برکناری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنش جالبی داشت. حضرتی پیشنهاد داد تا وزارت فرهنگ را منحل کنند. او در مورد پیشنهاد کنایه‌آمیز خود توضیح می‌دهد: «درحالی که تنها 16 درصد از بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت ارشاد است، بزرگان و علما و زعما رسیدگی به تمامی مسائل، مصائب و مشکلات مربوط به فرهنگ و هنر را از این وزارتخانه طلب می‌کنند. پیشنهاد ما این است که این 16 درصد از بودجه کل نیز در اختیار دیگر نهاد‌ها و ارگان‌هایی که بودجه‌هایی به‌مراتب بیشتر از وزارت ارشاد دریافت می‌کنند، قرار گیرد و مسئولیت امور نیز با خودشان باشد.»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.